וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדי שלג: "החקירה ברשות ני"ע הייתה מלחיצה"

חן מענית

13.1.2015 / 9:47

עד המדינה עדי שלג נחקר בחקירה נגדית במשפט הרצת מניות אי.די.בי: "שטרום אמר לי שזה אקט ציוני להציל את אי.די.בי". ההגנה: שלג הבין שעלו על העסקאות המתואמות שלו

עדי שלג. קרדיט: תמר מצפי, גלובס
עדי שלג/גלובס, קרדיט: תמר מצפי

בבית המשפט המחוזי בת"א החל היום (ג') שלב החקירה הנגדית של עדי שלג, עד המדינה במשפט הרצת המניות של נוחי דנקנר ואיתי שטרום, על ידי עו"ד איריס ניב-סבאג, עורכת דינו של שטרום.

ניב-סבאג תקפה את שלג על הרכישות שביצעה רעייתו, מאיה שלג, עבור חברה פרטית בבעלותם, של מניות א.די.בי אחזקות. זאת, כחלק מניסיון ההגנה להוכיח כי שלג פעל לאורך כל הדרך רק למען עצמו ומוסר עדות נגד שטרום ודנקנר, כדי למלט את עצמו ואת רעייתו מאימת הדין.

ניב-סבאג שאלה את שלג באשר לדבריו בעדותו בתחילת השבוע כי שטרום נפגש איתו במשרדו, פנים אל פנים, ואמר לו להשפיע על שער מניית אי.די.בי אחזקות ובהמשך ציין כי הצלת אי.די.בי בדרך זו היא "אקט ציוני". בהמשך הטיחה ניב-סבאג בשלג כי בניגוד לעדותו של שלג בתחילת השבוע, באותו זמן שטרום היה בבית ואיכון הטלפון שלו מוכיח זאת.

"לא הייתה ולא נבראה שיחה בין שטרום לבינך שבו איתי הנחה אותך להרים את מניית אי.די.בי. יש עובדות קשיחות שהבן אדם פיסית לא היה במשרד אלא בבית", אמרה הסנגורית לשלג. "זה קרה בין היתר, כי נולדה לאיתי ילדה זמן קצר קודם לכן. הוא לא הגיע למשרד ביום שעליו אתה מדבר, לא ישב מולך ולא נתן לך הנחיה להשפיע על השער. אתה לא יכול לחלוק על כך".

שלג הגיב ועמד בתוקף על גרסתו באשר לפגישה עם שטרום ולהנחיה שלו: "אני חולק על כך וזוכר ב-100% שנפגשתי איתו במשרד. זה מה שאני זוכר". בשלב זה התערב השופט חאלד כבוב ושאל את שלג האם ייתכן ששטרום הנחה אותו טלפונית ולא פנים אל פנים. "לא יכול להיות. זה היה פנים אל פנים", השיב עד המדינה.

בהמשך חקרה ניב-סבאג את שלג על התהליך שעבר במהלך חקירתו שבסופו החליט לחתום על הסכם עד מדינה. לטענת ההגנה במהלך החקירה הבין שלג שעלו על העסקאות המתואמות שביצעו הוא ורעייתו וזה היה אחד מהמניעים להחלטתו למסור גרסה מפלילה נגד שטרום ודנקנר. "לא אראלה ממפעל הפיס התקשרה. זה היה אירוע מלחיץ", ציין שלג. "הייתי בחרדה מאשתי. אני מאוד אוהב אותה ועד היום חרד לה".

דנקנר ושטרום, שותפו של שלג לשעבר, עומדים לדין בגין הרצת מניות חברת אי.די.בי אחזקות. זאת, לפי הנטען, במטרה לשפר את סיכויי הצלחת ההנפקה שערכה החברה בפברואר 2012.

הפרקליטות סבורה כי עדותו של שלג, שהיה שותף ישיר למעשים ואשר השותפות בינו לבין שטרום התפרקה כשבועיים לפני ימי הרצת המניות לכאורה, תסייע בידה להרשיע את דנקנר ושטרום ולהוכיח כי השניים אכן התכוונו לבצע תרמית ולהונות את השוק.

דנקנר ושטרום מנגד מאמינים בכוחם לקעקע את אמינותו של שלג עד היסוד ולהוכיח כי שלג פעל אך ורק למען עצמו וחתם על ההסדר כדי לחלץ את עצמו מאימת הדין.

בעדותו הראשית, שניתנה בתחילת השבוע, קשר שלג את דנקנר למסחר האסור לכאורה שהוא ושטרום ביצעו. "בבוקר של 22 בפברואר (2012) נפגשתי עם איתי ואז הבנתי לראשונה שנוחי בסיפור. איתי אמר לי: 'דיברתי עם נוחי ויש לך כמה כסף שאתה צריך'", העיד שלג.

לדבריו, בהמשך אותה פגישה שטרום נתן לו דף צהוב עם שמות של חברי בורסה ובנקים. "הכתב שלו לא היה ברור אז ביקשתי הבהרות. איתי קם ועשה שיחת טלפון וחזר ועדכן לי את הדף. שאלתי אותו מי הביא את הקונים האלה האם הוא או נוחי והוא אמר לי 'גם וגם'. שתיתי קפה הפוך ואיתי אספרסו וסודה. אח"כ הגיעה אשתו של איתי ואני נסעתי למשרד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully