וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלומברג: פייזר, חברת התרופות הגדולה בעולם, התעניינה ברכישת טבע; טבע הגיבה בזינוק של 2.4%

שירות גלובס

24.1.2015 / 9:00

מניית טבע זינקה אמש ביותר מ-2% במחזור שגבוה ב-50% מהממוצע על רקע דיווח בבלומברג לפיו חברת פייזר גיששה בשלהי 2014 עם טבע לגבי אופציה לרכישתה

במסגרת חיפושיה האחרונים אחר מקורות צמיחה, פנתה חברת פייזר בסוף השנה שעברה לחברת טבע הישראלית, ובחנה אפשרות לרכישתה. כך דיווחה הלילה בלומברג על סמך מידע ממקורות שהיו מעורבים בעניין. על פי המקור (שביקש להישאר חסוי), בחברת טבע דחו את ההצעה של פייזר, כך שהעסקה לא יצאה בסופו של דבר אל הפועל.
בתגובה לדיווחים אלה, הגיבה מניית טבע בעלייה חדה, כאשר בסופו של דבר נעלה את המסחר בעלייה של 2.4%, ובמחיר של 59.88 דולר למניה, זאת אחרי שבמהלך המסחר עצמו אף זינקה ב-5.8%. מנייתה של פייזר צנחה ב-1.1%, ונעלה את המסחר במחיר 32.45 דולר.
נציין, כי בשנה האחרונה כבר נשמעו מספר ספקולציות ודיווחים בבלומברג בנוגע למיזוגים אפשריים של טבע עם חברות זרות, בהן למשל חברת התרופות הקנדית ואלנט, ומיילן האמריקאית. חשיבות הדבר היא לא באפשרות הרכישה, כמו גם בעצם העובדה שחברות גדולות בשוק התרופות העולמי לוטשות עינייהן לכיוונה של טבע הישראלית.
עוד נזכיר, כי רק בשבוע שעבר פסק בית המשפט העליון בארה"ב לטובת טבע, במשפט הקופקסון. משמעות פסק הדין היא עיכוב משמעותי בתחרות בקופקסון מצד חברות מתחרות, מה שאמור לספק לתרופת הדגל של טבע הגנת פטנט עד ספטמבר 2015. המתחרות של טבע בסוגייה הן מילאן ונובארטיס.

  • עוד באותו נושא:
  • פייזר
  • טבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully