וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר והאירו מתחזקים; "גורמי הפיחות נותרו תקפים"

קובי ישעיהו

12.2.2015 / 8:59

הדולר מתחזק בכ-0.4% ל-3.88 שקלים והאירו רושם התחזקות של 0.36% לרמה של 4.39 שקלים

משבר בגוש האירו. ShutterStock
משבר בגוש האירו/ShutterStock

השקל נחלש מול המטבעות המרכזיים במסחר במט"ח הבוקר. הדולר מתחזק בכ-0.4% ל-3.88 שקלים והאירו רושם התחזקות של 0.36% לרמה של 4.387 שקלים. בעולם נסחר האירו בירידה של כ-0.2% לרמה של 1.1313 דולרים לאירו.

פגישת מנהיגי אירופה עם יוון הסתיימה הלילה (ה') ללא החלטות וללא התקדמות באשר לפעולות שיש לעשות להסדר חדש בכל הנוגע לחובותיה של יוון. השיחות בין היורו-גרופ לנציגי יוון נמשכו בבריסל למשך 6 שעות עד השעות הקטנות של הלילה אך הסתיימו כאמור ללא צעדים אופרטיביים וההחלטות יידחו לשבוע הבא בפגישת מנהיגי האיחוד. (לסיפור המלא)

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים מימון והשקעות, מציין כי מציין כי המסחר באסיה נפתח ברצף נתונים כלכליים שלילים אשר פורסמו באוסטרליה ובראשם עלייה בשיעור האבלה וירידה במספר המועסקים נתונים שהיו חלשים מהצפוי ותמכו בצלילת שער הדולר האוסטרלי אל מול הדולר האמריקאי.

תשומת הלב תופנה היום לנתונים הכלכליים שיפורסמו באירופה ובראשם מדד המחירים לצרכן ומדד התפוקה התעשייתית. בארה"ב יפורסמו נתוני האבטלה השבועיים והמכירות הקמעונאיות.

"בזירה המקומית פעילות הגופים המוסדיים המקטינים את אחזקתם בזירה הגלובלית לצד ביצוע פעולות לצמצום החשיפה המטבעית שלהם בולמים את פיחות השקל אל מעל לרף ה-3.90-3.93 שקלים לדולר. להערכתנו גורמי הפיחות נותרו תקפים ובטווח הקצר טרם מוצה פוטנציאל פיחות השקל בעוד בטווח הארוך תנועות הון זר ישירות למשק יגררו להתחזקות השקל. בנק ישראל פועל כמבוגר האחראי וממשיך לרכוש דולרים במטרה לבלום עודפי הצע וייסוף חד בשער החליפין אולם לדעתנו על הסקטור העסקי נדרש להקדים ולפעול לצמצום החשיפה המטבעית ובסיכונים הפיננסיים אליהם הוא חשוב", אומר פריימן.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "הדולר-שקל ממשיך לדשדש השבוע סביב רמת 3.88, וזאת בשעה שבעולם מדד הדולר מטפס בהדרגה מעלה לעבר השיא האחרון מעל 95 על רקע העלייה בתשואה על אג"ח של ממשלת ארצות הברית. ברמה הטכנית, כל עוד הצמד נסחר מתחת ל-3.90, הנטייה היא כלפי מטה. בטווח הארוך יותר, הצמד עשוי לעשות את דרכו עד לאזור 3.78, שזוהי רמת תיקון השליש של העלייה הגדולה מאוגוסט 2014 ועד השיא סביב 4 שקלים לדולר".

מנכ"ל מט"ח 24 דוד מסיקה מציין כי "לקראת ההסכם המתגבש בין נציגי האיחוד לבין נציגי יוון מסתמנת התגלגלות חיובית למטבע היורו שאט אט מתקרב לחסם ולעלייה בשנית מעל 4.40 שקלים. כל יום נוסף של דשדוש השיחות והתקרבות ליעד ה-28 לפברואר עשוי להוביל את האירו בשנית למבוי סתום וזאת על אף העלייה בערכו בשעות הבוקר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully