וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זינוק של 17% בעסקאות לרכישת דירות בדצמבר

אורי חודי

1.2.2015 / 13:56

נתוני האוצר מעידים על גידול של 44% ברכישת דירות חדשות בקרב רוכשי דירה ראשונה. זינוק של קרוב ל-150% ברכישת דירות מצד רוכשי דירה ראשונה בעיר באר שבע

העיר קריית גת. ShutterStock
העיר קריית גת/ShutterStock

בדצמבר בוצעו כ-11 אלף עסקאות לרכישת דירות בישראל. מדובר בעלייה של כ-17% בהשוואה לחודש שקדם לו ובהמשך מגמת העלייה ברכישת דירות שהחלה בין היתר בשל ביטול אובדן האמון בתוכנית מע"מ אפס וביטולה הסופי בחודש דצמבר האחרון. כך עולה מסקירת אגף הכלכלן הראשי שבמשרד האוצר המתמקדת בענף הנדל"ן בדצמבר 2014 שפורסמה היום (א').

על פי הנתונים, מספר הדירות החדשות שנמכרו בחודש הנסקר זינק בכ-40% בהשוואה לחודש הקודם. באוצר מציינים כי שיעור הגידול החד ברכישת דירות חדשות בחודשים דצמבר ונובמבר האחרונים הביאו את סך העסקאות בדירות חדשות לרמה הגבוהה ביותר מאז 2002. עוד על פי הנתונים, הזינוק ברכישת דירות חדשות בלט במיוחד בעיר באר שבע בה הוכפלו מספר הדירות החדשות שנרכשו לעומת החודש הקודם.

בנוסף, נתוני האוצר מעידים על כך שאת הזינוק ברכישת דירות הובילו רוכשי דירה ראשונה. כך, נתוני האוצר מעידים על גידול של 44% ברכישת דירות חדשות בקרב רוכשי דירה ראשונה בממוצע הכלל ארצי וזינוק של קרוב ל-150% ברכישת דירות מצד רוכשי דירה ראשונה בעיר באר שבע.

לצד העלייה ברכישת דירות על ידי רוכשי דירה ראשונה, סביר להניח שרבים מהם מאוכזבי מע"מ אפס, היקף רכישת הדירות על ידי המשקיעים ירד לשיעור של 21% בלבד. באוצר מציינים כי מדובר בשיעור הנמוך ביותר של רוכשי דירות להשקעה מתוך כלל רוכשי הדירות בשנים האחרונות. עוד על פי הנתונים, עיקר הירידה ברכישות המשקיעים נרשמה בבאר שבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully