וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות: דירקטוריון מגדל דן באישור מינוי עודד שריג ליו"ר

רון שטיין

27.1.2015 / 14:52

המפקחת על הביטוח דורית סלינג'ר מתנגדת למינוי בשל הבעייתיות שיש לטענתה במינויו של האיש שאישר את עסקת הענק לרכישת מגדל על ידי אליהו

עודד שריג. צלם: תמר מצפי, גלובס
עודד שריג/גלובס, צלם: תמר מצפי

בצל התנגדותה הברורה והנמשכת של המפקחת על הביטוח, דורית סלינגר, למינויו של קודמה בתפקיד פרופ' עודד שריג לתפקיד בכיר בקבוצת הביטוח מגדל-אליהו, התכנס היום דירקטוריון מגדל אחזקות הציבורית, ודן במינויו של שריג ליו"ר הקבוצה - כך על פי הערכות בשוק שהגיעו לידיעת "גלובס". לא מן הנמנע ששריג יאושר לתפקיד האמור במגדל אחזקות. לפי שעה אין תגובה רשמית בנושא.

זאת, ימים אחדים לאחר שנודע כי סלינגר פסלה את מינויו למנכ"ל אליהו ביטוח, החברה האם של קבוצת מגדל. נציין, כי בעוד שלמפקחת על הביטוח סמכות לפסול מינוי בכירים בחברות ביטוח שמפוקחות על ידה, הרי מגדל אחזקות היא החברה האם של מגדל ביטוח וככזו היא אינה מפוקחת על ידי סלינגר.

עם זאת, זה לא מנע מהפיקוח על הביטוח למסור אתמול כי "החלטת המפקחת נוגעת לגופים שבתחום סמכותה. מאחר שגופים אלו מהווים את עיקר הפעילות של חברת האחזקות, ראוי ליישם את ההחלטה גם לגביה".

כך או אחרת, שלמה אליהו, בעל השליטה ויו"ר מגדל, בוחר להמשיך במאמצים למנות את שריג לתפקיד בכיר בקבוצה שלו. אליהו אמור לפרוש מתפקידו כיו"ר מגדל אחזקות בתחילת אפריל השנה, בהתאם לסיכום מוקדם בינו לבין המפקחת על הביטוח. מנכ"ל מגדל ביטוח הוא עופר אליהו, בנו של בעל השליטה. הבן ישראל אליהו הוא יו"ר מגדל שוקי הון.

שריג, מומחה למימון, כיהן כמפקח על הביטוח עד אוגוסט 2013, ובהתאם לכך שנת הצינון בה היה מחויב הסתיימה כבר בספטמבר 2014. יחד עם זאת, סלינגר הכריעה בשבוע שעבר כי שריג יוכל לכהן בתפקיד שרלוונטי לקבוצת אליהו-מגדל רק בתום שלוש שנים ממועד פרישתו מהאוצר, כלומר החל מאוגוסט 2016.

המפקחת מתנגדת בחריפות לכוונותיו של אליהו למנות את שריג לתפקיד בכיר בקבוצה שבשליטתו, בשל הבעייתיות שיש לטענתה במינויו של האיש שאישר - בהיותו המפקח על הביטוח - את עסקת הענק לרכישת מגדל על ידי אליהו.

  • עוד באותו נושא:
  • עודד שריג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully