וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר עושה סדר בחברות התשתית של משרד התחבורה

עמירם ברקת

15.1.2015 / 10:34

חמש חברות התשתית של משרד התחבורה נדרשות להעביר את כל הסכמי ההתקשרויות עם יועצים חיצוניים שעשו מתוך תקציבי הפעילות השוטפת לבדיקת חשבות האוצר ורשות החברות הממשלתיות

רכבת ישראל בתחנה. שלומי גבאי
רכבת ישראל בתחנה/שלומי גבאי

חמש חברות התשתית של משרד התחבורה נדרשות להעביר את כל הסכמי ההתקשרויות עם יועצים חיצוניים שעשו מתוך תקציבי הפעילות השוטפת לבדיקת חשבות האוצר ורשות החברות הממשלתיות. את ההוראה העביר אתמול לחברות חשב משרד התחבורה בהנחייתה של החשבת הכללית באוצר מיכל עבאדי בויאנג'ו.

מדובר בחברת נתיבי ישראל (לשעבר מע"צ), חברת נת"ע האחראית על הקמת הרכבת הקלה בתל-אביב, רכבת ישראל, נתיבי איילון וחוצה ישראל. ההוראה באה בעקבות הפרסומים בימים האחרונים על כך שהחברות הממשלתיות שכרו לוביסטים כדי שיקדמו את ענייניהן בממשל ובשלטון המקומי.

במוקד העניין עומדת העסקתו של הלוביסט ישראל יהושע על-ידי מספר חברות ממשלתיות בעלות של עשרות אלפי שקלים לחודש לכל חברה. בשלב זה אין כוונה לפעול לביטול התקשרויות קיימות אלא רק "לעשות סדר" ולברר את היקף התופעה.

באוצר לא ידעו על העסקתו של יהושע משום שהיא מומנה מתוך תקציבי הפעילות השוטפת של החברות. מדובר בתקציב שוטף שמקבלת כל חברה מהאוצר דרך משרד התחבורה לצורך תשלומי שכר הוצאות ההנהלה ותפעול. באוצר מתכוונים לברר לעומק את החשש כי תקציבי הפעילות הפכו לפרצה שיכולה להיות מנוצלת לרעה על-ידי החברות. לאוצר ולמשרד התחבורה יש כיום יכולת בקרה גבוהה על תקציבי הפיתוח של החברות המגיעים למיליארדי שקלים וייתכן כי בעתיד תוגבר הבקרה גם על תקציבי הפעילות.

יצויין כי תופעת שכירת היועצים והלוביסטים מאפיינת גם חברות ממשלתיות נוספות כמו תשתיות נפט, נתיבי גז וחברת החשמל - ואולם חברות אלה לא שכרו את היועצים מתוך תקציבי מדינה הנתונים לפיקוח החשב הכללי ולכן ההוראה אינה חלה עליהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully