וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צפויה תנועה של משרדים חזרה לתל-אביב"

18.1.2015 / 8:04

יורם בלומנטל, שותף באינטר ישראל יועצי נדל"ן: "אנו מעריכים שרמת המחירים בת"א תישאר כפי שהיא כעת, כמו גם שיעורי התפוסה הגבוהים"

משרדים. תמר מצפי, גלובס
משרדים/גלובס, תמר מצפי

מחלקת המחקר של אינטר ישראל יועצי נדל"ן, ניתחה את הביקוש וההיצע בתחום המשרדים בחציון השני של 2014 ובדקה את מחירי השכירות ברמת מעטפת בתל אביב-רמת גן ו-9 אזורים שונים במרכז הארץ - מנתניה בצפון ועד נס ציונה ורחובות בדרום.

מהניתוח עולה כי במהלך החציון השני של 2014, שיעורי התפוסה בצירי המע"ר בת"א המשיכו להיות גבוהים מאד והם עומדים כיום על יותר מ-98% בממוצע. דמי השכירות החודשיים, נותרו אף הם ללא שינוי ברמה ממוצעת והם עומדים על 97 שקל למ"ר לחודש, ללא בני ברק ורמת החייל. יחד איתם, המחיר המשוקלל יורד ל-91 שקל למ"ר לחודש.

ציר רוטשילד ממשיך לשמור על רמת מחירים גבוהה ויציבה אולם, המחיר ממשיך לרדת באופן איטי לעומת יציבות במחירים ברוב הצירים. מחיר השכירות ברוטשילד עומד כיום על 108 ש"ח למ"ר לחודש, כמו ברבעון השני של 2014. עם זאת, יש לזכור כי לפני שנה (הרבעון האחרון של 2013) מחיר הממוצע למ"ר/חודש עמד ברוטשילד על 111 שקל.

ציר שאול המלך שומר על המקום הראשון מבחינת עלות דמי השכירות למ"ר, למרות ירידה קלה מ-110 שקל למ"ר לחודש ל-109 שקל למ"ר. ציר מנחם בגין עולה קלות מ-100 ל-101 שקל למ"ר. בציר יגאל אלון נרשמת ירידה קלה מ-98 ל-97 שקל למ"ר לחודש.

מתחם הבורסה ברמת-גן רשם במהלך המחצית השנייה ירידה מ-86 ל-84 שקל למ"ר לחודש.

בקו החוף נרשמת יציבות מחירים - 78 שקל למ"ר. גם בבני ברק ובמתחם רמת החייל נותר המחיר של 72 שקל למ"ר לחודש בממוצע.

שיעורי התפוסה הולכים וצומחים

במחצית השנה השנייה של 2014 אוכלסו (Take-Up) כ-40,000 מ"ר, ובכל 2014 אוכלסו כ-80,000 מ"ר, מספר קרוב לממוצע הרב-שנתי. כאמור, בחציון המסוקר שוק המשרדים ממשיך להיות יציב, עם שיעורי אכלוס גבוהים ביותר. מתחם ה-BBC מהווה את ההפתעה של החציון, כאשר שיעור השטחים הפנויים מצטמצם מ-18% לפחות מ-10%. בשד' רוטשילד נרשמת ירידה חדה בשיעור השטחים הפנויים. בתחילת השנה, עמד שיעורם על כ-5% וכיום הוא עומד על פחות מ-1%. בציר מנחם בגין עומדים שיעורי השטחים הפנויים על כ-1.7%. בסיכום השנה שיעור התפוסה השנתי במרכז העסקים הראשי, כולל בני ברק ורמת החייל – עומד על מעל ל-98%.

יורם בלומנטל, שותף באינטר ישראל יועצי נדל"ן: "בסקירות הקודמות ציינו שציר רוטשילד שהיה בעבר הציר הפיננסי של ישראל, הפך בשנתיים האחרונות לליבת היי-טק תל אביבית. באחרונה אנחנו רואים מעבר של חברות פיננסיות כמו בנק לאומי למתחם ה-BBC, שהצטרף למיטב דש, שעברו לפני כשנה וחצי לבניין צ'מפיון. כזכור, לפני כשנה צירפנו את צירי רמת החייל וה-BBC לסקירת המע"ר, כחלק אינטגרלי ממנו, והדבר מקבל תוקף עם המשך מגמת מעבר המוסדות הפיננסיים".

עוד מוסיף בלומנטל כי "ב-2015 יצטרפו לשוק כ-100,000 מ"ר משרדים, כ-60% מהם בת"א. להערכתנו, צפויה תנועה חזרה לת"א של משרדים ממגוון סוגים, בעיקר גופים בינלאומיים, ובהם לא מעט מרכזי מו"פ, שרוצים להיות קרובים ל'טאלנטים' שגרים בת"א. בנוסף, גם רמת המחירים הגבוהה באזה"ת הרצליה, תדחוף למעבר לת"א. לאור זאת, אנו מעריכים שרמת המחירים בת"א תישאר כפי שהיא כעת, כמו גם שיעורי התפוסה הגבוהים. עם זאת, יש לזכור כי אנו מצויים בפתחה של תקופה מאתגרת: הבחירות הצפויות בחודש מארס שמשדרות כרגע אי ודאות וחוסר משילות, בשילוב עם צמיחה חזויה כמעט אפסית, והצפי לתוספת של עוד 200,000 מ"ר שטחי משרדים במהלך 2016".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully