וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריסת המרפסת בחדרה: גינדי תמשיך לשלם 7,500 שקל לדיירים

אורי חודי

12.2.2015 / 12:49

בתמורה לכך יאפשרו בעלי הדירות לחברה להיכנס לדירות ולערוך בהן בדיקות

מרפסות קרסו בבניין מגורים בחדרה, 23 בדצמבר 2013. שלומי גבאי
קריסת המרפסות בבניין גינדי בחדרה/שלומי גבאי

חברת גינדי השקעות תמשיך לשלם את הפיצוי הכספי לבעלי הדירות בחדרה, ובתמורה לכך יאפשרו בעלי הדירות לחברה להיכנס לדירות ולערוך בדיקות - כך הוסכם בין הצדדים בדיון שנערך בבית המשפט המחוזי בתל-אביב בימים האחרונים.

הדיון שנערך בבית המשפט עסק בין היתר בבקשת בעלי הדירות בבניין הסמוך לבניין בו קרסו המרפסות לפני למעלה משנה ברחוב נחל פרת בעיר חדרה, המיוצגים בידי עו"ד טל רבינוביץ, לקבל הנחה באגרת בית המשפט.

כזכור, רק לפני כחודש פנתה חברת גינדי השקעות לבעלי הדירות במכתב, במסגרתו הודיעה להם כי בכוונתה להפסיק ולשלם את הפיצוי הכספי בסף 7,500 שקל שקיבלו בעלי הדירות מאז אירע מקרה קריסת המרפסות בדצמבר 2013.

העילה להפסקת תשלום הפיצוי הכספי הייתה שבעלי הדירות אינם מאפשרים לחברה להיכנס לדירות, לערוך בדיקות ולחזק את הבניין כפי שעשו בבניין הסמוך.

במקביל, בעלי הדירות טענו כי הם דורשים לקבל את כל הבדיקות שערכה החברה בבניין הסמוך וחוששים לגורל תכולת הדירות בעת הבדיקות והשיפוץ האפשרי.

על-פי ההסכם אליו הגיעו הצדדים בדיון שנערך בבית המשפט, בכל התקופה בה ייערכו הבדיקות והעבודות על-ידי אנשי חברת גינדי השקעות, תמשיך החברה לשלם 7,500 שקל בחודש לכל אחד מבעלי הדירות, וזאת עד ל-30 יום לאחר קבלת טופס 4 לבניין.

במקביל, הדבר מותנה בכך שבעלי הדירות יאפשרו לחברה להיכנס לדירות ולבצע את הבדיקות והחיזוקים הנדרשים. עוד נקבע כי בעלי הדירות יהיו נוכחים בדירות ויוכלו לתעד את העבודות.

כזכור, בחודש דצמבר 2013 קרסו מרפסות בקומות העליונות של בניין מגורים ברחוב נחל פרת בעיר חדרה. את הפרויקט יזמה חברת גינדי השקעות, וקבלן הביצוע היה חברת מליבו בנייה.

הפרויקט כלל שני בניינים מגורים זהים בני 38 יחידות דיור כל אחד. לאחר קריסת המרפסות בבניין הראשון הוכרזו שני הבניינים כמסוכנים, מכיוון שלא ניתן היה לשלול האם הבעיה שגרמה לקריסה בבניין הראשון איננה קיימת גם בבניין השני.

לאחרונה קיבל הבניין בו קרסו המרפסות טופס 4, לאחר שהחברה ביצעה חיזוקים, בעוד הבניין השני עדיין מוגדר כמבנה מסוכן, מכיוון שבעלי הדירות לא הסכימו שהחברה תיכנס לדירות שלהם.

בעלי הדירות בבניין התאום נמצאים עדיין בהליך משפטי, במסגרתו הם דורשים מהחברה לקבל את כספם חזרה בתוספת פיצוי.

מחברת גינדי השקעות נמסר היום (ה') כי "בית המשפט קיבל את עמדת גינדי, לפיה אין מקום להמשיך ולשלם תשלום זמני לדיירים, בשעה שהדיירים אינם מאפשרים את ביצוע התיקונים בבניין, כפי שנעשה בבניין השכן שכבר תוקן, קיבל את כל ההיתרים הנדרשים ואוכלס בפועל בשבועות האחרונים על-ידי דייריו.

"בית המשפט הורה כי גינדי תהא רשאית להיכנס לבניין שבו לא אירע דבר ולבצע כל הנדרש עד לאיכלוסו מחדש, וזאת ללא הפרעה מצד הדיירים. בכפוף לכך הסכימה גינדי להמשיך ולשלם תשלומים זמניים לדיירים, כמחווה של רצון טוב ולפנים משורת הדין. לאחר סיום העבודות והודעה לדיירים לבוא ולקבל את הדירות, ייפסקו התשלומים הזמניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully