וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל הותיר את הריבית לחודש פברואר על 0.25%

עדי בן ישראל ועמירם ברקת

26.1.2015 / 16:06

אנליסטים בשוק ההון העריכו כי הבנק המרכזי לא ישנה את הריבית היום ■ בנק ישראל שומר את האופציה לבצע הרחבה מוניטרית נוספת: "הבנק ישתמש בכלים העומדים לרשותו ויבחן את הצורך בשימוש בכלים שונים להשיג מטרותיו"

נגידת בנק ישראל ד"ר קרנית פלוג בטקס הדלקת המשואות בערב יום העצמאות. הר הרצל, 5 במאי 2014. יואב דודקביץ'
נגידת בנק ישראל, קרנית פלוג/יואב דודקביץ'

בנק ישראל החליט היום (ב') להותיר את הריבית במשק לחודש פברואר ברמה של 0.25%. "רמת הריבית תומכת בפעילות הכלכלית ובחזרת האינפלציה אל תוך היעד", נכתב בהחלטה.

חרף הנתונים המקרו-כלכליים המצביעים על האטה במשק, בבנק ישראל טוענים כי נתונים עדכניים מראים כי קצב הצמיחה הואץ. "נתוני סקר החברות לרבעון הרביעי מצביעים על שיפור ברוב הענפים, ובולט השיפור בתעשייה המסורתית, המושפעת יותר משער החליפין. בחודשים האחרונים ניכרת עליית מדרגה בקצב הגידול של המדד המשולב למצב המשק. נתוני שוק העבודה ממשיכים להצביע על תמונה חיובית", נכתב בהודעת הריבית.

בהודעת הריבית מדגיש בנק ישראל את חששו מהתחממות שוק המשכנתאות ומוסר כי "קצב נטילת המשכנתאות החדשות ממשיך להיות גבוה מאוד".

אנליסטים בשוק צפו כי בנק ישראל לא ישנה היום את הריבית. בבית ההשקעות פסגות העריכו בשבוע האחרון כי הריבית תעלה רק לקראת סוף השנה.

בנק ישראל ממשיך לשמור את האופציזה להרחבה מוניטרית נוספת על השולחן ומציין כי הוא "ימשיך לעקוב אחר ההתפתחויות הכלכליות בישראל ובעולם, ובשווקים הפיננסיים. בנק ישראל ישתמש בכלים העומדים לרשותו, ויבחן את הצורך בשימוש בכלים שונים, על מנת להשיג את מטרותיו - יציבות מחירים, עידוד התעסוקה והצמיחה, ותמיכה ביציבות המערכת הפיננסית – ובהיבט הזה, ימשיך לעקוב אחר ההתפתחויות בשוקי הנכסים ובכלל זה שוק הדיור".

איילת ניר, הכלכלנית הראשית בבית ההשקעות יצירות, סבורה כי בנק ישראל מעדיף להמתין עד שיפוגו ההשפעות החד-פעמיות של ירידת מחירי המים והחשמל כדי לבחון את נתונים האינפלציה ואז להחליט אם יש צורך בפעולות נוספות בזירה המוניטרית.

"מאחר וחלק מהירידה בשיעור האינפלציה מקורו בגורמים חד פעמיים (כמו חשמל, מים) וחלק אחר בגורמים מיובאים (נפט), ומאחר וקיימת האצה בפעילות ברבעון הרביעי, הרי נכון כי הבנק ימתין עד לאחר שההשפעות החד פעמיות יעברו כדי לבחון את ציפיות האינפלציה במשק ולהעריך את מידת הצורך בצעדים נוספים של הבנק למניעת הדפלציה במשק, זאת במיוחד על רקע הסיכון הקיים בהפחתות הריבית ליציבות המערכת הבנקאית (דרך הנדל"ן למגורים), סיכון של מדיניות המוניטרית המרחיבה הייתה תרומה נכבדת בהתפתחותו", מסרה ניר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully