וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוגב: "יהיה עידן חדש, בנק הדואר יתחרה בבנקים"

גד פרץ

27.1.2015 / 11:56

מנהל רשות החברות הממשלתיות בשיחה עם "גלובס": "בנק הדואר הולך לעבור מהפיכה. בתוך זמן קצר ייבחר מנכ"ל, ייכנסו דירקטורים חדשים ונראה אותו מממש את הציפיות שנתלו בו"

אורי יוגב, מנהל רשות החברות, משרד האוצר. צילום: איל יצהר, גלובס
אורי יוגב/גלובס, צילום: איל יצהר

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לחתום בימים הקרובים על תיקוני רישיון של חברת דואר ישראל ולהוציא את הסכם ההבראה שנחתם בשבוע שעבר בין ההסתדרות, חברת דואר ישראל והמדינה, אל הפועל.

בשיחה עם "גלובס" אומר מנהל רשות החברות הממשלתיות אורי יוגב, כי ההסכם שהושג בדואר ישראל הושג לאחר מאבקים לא קלים אך הוא מהווה תקדים חיובי לשיתוף פעולה שהושג עם ההסתדרות ובמיוחד עם אבי ניסנקורן, יו"ר ההסתדרות שנתן כתף לתהליך התייעלות שיאפשר את הבראת החברה ויצעיד אותה לעידן חדש.

יוגב אמר כי רשות החברות מתחילה להכין את המכרז לבחירת משקיע לחברה שירכוש עד 20% ממניות החברה, כאשר כספי התמורה אמורים להיות חלק מהסדר המימון שמיועד לפיצויי פרישה לעובדים. הסכום כולו מוערך בכ-600 מיליון שקל לפרישת 700 עובדים קבועים (מתוך 1200 בסך הכל) והתמורה תגיע גם ממכירת נכסים ומכספים שתשלם המדינה.

יוגב אמר שלאחר הכנסת משקיע, 20% נוספים ממניות החברה יונפקו בבורסה והמדינה תמשיך ותחזיק 60% לתקופה של עד 10 שנים. "הדואר לאחר ההסכם זו חברה איתנה שמשפרת את השירות שהיא נותנת באופן משמעותי בסניפים. 90% מהדואר יגיע לבתים במקום 65% כיום.

יוגב אמר עוד כי בקרוב יהיה מהלך גדול בבנק הדואר. "בקרוב ייבחר מנכ"ל חדש, יהיו שם דירקטורים רציניים וביחד עם היו"ר טלי ירון-אלדר, אני בטוח שבעתיד הקרוב נראה את בנק הדואר מממש חלק מהתקוות שאנו תולים בו גם בהקשרים של הגברת התחרות בבנקים", אמר יוגב.

ההסכם אומר כי סה"כ תקן החברה יקטן ב-1,200 משרות בתקופת ההסכם כאשר במסגרת זו, ממצבת העובדים נכון ליום 22.9.2014 יפחתו 650 משרות עובדים קבועים ועוד 300 משרות עובדים מעל 5 שנים. מתוך יתרת העובדים בעלי ותק של למעלה מ-5 שנים, יקלטו לקביעות 500 כנגד פרישת ה-650 ועוד כ-500 יהיו בגדר עובדים ממתינים לקביעות.

במקרה של מחלוקת לגבי זהות העובדים בשלוש הקבוצות (פורשים, מקבלי קביעות וממתינים לקביעות) , תוכרע המחלוקת ע"י אורי יוגב ואבי ניסנקורן. לקבוצת 500 הממתינים תהא הגנה מפני פיטורין. במקרה של פיטורין בשל אי התאמה, במצב של מחלוקת יפנו הצדדים לבורר מוסכם שייקבע מראש (משה הבא או בורר אחר המוסכם ע"י שני האישים). הבורר יכריע בתוך 30 יום והצדדים יפעלו בהתאם ולאחר הכרעתו.

לאחר הקטנת התקן כאמור, תקן כח האדם בחברה יעמוד על סך של 5,050 תקנים. מתוכם 3,800 עובדים קבועים. עוד הוסכם כי מיזוג וסגירה של יחידות דואר יבוצע על פי הרגולציה. ניוד העובדים לסניפים אחרים יבוצע בתיאום עם הוועד.

הצדדים יחלו בשימוש ברשתות שיווק חיצוניות הן למתן שירותי אשנב והן למסירה וקבלה של דואר וזאת כתחליף לסוכנויות שנסגרות, כתגבור לסוכנויות עמוסות ולעמידה בפריסה של חובה אוניברסלית בפריפריה, ללא פגיעה בסניפי דואר קיימים.

לגבי אזורי ביקוש - צוות של משרד התקשורת, החברה ונציגי הוועד ינסו לגבש מנגנון מוסכם בתוך 30 יום.

כן הוסכם על הפעלת שירותים חדשים: הנהגת שירותים ומוצרים חדשים בסניפים בסמכות ההנהלה ובלבד שאין מדובר בשינוי מערכתי משמעותי. מתן השירותים החדשים ייעשה במסגרת תנאי העבודה הקיימים.

חלוקת דואר - שיעור מסירת דברי הדואר הרשומים על ידי הדוורים יעמוד על 90% מסה"כ דברי הדואר הרשומים המיועדים לחלוקה על ידם. ייקבע תוך 30 יום מנגנון פרס/קנס אפקטיבי על ידי החברה והוועד.

יתבצע מעבר ממיון לילה למיון יום: מתוך החיסכון השנתי בגין המעבר ישולם לעובדים שליש כפיצוי. עוד סוכם על חלוקת דברי דואר באוטומטים: יתאפשר בהתאם להחלטת ההנהלה.

שינוי שעות הפתיחה של יחידות הדואר: סניפי הדואר ייפתחו 3 ימים בשבוע בין השעות 8:00 -20:00 ברציפות, יום/שניים ייפתחו בין 8:00-13:30 וביום שישי בין 8:00-12:00.

אורי יוגב חלק דברי שבח והערכה לחיים אלמוזנינו, מנכ"ל דואר ישראל שהודיע על פרישה מתפקידו, ואמר שיש להודות לו על אומץ, הקרבה ונחישות שגילה בזמן המו"מ. כמו כן הודה לשר התקשורת הקודם גלעד ארדן, ולאמיר לוי ראש אגף התקציבים על העבודה שעשו בדרך להגעה למו"מ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully