וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה לבדוק לפני שרצים לקנות משקפיים?

מיכל רז חיימוביץ'

28.1.2015 / 11:08

יבוא מקביל, מותגים פרטיים ותחרות ערנית בענף המשקפיים הם בשורה של ממש לכל מי שנאלץ לשלם בעבר סכומי עתק עבור משקפי ראייה

משקפיים. ShutterStock
משקפיים/ShutterStock

שפת המחירים בענף המשקפיים השתנתה. מי שזוכר שעוד בעבר הלא רחוק שילם קרוב ל-1,000 שקל על זוג משקפי ראייה (לצורך הדוגמה, במספר מינוס 3.5 לערך) יכול היום לקבל תמורה הולמת לכספו גם ב-300 שקל.

ריבוי מותגים מחו"ל ומותגים פרטיים ברשתות, יבוא מקביל ותחרות בין השחקנים בענף - פועלים לטובת הצרכן גם בענף האופטיקה. יצאנו לבדוק במסגרת לקוח סמוי מחירי משקפיים בשש רשתות, כשהמוצר שביקשנו בכל החנויות היו משקפי ראייה רזרביים (מכאן שלמחיר יש משמעות), עבור לקות ראייה של מינוס 3.5. עובי העדשות הוא הפקטור העיקרי הקובע את מחירן - ככל שלקות הראייה גבוהה יותר, המטרה היא להתאים עדשות דקות יותר. העדשות הבסיסיות הכלולות במבצעים הן לרוב בעובי 1.5, וכפי שאף הסביר לנו נציג מכירות באחת הרשתות, עובי כזה מתאים למי שלקות הראייה שלו לא עולה על מינוס 1: "אחרת מדובר בעדשות שלא רלוונטיות משום שהן עבות ולא אסתטיות". מכאן שהפוקוס שלנו היה על עדשות בעובי 1.6, שמייקר את מחירי המבצע הבסיסיים ב-100-200 שקל.

החנויות בהן ביקרנו הן אופטיקנה, סופר פארם, אירוקה, קרולינה למקה, אופטיקה הלפרין ומשקפשים המשתייכת לרשת טופטיקה, כולן בדיזנגוף סנטר. טווח המחירים למסגרת פלסטיק עם עדשות 1.6 (בכל רשת דובר היה על תוצרת מותג הבית המוזל) נעו מ-200 שקל עד 350 שקל, בהנחה שתמצאו את מבוקשכם בין הדגמים הזולים ביותר. תוספת של 200-300 שקל מרחיבה משמעותית את ההיצע. כל המחירים בכתבה עוגלו מעלה בשקל לשם הנוחות.

דרך נפלאה להוזיל את עלות המשקפיים ועדיין להתהדר במותג נחשק היא עם קולקציות ישנות: מי שחפץ במותגים יוכל לגלות מציאות בחנויות שמוכרות קולקציות ישנות: בחנויות אאוטלט, במכירות סוף עונה שמקזזות 50%-70% מהמחיר, באתרי המכירה באינטרנט - בינלאומיים ומקומיים - לאחרונה הצטרף שחקן חדש לענף, אתר optistore.net המבטיח מחירים מוזלים ביחס לחנויות.

אופטיקה הלפרין

מחיר: בימים אלה מפרסמת הרשת מבצע של 50 שקל לזוג משקפיים. הרעיון הוא, כמובן, שעל העדשות משלמים בנפרד: המבצע תקף לדגמים שמחירם הרשמי הוא עד 800 שקל כשהם כוללים את מותגי הבית של הרשת, בעיצובים בסיסיים למדי. מי שבכל זאת יעדיף משקפיים ממותגות, יוכל לשלם את הפרש המחיר עבור המסגרת: מסגרת של דונה קארן לדוגמה, שהמחיר המלא שלה הוא 1,180 שקל, תעלה במסגרת המבצע 430 שקל ללא עדשות. מחיר העדשות כאמור מותנה בעובי הרצוי: לעובי הבסיסי (1.5) התוספת לעדשות הוא 250 שקל, לעובי 1.6 המחיר יעלה ל-400 שקל ולעדשות 1.67 המחיר יזנק ל-700 שקל - אל העדשות הנבחרות יש להוסיף את מחיר המסגרת המתחיל, כאמור, ב-50 שקל. יצוין כי המוכרת בחנות הציעה לנו עדשות איכותיות, דקות וקלות יותר של חברת אסהי מתוצרת יפן, כאשר אם נסתפק בעדשות מתוצרת סין, התוספת לעדשות בעובי 1.6 כמבוקש תהיה 200 שקל, כלומר 250 שקל למסגרת כולל עדשות..

המבחר: סביר.

שורה תחתונה: המחיר הזול ביותר למסגרת כולל עדשות 1.6 הוא 250 שקל (או 450 שקל למשקפיים עם עדשות איכותיות יותר).

משקפשים

הרשת משתייכת לרשת טופטיקה שקמה לאחרונה והמאגדת אופוטומטריסטיים פרטיים, תוך הבטחה למקצועיות בבדיקת העיניים ומקצועיות במחירים ובמגוון שבחנויות הרשת (באמצעות כוח קנייה מאוגד וייבוא מקביל). מחיר: המבצע המוביל בחנות הוא זוג משקפיים ב-300 שקל ושני זוגות ב-450 שקל. מבחר המשקפיים שבמבצע הזה מכובד למדי, וגם כאן מדובר במותגי הבית - בהם קרולינה, DK או סומו. במחיר המבצע כלולות עדשות בעובי 1.5, שדרוג לעדשות דקות יותר יקפיץ כמובן את המחיר, ב-200 שקל מעבר למחיר המבצע עבור עדשות 1.6 וב-400 שקל לעדשות הדקות יותר, 1.67. המוכר שהיה אדיב וסבלני אמר שינסה להוזיל את המחיר הסופי במעמד סגירת העסקה.

המבחר: היצע של עשרות דגמים

שורה תחתונה: המחיר הזול ביותר למסגרת כולל עדשות 1.6 הוא 500 שקל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

אופטיקנה

מחיר: בחודש שעבר קיימה הרשת מבצע של זוג משקפיים ב-100 שקלים, כיום המבצע המוביל הוא 50% הנחה על דגמי מותגים מובילים. לבקשתנו להכוונה למוצרים הזולים, הפנה אותנו המוכר למבצע 300 שקל לזוג משקפיים מקולקציית SEVEN, מותג הבית של אופטיקנה. ההיצע כולל מסגרות פלסטיק צבעוניות ונחמדות, אלא שבמחיר הזה העדשות אינן כוללות ציפויים והן עבות ביחס ללקות הראייה שהצגנו בפניו. יצוין שרק באופטיקנה המוכר לא הסתמך על הדיווח שלנו למספר העדשה המבוקשת וביקש לבדוק ביחס למשקפיים קיימות, גם בשלב של טרום-עסקה. המחיר הבסיסי, 300 שקל, מטפס במדרגות הבאות: 415 שקל לעדשה בסיסית הכוללת ציפויים (עובי 1.5), 550 שקל למסגרת הכוללת עדשות בעובי 1.6 ו-700 שקל לעדשות דקות יותר (1.67).

המבחר: היצע לא רע

שורה תחתונה: המחיר הזול ביותר למסגרת כולל עדשות 1.6: 350 שקל עם מבחר של דגמים בודדים ו-550 שקל למבחר גדול יותר.

סופר פארם

מחיר: המבצע הנוכחי כולל משקפיים ב-200 שקל עם עדשות 1.5. לנוכח דרישתנו, המוכרת האדיבה הציעה לנו מסגרת ועדשות 1.6 ב-300 שקל. המחיר מעניק תמורה טובה ביחס למסגרות שבמסגרת המבצע. מדובר במסגרות של מותגי הבית, פורטופיטנו או טרייבקה, שנראות איכותיות למדי. מסגרת הכוללת עדשה דקה יותר (1.67), שאצל המתחרים מטפסת בקלות למחיר של 700 שקל (כולל מסגרת), הוצעה לנו ב-450 שקל. מסגרות של מותגים כמו לקוסט או ראלף לורן ישנו את המחירים ל-600 שקל למסגרת כולל עדשות 1.6 או 750 שקל כולל עדשות דקות יותר (1.67).

המבחר: היצע מרשים

שורה תחתונה: המחיר הזול ביותר למסגרת כולל עדשות 1.6: 300 שקל.

אירוקה

מחיר: מעמדי המשקפיים במחלקת משקפי הראייה מדוללים יחסית. לפני שנה השיקה הרשת קולקציית משקפי ראייה של רייבן במחיר תחרותי (500 שקל), אלא שכעת היצע משקפי הראייה כולל דגמים של מותג הבית ג'לו בלבד. "כבר לא יהיו לנו דגמים של אירוקה", אמרה המוכרת ללא נימוק. דגמי ג'לו כוללים בעיקר מסגרות פלסטיק. מבצע נוכחי מציע מסגרות כולל עדשות ב-200 שקל, אלא שגם כאן מדובר בעדשות בעובי 1.5, כששדרוג לעדשות דקות יקפיץ את המחיר: 100 שקל תוספת לעדשות בעובי 1.6 ו-300 שקל לעדשות 1.67. רק חלק מצומצם מתוך מבחר המסגרות הקטן אכן נמכר ב-200 שקל, דגמים אחרים נמכרים בתוספת של 50 ו-100 שקל.

המבחר: מצומצם.

שורה תחתונה: המחיר הזול ביותר למסגרת כולל עדשות 1.6: 300 שקל.

קרולינה למקה

סביב הדוכן עמדו כמה לקוחות מתעניינים והמוכר היעיל התפנה במהירות להסביר לנו את מדרגות המחירים בהתאם למבצעים ובהתאם לדגמים: מבחר קטן בהחלט של מסגרות לא מרשימות במיוחד ב-100 שקל, מבחר גדול יותר של מסגרות ב-200 שקל ומבחר גדול עוד יותר למסגרות במחיר של 300 שקל - המחירים הללו כוללים עדשות בעובי 1.5. שדרוג לעדשות דקות כרוך בתוספות: 100 שקל לעדשות 1.6 ו-300 שקל לעדשות 1.67.

המבחר: סביר (וגדל ככל שעולה המחיר).

שורה תחתונה: המחיר הזול ביותר למסגרת כולל עדשות 1.6: 200 שקל עם מבחר קטן, 300-400 שקל למבחר גדול ומרשים יותר.

מה רואים במחירים?

אורן שירי, בעליה של חנות האופטיקה "עיניים" ברמת גן, מספר על השינוי שהתחולל לאחרונה בענף: "נכנסו מוצרים זולים ובמקביל המותגים היקרים הוזלו בכ-20%, כשספקי המותגים הורידו את המחירים ויישרו קו מול המחירים בחו"ל. ההיצע גדל: הענף נחלק למוצרים זולים שמגיעים מסין ומוצרים ממותגים שרובם מיוצרים באיטליה, ושבהם עדיין מחירים למסגרת יתחילו ב-800-1,000 שקל".

- עד כמה המחיר משקף פער באיכות?

"בעבר אפשר היה להגיד שמסגרות שבאו מסין היו לא איכותיות, היום המצב שונה. העיצובים מועתקים מהמותגים המובילים והאיכות לא רעה, אפשר לקבל ב-200 שקל מסגרת חביבה במחיר זול למי שהמותג לא מעניין אותו, וגם ההבדל באיכות לא קריטי. בדיוק כמו בענף האופנה יש קהל למוצרי בייסיק ויש קהל למותגים, תמיד יש מי שיקנה חולצה ב-500 שקל כשבחנות ממול יש חולצה ב-20 שקל".

- האם גם מחירי העדשות הוזלו?

"גם בעדשות יש את הזול ואת היקר, ופה הפער במחיר משקף פער גדול באיכות, בעיקר בעדשות מולטיפוקל. הצרכנים צריכים לגלות חשדנות, נתקלנו לא אחת בתלונות על עיוותים בעדשה ובדיווחים על קשיים בהסתגלות לעדשות הזולות".

אחד השחקנים שהפכו דומיננטיים בענף היא סופר פארם, שמפעילה כ-100 סניפים בהם נמכרים משקפיים. "אנחנו הורדנו את המחירים בענף שבו העסקים הפרטיים גזרו רווחים חזיריים של 300%-400% - אין לזה אח ורע בעולם העסקים", אומר דני לוזון, סמנכ"ל הסחר של הרשת. "הורדנו את המרווחים משמעותית ועדיין אנחנו מרוויחים יפה". סופר פארם מייבאת עצמאית מותגים כמו רייבן: "מחיר של 400 שקל למשקפי שמש של רייבן זה מחיר שזול גם מאירופה. הייתה פה מהפכה".

- האם מגמת הירידה במחיר תימשך?

"אולי תהיה עוד ירידת מחירים במשקפי הראייה, עם היצע גדול יותר של מוצרים זולים, בשמש או במולטיפוקל לא צפוי להיות שינוי. השינוי הוא לא רק במשקפיים, גם מחירן של עדשות מגע ירד משמעותית: מ-230 שקל לחפיסה היום אנחנו מדברים על 90-100 שקל - זה מחיר שלא הכרנו".

מאיר רסין, מנכ"ל ובעלי אופטיקנה, מדגיש את הצד האופנתי כגורם להרחבת היצע המסגרות הזולות. "רבים מהמתחרים נכנסו לנישה משום שהתחום הפך אופנתי", הוא אומר, היום תחום האופטיקה מתנהג כמו תחום האופנה". עוד הוא אומר כי "משקפיים ב-100 שקל לא משקפים את הערך שלהם - בסכום הזה מגולמים מסגרת, עדשות, בדיקת ראייה של איש מקצוע ועוד - המטרה במקרה כזה היא רק להיפטר ממלאים קודמים".

  • עוד באותו נושא:
  • משקפיים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully