וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הדולר והזהב כבר לא מהווים מקלט - קנו שקל ישראלי"

קובי ישעיהו

11.2.2015 / 15:13

מת'יו לין בטור באתר מארקטווטץ' ממליץ לחפש מקלטים בטוחים יחסית במקום אג"ח אמריקאיות, דולר, זהב ופרנק שוויצרי: המטבעות של פולין, ישראל וסינגפור

מטילי זהב. SETH WENIG, AP
מטילי זהב/AP, SETH WENIG

יוון על סף יציאה מגוש האירו, אוקראינה טובעת במלחמת אזרחים, המצב במזרח התיכון לא מזהיר בלשון המעטה והכלכלה העולמית על סף משבר גלובלי חדש. לכן, החיפוש של משקיעים שונים אחרי "מקלטים בטוחים" להחנות את כספם עד שהסערות יעברו נמצא בעיצומו.

מת'יו לין ממליץ למשקיעים, בטור באתר מארקטווטץ', לחפש מקלטים בטוחים יחסית במקום אג"ח אמריקאיות, דולר, זהב ופרנק שוויצרי שהיו עד היום את המקלטים המסורתיים וכבר לא מספקים תשואה אטרקטיבית.

לדעתו המטבעות של פולין, ישראל וסינגפור הם כאלה, ביחד עם אדמה חקלאית ושטרות בנקאיים "שיוסתרו במקום בטוח".

"הנכסים האלה הוכיחו את עצמם במשך כמה עשורים וכמעט בכל אקלים כלכלי עולמי. הפרנק השוויצרי היה כזה, וגם אגרות חוב של המימשל האמריקאי והזהב. אבל הפרנק השוויצרי הפסיק להיות כזה בגלל הריבית השלילית והפעולות של ממשלת שווייץ. הזהב נמצא בשוק דובי מתמשך והתשואה על אג"ח אמריקאי מאוד מאוד נמוכה ולא אטרקטיבית", הוא אומר.

על ישראל הוא כותב כי "המדינה קטנה, שמרנית מבחינה פיננסית, אומת היי-טק ולמעשה מבחינות רבות היא 'הגרסה החמה' של שווייץ. כמו בשווייץ, גם הישראלים היו צריכים להתערב במטרה להחליש את המטרה. הריבית מאוד נמוכה אבל עדיין חיובית. במשך השנים תמיד קיים איום מלחמה וטרור, אבל אם ישראל הייתה צריכה להיעלם מבמפות, זה כבר היה קורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully