וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מט"ח: האירו צונח בכ-1% לשפל של כ-14 שנים

יוסי ניסן

18.2.2015 / 12:37

הדולר נחלש ל-3.84 שקלים והאירו נחלש בכ-1% ל-4.37 שקלים. בעולם האירו נחלש מול הדולר

משבר בגוש האירו. ShutterStock
משבר בגוש האירו/ShutterStock

הדולר והאירו נחלשים גם היום (ד') מול השקל בשוק המט"ח המקומי ביום השני ברציפות: הדולר נחלש בכ-0.6% ונסחר בין הבנקים תמורת 3.843 שקלים והאירו נחלש בכ-1% ל-4.372 שקלים. אתמול הדולר היציג ירד בכ-0.6% ל-3.865 שקלים והאירו היציג נחלש בכ-0.6% לכ-4.415 שקלים.

המסחר המקומי במט"ח מושפע מהמסחר בעולם, שם האירו נחלש ב-0.2% מול הדולר ל-1.1392 דולר לאירו על רקע משבר החוב של יוון, שלא נראה שהוא צפוי להגיע לפיתרון בקרוב.

למרות ההתעקשות של יוון לסיים את תקופת הצנע ולא לקבל סיוע נוסף מהאיחוד האירופי תחת תנאים מוקדמים, לא סביר כי הבנק המרכזי האירופי (ECB) ימנע מהבנקים ביוון להמשיך לקבל נזילות מהקרן לסיוע למערכת הבנקאית של גוש האירו.

לפי הערכות כלכלנים, ה-ECB יאפשר ליוון לקבל כספים מקרן "סיוע נזילות חירום" לבנקים (ELA - emergency liquidity assistance). הבנקים היווניים יכולים ללוות החל מ-5 מיליארד אירו מהקרן ועד סכום מקסימלי של 65 מיליארד אירו. זאת, למרות שבתחילת החודש הבנק אמר כי לא יקבל ערבויות על החוב של יוון באג"ח ממשלת יוון שמדורגות "זבל", ולמרות שעד כה יוון סירבה לבקש הארכה של חבילת הסיוע האירופית.

על פי דברים שאמר אתמול בכיר יווני, יוון מתכוונת לבקש היום הארכה של תוכנית החילוץ ממדינות גוש האירו לאחר השיחות הכושלות בין שרי האוצר של גוש האירו לממשל באתונה. מנגד, ראש ממשלת יוון אמר אתמול כי ממשלתו אינה ממהרת להגיע לעסקה עם גוש האירו והיא לא תתפשר בנוגע לדרישתה לסיים את מדיניות הצנע.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר, כי "למרות כישלון השיחות בין יוון לראשי האיחוד האירופי, השווקים מגיבים במתינות יחסית ונראה כי מתחילים לעכל את האפשרות שיוון בסופו של דבר תפרוש מהאיחוד. הגם שתרחיש כזה יחולל ללא ספק גל של בהלה בשוק בטווח הקצר, ייתכן כי בטווח הארוך הדבר דווקא יתרום ליציבות ולחיזוק גוש האירו, וזאת עם פרישתה של אחת המדיניות החלשות והסוררות באיחוד".

גם במט"ח 24 סבורים כי המסחר המקומי מושפע מחו"ל וכי "הקורלציה בין התפתחות המו"מ של ממשלת יוון ונציגי גוש האירו תמשיך להיות הפקטור המשמעותי בעלייתו או נפילתו של האירו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully