וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילן שילוח בודק אפשרות לרכוש השליטה בערוץ 10

ענת ביין-לובוביץ'

17.2.2015 / 16:05

שילוח פורש מענף הפרסום? החל בבדיקה מול הממונה על ההגבלים לגבי התנאים שיאפשרו לו לממש את המהלך לרכישת 51% מהערוץ

אילן שילוח. צלם: עידו איז'ק,
אילן שילוח/צלם: עידו איז'ק

האם אילן שילוח מתכונן לפרוש סופית מענף הפרסום? ל"גלובס" נודע, כי יו"ר קבוצת מקאן בישראל ביצע לאחרונה הליך פרה רולינג סודי מול הממונה על ההגבלים העסקיים, דיויד גילה, כדי לבדוק באיזה תנאים יאושר לו לרכוש את השליטה בערוץ 10 - כך נודע ל"גלובס".

נראה כי שילוח בוחן את האפשרות לרכוש באופן אישי, ולא באמצעות מקאן, 51% ממניות הערוץ. הממונה על ההגבלים העסקיים צפוי לפתוח בבדיקה שתוודא כי שילוח לא נושא יותר בתפקיד רשמי כלשהו בקבוצת מקאן וכי אפשר לייצר נתק ברור בינו לבין הקבוצה אותה ניהל למעלה מעשור.

אם אכן יתקדם המהלך מול ערוץ 10 ושילוח יקבל את ברכת הממונה המשמעות תהיה שהעידן שלו בענף הפרסום יגיע לסיומו באופן רשמי. אמנם בשנים האחרונות הוא זז הצידה והותיר את הניהול היומיומי בידי המנהלים שבחר לצורך זה אך הוא עדיין נותר הדמות המזוהה ביותר עם הקבוצה והתערב באופן פעיל בצמתים בהם היה צורך - כמו למשל בבדיקת הממונה על ההגבלים העסקיים שבחן את כוחה של מקאן בשוק המדיה.

ההצלחה של שילוח ומקאן שזורים זה בזה: הוא הצטרף למשרד ב-1996 כמנכ"ל, ובתוך שנתיים הוא הפך את מקאן ממשרד בחמישייה הראשונה עם הפנים למטה, למשרד הגדול בישראל. לאחר "ניעור" במצבת העובדים והחדרת סטנדרטים מקצועיים שלא היו נהוגים אז בענף, הפך המשרד למזוהה גם עם מובילות קריאטיבית, עליה שמר במשך מספר שנים.

בהמשך הפך שילוח לא רק למנכ"ל קבוצת מקאן בישראל, אלא גם לחבר בהנהלת מקאן אירופה והנציג הבכיר של קבוצת אינטרפבליק בישראל.

בשנים האחרונות נזכר שמו של שילוח בעיקר בכל הקשור לטכנולוגיות וסטארט-אפים - בעיקר סביב חברת מטומי שהקים. עם זאת, הוא נחשב לאישיות בעלת תודעה חברתית גבוהה ובעבר כבר הראה אספירציות להפוך לבעל מניות בכלי תקשורת. בשלבים קודמים הוא כמעט הפך לבעל מניות בערוץ 10, אך העסקה לא יצאה בסופו של דבר לפועל. שמו אף נזכר כמי שיחד עם גיא רולניק, סגן מו"ל "הארץ", ניסה לרכוש את העיתון "דה מרקר" מידי עמוס שוקן, אך גם במקרה זה הדבר לא יצא לפועל.

ערוץ 10 מחפש בחודשים האחרונים משקיע אסטרטגי ובין היתר התקיימו מגעים עם גורמים שונים אך הם לא הבשילו לידי עסקה עד כה.

מקאן ישראל נמצאת כיום בשליטת קבוצת הפרסום העולמית מקאן אריקסון, שהחלה לרכוש מניות בחברה ב-1996 ומאז הגדילה את אחזקותיה בקבוצה בהדרגה. בנוסף מחזיקה הקבוצה גם במניות במשרד הפרסום ראובני-פרידן.

לאחר שהשותפים המייסדים בקשר בראל (שמו הקודם של מקאן בישראל) מכרו את אחזקותיהם, נותר שילוח בעל המניות הישראלי היחיד במשרד, עם 18% מהמניות. ב-2012 הוא מימש את אופציית המכירה שהייתה לו והקבוצה הפכה להיות בבעלות בינלאומית מלאה. עם זאת, במקאן דאגו להחתים את שילוח לחוזה של חמש שנים.

שילוח מחובר בצורה עקיפה גם לקבוצת הפרסום העולמית פובליסיס - זאת לאחר שפובליסיס רכשה לפני מספר חודשים כ-25% ממניות מטומי.

מקאן תל אביב הוא גם משרד הפרסום הגדול בישראל אך מה שיותר חשוב יוניברסל מקאן היא חברת המדיה הגדולה בישראל - גדולה משמעותית מכל חברה אחרת הפועלת בתחום. החברה הפכה לכוח כה משמעותי בשוק בין היתר בעיקר תודות לראייה האסטרטגית של שילוח שהיה הראשון בתעשייה לזהות את חשיבות הנושא והיחיד שסרב לאורך זמן לטפל בתקציבי קריאטיב ללא מדיה.

הממונה על ההגבלים העסקיים נדרש בעבר לבחון את כוחה של הקבוצה בשוק וקבע כי יש בו כדי לסכן את התחרות ולכן הגביל את האפשרות של הקבוצה לרכישת זמן אוויר בפריים טיים ברף של 25%.

במשרד הממונה על ההגבלים העסקיים סרבו להגיב לידיעה. מאילן שילוח נמסר כי הוא מתכוון להישאר יו"ר קבוצת מקאן אריקסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully