וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות הגז-נפט הישראליות ייפגשו עם האוצר

14.1.2015 / 8:49

קבוצת דלק, אבנר, דלק קידוחים, רציו וישראמקו, והמפעילה נובל אנרג'י האמריקנית, זומנו לפגישות עם הממונה על התקציבים אמיר לוי וראש המועצה הלאומית לכלכלה יוג'ין קנדל - על רקע המהלך של הממונה על ההגבלים דיויד גילה לפירוק מונופול הגז

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

משרד האוצר זימן לפגישות בשבוע הבא את חברות הגז-נפט הישראליות שמחזיקות ברישיונות על המאגרים הגדולים בישראל - קבוצת דלק, אבנר, דלק קידוחים, רציו וישראמקו - כמו גם המפעילה נובל אנרג'י האמריקנית, לנסות ולמצוא פיתרון באשר להחזקותיהן במאגר "לוויתן" ו"תמר" על רקע המהלך של הממונה על ההגבלים דיויד גילה לפירוק מונופול הגז. החברות זומנו לפגישות עם הממונה על התקציבים אמיר לוי וראש המועצה הלאומית לכלכלה יוג'ין קנדל.

החודש אמור להתקיים שימוע שבו יכריע הממונה גילה האם ההחזקות ב"תמר" ו"לוויתן" מהוות הסדר כובל, והאוצר ינסה לתת פתרונות עוד לפני הכרעת רשות ההגבלים העסקיים. גורמים בשוק האנרגיה העריכו כי יצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק, שוקל לוותר על החזקותיו במאגר "תמר" ולהמשיך להחזיק ב"לוויתן" - אך כאמור עדיין לא התקבלה החלטה מקובלת על כל הצדדים.

גילה אמר בשבוע שעבר כי הוא "חותר לשינוי מבני בשוק הגז הטבעי כדי להביא לתחרות אמיתית. העוגן של הרצון להתערב הוא טענה שלנו להסדר כובל בין הצדדים, שגרם למונופול. אנחנו רוצים להתערב משום שלטענתנו המונופול הגיע למעמדו בזכות הסדר כובל לכאורה שהוא ביצע".

הממונה אמר עוד לפני כן, כי הוא מתנגד "להכפפתו של המשק הישראלי כולו למונופול גז אימתני, שצפוי לשלוט במרבית מקורות האנרגיה של המשק במשך שנים רבות. הצרכן הישראלי ראוי לא רק לגז טבעי. הוא ראוי לגז טבעי במחיר תחרותי, והוא ראוי למשק גז תחרותי".

נובל כבר הזהירה כי תפנה בעקבות המהלך של גילה לערכאות משפטיות בינ"ל. העימות בין המדינה ליזמים בנושא ההסדר הכובל עלול לגרום עיכוב משמעותי בפיתוח מאגר הגז "לוויתן" המוחזק בשליטת נובל ודלק. המאגר היה צפוי להתחיל בהזרמת גז למשק מ-2018 בהשקעה של כ-8 מיליארד דולר בשלב הראשון. ברשות להגבלים עסקיים סבורים כי אין ליזמים סיבה אמיתית לעכב את פיתוח המאגר.

  • עוד באותו נושא:
  • גז טבעי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully