וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלם: החוב לרשות השידור נפרע, אך העיקול לא הוסר

מיכל רז חיימוביץ'

2.2.2015 / 8:31

א' שילם את חובו לרשות השידור כבר לפני שנתיים וחצי לאחר שחשבונותיו עוקלו בגין חוב, ולאחר שהוא פרע את החוב - חשב הכול שב למסלולו. זהו שלא

רשות השידור. צילום: איל יצהר, גלובס
רשות השידור/גלובס, צילום: איל יצהר

לפני כחודש, ביקש א' לפדות קרן השתלמות שהוא מחזיק במיטב דש. בקרן היו כ-20 אלף שקל שאותם ביקש למשוך. אלא שאז התבשר כי על הקרן מוטל עיקול של רשות השידור ולפיכך לא יוכל לבצע את הפעולה.

א' היה מופתע לחלוטין, שכן כבר לפני שנתיים וחצי רשות השידור עיקלה את חשבונותיו בגין חוב, ולאחר שהוא פרע את החוב - הכול שב למסלולו.

אלא שהעיקול, כך הסתבר ל-א', לא בוטל בשעתו ולא לאחר מכן.

כעת, בעודו זקוק לכספים שחסך, הוא גילה שאינו יכול למשוך אותם, ושלא מרצונו נגרר למסכת טרטורים. ברשות השידור השיבו לו שהטיפול בתיק האמור הסתיים ב-2012 וכי קיים אישור על ביטול העיקול. מכאן הפנו אותו לבצע את הבירור מול ההוצאה לפועל שטיפלה בגביית החוב.

הלקוח טען מול נציגי הרשות כי אך מתבקש הוא שאם הרשות היא שדאגה לעקל את חשבונו - לפיכך עליה מוטלת האחריות לדאוג להסיר את העיקול הבעייתי. "רשות השידור ועורכי הדין שלה שולחים את מי שכספו עוקל לנהל את האדמיניסטרציה מול החברה המנהלת את קרן ההשתלמות", אמר א' ל"גלובס".

בינתיים, בעוד הוא נאבק בטיעונים ביורקרטיים, הוא הפסיד כסף: "בשבועות האחרונים היו ירידות בבורסה שגרמו לי נזקים שהיו נמנעים אם הרשות ונציגיה היו מסירים את העיקול באותה הקלות שבה הוא הוטל". משלא נמצא פתרון וכספו נותר נעול בקופה, פנה ל"גלובס".

זמן קצר לאחר מכן, בא לציון גואל והכסף שוחרר.

תגובת רשות השידור: בתגובת סמנכ"ל הגבייה בפועל, יואב אשכנזי, נטען כי יום לאחר שהלקוח הסדיר את חובו, עוד באפריל 2012, בוטלו כל ההליכים בתיק ואף צורף העתק טופס אישור הביטול. "לצורך טיפול בתלונה נעשתה פנייה לחייב, אך לצערי הוא אינו מוכן לשתף פעולה ולהציג מסמך כי יש לו עיקול בקופה שהוטל על ידי רשות השידור. החלטת הקופה לא לאפשר משיכת כספים אינה מוכרת לנו. לצערי איננו יכולים לפנות בשם הפונה לקרן החיסכון ולבקש פרטים בשמו".

מיטב דש: "על קרן ההשתלמות של הלקוח חל עיקול של ההוצאה לפועל. עם פנייתו של הלקוח אלינו, סייענו לו להסיר את העיקול והכסף הועבר לחשבונו. לקוחות שאין עיקול על חשבונם מקבלים את כספם תוך ארבעה ימי עסקים כנדרש בחוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully