וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש המסכן בוול סטריט: מנהל הקרן שהפסיד 3 מיליארד ד'

29.1.2015 / 14:20

מיכאל הזנסטאב (Hasenstab) מנהל קרן אג"ח בחברת Franklin Templeton, ראה הזדמנות בדעיכה של אוקראינה והפך לנושה הפרטי הגדול ביותר של המדינה. כעת, הקרן שהוא מנהל ספגה הפסדים כבדים

המסחר בבורסה בוול סטריט בניו יורק, פברואר 2012. AP
המסחר בבורסה בוול סטריט בניו יורק, פברואר 2012/AP

מיכאל הזנסטאב (Hasenstab) מנהל קרן אג"ח בחברת Franklin Templeton התמודד באופן קבוע על התואר "מלך האג"ח". הקרן שהוא מנהל הצליחה להכות את השווקים באופן קבוע שנה אחר שנה. אולם, הוא כנראה לא יזכה בתואר הזה בתקופה הקרובה. ע"פ דיווח ב"בלומברג", הוא הימר באופן שגוי על אוקראינה וכעת מופסד על הנייר בהיקף עצום של כ-3 מיליארד דולר.

ע"פ המגזין "אקונומיסט", הזנסטאב מחזיק בלא פחות מ-50% מכל האג"ח הבינלאומיות של אוקראינה. למעשה הוא הנושה הפרטי הגדול ביותר במדינה המתפוררת.

הצרות של הזנסטאב החלו כאשר אוקראינה החלה במהלך המחצית השנייה של 2014 להידרדר מבחינה מדינית וכלכלית. לפי הערכות, אוקראינה חייבת לשרת חובות בינלאומיים בהיקף של 14 מיליארד דולר במהלך ה-3 שנים הקרובות, כמעט כפול מהרזרבות הבינלאומיות בהיקף של 7.5 מיליארד דולר שנותרו לה. כך לפי נתונים ב"בלומברג".

בנוסף, תחזית שפרסמה הממשלה המדינה ולפיה היא צופה כי הכלכלה המקומית תתכווץ בשיעור של 4.3% השנה לאחר צניחה של 7.5% בתמ"ג ב-2014, מעידה גם היא כי המדינה קרובה לחדלות פירעון. זאת בעיקר בשל הלחימה הכבדה במזרח המדינה נגד המורדים הפרו רוסים הנתמכים ע"י פוטין ומובילה בין היתר לפגיעה כלכלית חמורה במדינה.

נראה כי הזנסטאב, שראה בדעיכה המתמשכת של אוקראינה הזדמנות, לקח הימור גדול ומסוכן מדי, לעת עתה. באפריל 2014 הזנסטאב אמר למשקיעים כי "אנו מאמינים כי הפוטנציאל של אוקראינה בטווח הארוך הוא אדיר". הוא ציין כי לאוקראינה יש הון אנושי מצוין וחקלאות מפותחת. בנוסף היא נחשבת לנכס אסטרטגי עבור המערב וגם עבור מדינות מזרח אירופה שחוששות מרוסיה.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully