וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות השידור התעקשה: "נפרדתם - שלמו לנו אגרה כפולה"

מיכל רז-חיימוביץ'

19.2.2015 / 8:26

ברשות השידור התעקשו כי בני הזוג נפרדו לפני שנים. הלקוח לרשות: "אני ורעייתי נשואים 30 שנה. אם יש לכם סברה אחרת - אשמח לקבל הוכחה, כי לי לא ידוע שנפרדנו". רק בהתערבות "גלובס" בוטל החיוב הכפול

רשות השידור. צילום: איל יצהר, גלובס
רשות השידור/גלובס, צילום: איל יצהר

בני הזוג מ' נשואים באושר מזה 30 שנה, ולמען הספק - נספר כי כמו מרבית הזוגות הנשואים, הם מתגוררים יחד. למרות זאת, מזה שנים שבני הזוג מקבלים, כל אחד בנפרד, דרישות לתשלום עבור אגרת רשות השידור: אחת על שמה של הגברת, אותה הקפידו לשלם תמיד - ודרישת תשלום נוספת הממוענת אל בעלה.

כמה וכמה פעמים ניסו בני הזוג להסדיר את העניין מול רשות השידור, הציגו את תעודות הזהות שלהם שבהן לא שונתה הכתובת, ביקרו במשרדי רשות השידור בעירם - אלא שנציגי הרשות שבו והתעקשו כי השניים נפרדו, וכי עליהם לשלם אגרות כפולות.

"מרשומותינו עולה כי ב-2006 הגברת טענה כי אתם פרודים וכי אינה מעוניינת לקבל הודעות על שמך", נימק ראש תחום הגבייה בעירם. "עברו 7 שנים, ופתאום אדוני נזכר שוב פעם כי הוא חי ומתגורר עם הגברת? איני יכול לקבל טענה זו, ועל כן הנך נדרש לשלם את חובך כחוק!", הטיח בפני הלקוח ההמום.

הלקוח לא הרים ידיים: "ואני ורעייתי נשואים מזה 30 שנה ולא נפרדנו מעולם. אם יש לכם סברה אחרת, אשמח לקבל הוכחה, כי לי לא ידוע שנפרדנו", כתב בחזרה לראש תחום הגבייה מולו התנהלה התכתובת. "דרישתכם לשלם אגרה כפולה היא מגוחכת וגובלת בהפרת חוק ובהטרדה", סיכם בתקווה כי מישהו ברשות יתעורר.

אלא שברשות המשיכו ללכת עם הראש בקיר, וכך התכתובת נמשכת באותה הרוח - נציגי רשות השידור מתעקשים כי השניים פרודים, ובני הזוג מבקשים אם כך הוכחת הרשות לטענתה המופרכת: באמצעות הוכחה כי הבעל התגורר בכתובת אחרת שמופיעה ברשומות או למשל הוכחה כי החזיק במקלט טלוויזיה נוסף.

בשורה התחתונה, הוכחה הם לא קיבלו, ואת החוב סירבו כמובן לשלם, עד שבייאושם פנו ל"גלובס" - מה שהוביל לסוף הסיפור: רשות השידור הכירה בזוגיות העקבית של השניים וביטלה את החוב.

מרשות השידור נמסר בתגובה: "בהתאם למידע החלטנו לקבל את טענת הפונים כי ניהלו חיים משותפים בתקופות החוב, וביטלנו את דרישת התשלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully