וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נייר חדרה מוכרת את חלקה בחוגלה ב-650 מיליון שקל

26.1.2015 / 16:40

הרווח הצפוי לנייר חדרה: כ-500 מיליון שקל ■ העסקה משקפת לחוגלה שווי של 1.3 מיליארד שקל ■ העסקה צפויה להיסגר בתוך זמן קצר, כי קימברלי היא בעלת השליטה בחוגלה

נייר חדרה. גלובס, אייל יצהר, אתר רשמי
מפעל נייר חדרה/אתר רשמי, גלובס, אייל יצהר

נייר חדרה מוכרת לקימברלי קלארק את חלקה בחברת חוגלה-קימברלי (49.9%) תמורת 648 מיליון שקל, מה שצפוי להניב לנייר חדרה רווח לפני מס של כ-500 מיליון שקל. העסקה משקפת לחוגלה שווי של 1.298 מיליארד שקל.

לדברי החברה, העסקה צפויה להסגר בתוך פרק זמן קצר, מפני שקימברלי קלארק היא בעלת השליטה בחוגלה. הדבר כפוף לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים.

עם העברת חלקה, יועבר לידי קימברלי קלארק גם חלקה של נייר חדרה בחברה המשותפת בתורכיה - KCTR (Kimberly Clark Turkey) – חברה בת המוחזקת בשיעור של 100% ע"י חוגלה-קימברלי. בנוסף, ייחתם בין החברות הסכמים נלווים לשכירות ומתן שירותים שתיתן נייר חדרה לקימברלי קלארק.

לפני כשבוע הודיעה נייר חדרה כי מנכ"ל החברה, שלמה לירן, מתכוון לסיים את תפקידו, "לאור חילוקי דעות באשר לדרכי וכיווני הפעולה של החברה". לירן נכנס לתפקידו רק לפני כחצי שנה, בחודש אוגוסט האחרון. מאז צנחה המניה ב-50%, ומחירה הנוכחי משקף לנייר חדרה שווי שוק של כ-350 מיליון שקל בלבד - רחוק ב-80% מרמת השיא שבה שהתה במהלך 2010.

מ"מ מנכ"ל נייר חדרה, גדי קוניא, אמר כי "העסקה הנ"ל משקפת שווי ראוי שהיה גלום בחברת חוגלה-קימברלי, ומעתה תוכל נייר חדרה למקד את משאביה בשרשרת הערך שלה ובאפיקי צמיחה חדשים".

מנכ"ל חוגלה- קימברלי, יובל דגים: "הרכישה הנוכחית הינה הבעת אמון גדולה של קימברלי- קלארק העולמית בחוגלה- קימברלי, בעובדיה ובעתידה כיצרנית מהמובילות בתחומה בישראל. חוגלה- קימברלי תמשיך לשים את הצרכן במרכז עשייתה ולהציע לצרכן הישראלי את המוצרים המובילים והחדשניים ביותר".

את המו"מ מטעם נייר חדרה הוביל יו"ר החברה, מר יוחנן לוקר, אשר אמר היום כי "ההסכם הנוכחי תואם את האסטרטגיה שגיבשה החברה ומאפשר לה להמשיך בתהליך ההתמקדות בעסקי הליבה, של ייצור נייר, מיחזור וקיימות, מעמדה חזקה ובריאה יותר. אנו מודים לקימברלי קלארק על שיתוף הפעולה הפורה וארוך השנים בין החברות, ושמחים שקימברלי בחרה להמשיך ולהשקיע בכלכלה הישראלית".

  • עוד באותו נושא:
  • נייר חדרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully