וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התוכנית של דראגי מחלישה את האירו

22.1.2015 / 15:55

דראגי הכריז על קניית אג"ח ב-60 מיליארד אירו בחודש. ההערכות המוקדמות היו לרכישת 50 מיליארד אירו בחודש. התוכנית עשויה להימשך מעבר לספטמבר 2016, תלוי בנתוני האינפלציה. האירו נופל בתגובה ב-0.7% ל-1.153 דולרים לאירו

מריו דראגי. AP
מריו דראגי/AP

"זה בגלל המעליות, הן לא עבדו" - כך פתח מריו דרגי, נגיד הבנק המרכזי האירופי (ECB), את מסיבת העיתונאים הדרמטית בה הכריז על תוכנית הקלה כמותית גדולה באירופה, לאחר שאיחר למסע"ת ב-7 דקות. זמן קצר לאחר מכן הוא שלף את ה"בזוקה" לה חיכו בשווקים זמן כה רב: תוכנית הקלה כמותית במסגרתה ירכוש אגרות חוב בסכום של כ-60 מיליארד אירו - מעל התחזיות המוקדמות בשווקים. זאת, לאחר שהותיר היום את הריבית ללא שינוי על 0.05%.

דרגי אמר שהתוכנית תימשך עד ספטמבר 2016, "ובכל מקרה עד שנראה שיפור בר קיימא באינפלציה". במילים אחרות, ייתכן שהתוכנית תימשך מעבר לספטמבר 2016.

מטבע האירו נופל בתגובה ב-0.7% ל-1.153 דולרים לאירו.

סוכנות בלומברג דיווחה לפני המסע"ת כי ההצעה שהגיש הבנק המרכזי האירופי היא לרכישת אג"ח ב-50 מיליארד אירו בחודש עד דצמבר 2016, קרי בהיקף של 1.1 טריליון אירו.

דרגי מאמץ בכך למעשה את המדיניות המוניטרית המרחיבה של הפדרל ריזרב בשנים האחרונות וממצב את הבנק המרכזי האירופי כבנק אגרסיבי שמוכן לנקוט צעדים נועזים כדי להאיץ את הצמיחה בגוש האירו, על אפה ועל חמתה של גרמניה המתנגדת ל"להטוטים פיננסיים".

גרמניה מעוניינת בקידום רפורמות במדינות עמוסות החובות באירופה וטוענת כי לא רק שאין צורך בתוכנית הקלה כמותית, אלא שתוכנית כזו אף תקטין את התמריץ עבור מדינות הפריפריה באירופה להתייעל, לעבוד ולבצע רפורמות שיוציאו את אירופה מהמשבר.

המאזן של הבנק המרכזי האירופי עומד היום על כ-2.2 טריליון אירו, ודראגי מתכוון להעלות אותו חזרה לרמות שנראו בתחילת 2012, בשיאו של משבר החוב באירופה.


עדכון ראשון:12:20

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully