וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלטשולר שחם קיבל את אישור האוצר לפעול כחברת ביטוח

אביב לוי

1.2.2015 / 17:31

מלבד ביטוח חיים, יתחיל בית ההשקעות להנפיק בשבועות הקרובים גם פוליסות חיסכון וביטוח אובדן כושר עבודה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גלעד אלטשולר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בית ההשקעות אלטשולר שחם קיבל השבוע את אישור משרד האוצר לפעול כחברה מבטחת. אשתקד חשף "גלובס" את דבר הקמת פעילות הביטוח על-ידי בית ההשקעות. במסגרת אישור זה יחל אלטשולר שחם להנפיק פוליסות ביטוח חיים בכל ערוצי ההפצה המקובלים. בשבועות הקרובים תנפיק חברת הביטוח אלטשולר שחם גם פוליסות חיסכון וביטוח למקרי אובדן כושר עבודה.

יאיר לוינשטיין, המשמש כמנכ"ל חברת הגמל והפנסיה של אלטשולר שחם, יפעל מעתה גם כמנכ"ל אלטשולר שחם חברת ביטוח. לדברי לוינשטיין, "נפעיל את חברת הביטוח החדשה על בסיס הערכים שלהם אנו מחויבים בכל אחד מעולמות הפעילות שלנו - מצוינות, מקצוענות, הוגנות ושקיפות". לוינשטיין הוסיף כי יותר מרבע מיליון לקוחות של בית ההשקעות אלטשולר שחם ולקוחות נוספים חיצוניים יוכלו לקבל ערך ממדיניות ההשקעות של הבית.

אלטשולר שחם הוא בית ההשקעות השני שמקים חברת ביטוח, אחרי פסגות. מדובר בהקמת פעילות מורכבת מאפס, שמאופיינת בין היתר בעלויות כבדות לצורך מכירת הפוליסות, מעבר לעלויות של הקמת החברה וקבלת הרישיון מהאוצר, וההכנסות מצטברות לאורך שנים עד שהתיק הופך רווחי.

התחום נחשב מורכב במיוחד, ונוסף על כך הוא נשלט כיום על-ידי חמש חברות הביטוח הגדולות, שנהנות מיתרון לגודל ומקשרים ענפים עם סוכני הביטוח. בבית ההשקעות, שהוא השחקן הרביעי בגודלו בענף הגמל וההשתלמות, צפויים לשמור על מתכונת של עבודה מול סוכנים בהתאם לאופי הפעילות הנוכחי.

במהלך הזה מצטרף אלטשולר שחם לבתי השקעות גדולים אחרים שנכנסו לאחרונה לעולם הביטוח, במטרה להרחיב את ארסנל מוצרי החיסכון לטווח ארוך שלהם, מעבר לפעילויות הגמל והפנסיה. הראשון להיכנס לתחום היה, כאמור, פסגות, בית ההשקעות הגדול בישראל, שלפני כשנתיים רכש את פעילות ביטוח החיים של שירביט תמורת 10 מיליון שקל, כפלטפורמה שעל גביה הוא מקים את פעילות הביטוח שלו.

גם בית ההשקעות מיטב דש מקדם פעילות בתחום הביטוח, אך באופן שונה. במיטב דש בחרו שלא לשלם את המחיר הגבוה שנלווה להקמת חברת ביטוח, אלא להתפתח בתחום של שיווק מוצרי ביטוח של חברות ביטוח אחרות, מקומיות ובינלאומיות.

מבחינת בתי ההשקעות הגדולים, הכניסה לעולם הביטוח היא מהלך הכרחי, שמטרתו לסגור את הפערים האדירים שקיימים בינם לבין המתחרות הגדולות משוק הביטוח. נוסף על כך, בשנים האחרונות מתומודדים בתי ההשקעות עם ירידה חדה בדמי הניהול במוצרים השונים (ביחוד בקרנות הנאמנות ובקופות הגמל, וגם בניהול תיקים) וכן עם עלייה בהוצאות הניהול. כניסה לתחום הביטוח אמורה לספק מענה עתידי לסוגיה זו. אגב, מגמה דומה נצפית כיום גם בתחום הביטוח, כך שבתי ההשקעות הללו נכנסים למעשה לתחום תחרותי, שחווה אף הוא שינויים משמעותיים.

בית ההשקעות אלטשולר שחם הוקם ב-1990 ומתמחה בניהול קרנות נאמנות, תיקי השקעות, קופות גמל וקרנות פנסיה. הקבוצה, המנהלת נכסים בהיקף כספי כולל של 64 מיליארד שקל, הוקמה על-ידי קלמן שחם וגילעד אלטשולר, ומתמחה בתחום האופציות, המניות ואיגרות החוב. גילעד אלטשולר ורן שחם מכהנים כמנכ"לים משותפים של בית ההשקעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully