וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קנו זהב ובצעו שורט על מניות ביומד ואינטרנט"

קובי ישעיהו

1.2.2015 / 8:32

מארק פאבר: "יש הרבה יותר מדי ציפיות מפעילות הבנקים המרכזיים. אני חושב שיש סוף סוף , בפעם הראשונה מאז 2008, הזדמנות לבצע שורט בסקטורים מסויימים"

מטילי זהב. SETH WENIG, AP
מטילי זהב/AP, SETH WENIG

מארק פאבר , המשקיע והכלכלן המפורסם, שב ומזהיר מירידות בשוקי המניות. בראיון לאתר בארונ'ס אומר פאבר ביחס לצמיחה העולמית כי "אירופה לא צפויה לצמוח בשנה הקרובה, כלכלת ארה"ב מאטה את הצמיחה שלה ובשאר העולם יש צמיחה אנמית. סין מאטה בבירור ואילו הודו צפויה לצמוח בכ-5% השנה".

"היצוא בעולם לא צומח. נראה שהודו היא המקום היחיד שצומח בצורה ראויה, ביחד עם ארה"ב. אבל צריך לזכור שמדד המניות בהודו זינק בכ-35% ב-2014 ולא צפוי לרשום עלייה דומה גם השנה".

- אז מה צפוי השנה?

"יש הרבה יותר מדי ציפיות מפעילות הבנקים המרכזיים. אני חושב שיש סוף סוף , בפעם הראשונה מאז 2008, הזדמנות לבצע שורט בסקטורים מסויימים. למשל בתחום הביומד או הרשתות החברתיות. גם מדד מניות המוליכים למחצה גבוה מאוד".

"גם הדולר גבוה מאוד וצפוי לבצע תיקון למטה. אם הייתי יכול לבצע שורט על בנקים מרכזיים הייתי מבצע את זה".

- מה עם הזהב?

"אני בפוזיציית לונג על הזהב. אם מישהו רוצה להרוויח הרבה הוא צריך לקנות מניות של חברות כריית זהב קטנות. למשל לקנות את GDXJ שזו תעודת סל על מניות של חברות כרייה קטנות".

פאבר נחשב לאחד המתנגדים הבולטים של המדיניות המוניטארית המרחיבה, בה נוקטים מרבית הבנקים המרכזיים במדינות המערב וטוען כי הפד ובנקים מרכזיים אחרים פשוט מעלים את מחירי הנכסים והמוצרים וגורמים לאינפלציה במקום להמריץ את הכלכלה. למרות שתחזיות האינפלציה הגבוהה לא התממשו, פאבר חוזר וטוען כי המחירים עולים בקצב גבוה יותר מההכנסה של הצרכנים.

  • עוד באותו נושא:
  • זהב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully