וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעל הבית השתגע: מלך סעודיה מחלק לציבור 32 מיליארד דולר

שירות גלובס

20.2.2015 / 21:36

המלך הסעודי סלמן, שנכנס לתפקידו רק לפני חודש, החליט לשתף את הציבור ברווחי המלוכה ולהעניק לאזרחים עשרות מיליארדי דולרים. כל עובדי הממשלה, חיילים, סטודנטים ופנסיונרים ייזכו בין היתר לבונוס בגובה של שתי משכורות

יורש העצר הסעודי הנסיך סלמאן במהלך הנאום השנתי לאומה, 06 בינואר 2015. AP
המלך סלמן/AP

מנהיגי אירופה נאבקים להימנע ממשבר כלכלי שניצב בפתח בעוד הקונגרס האמריקאי נערך לסיבוב נוסף בקרב על התקציב השנתי. הצרות הכלכליות, כך נראה, פסחו על סעודיה, שם המלך החדש החליט לחלק לאזרחים דיבידנד בהיקף של עשרות מיליארדי דולרים וזאת דווקא בתקופה שמחירי הנפט צונחים והכנסות המדינה קטנות.

"זה הזמן לחגיגה בסעודיה", מציין ג'ון ספקיאנקיס, מנהל חטיבת השקעות של קבוצת Ashmore במזרח התיכון. ספקיאנקיס מעריך כי בסופו של דבר הנדיבות של המלך תסתכם בכ-32 מיליארד דולר. כלומר, יותר מהתקציב השנתי של ניגריה, הכלכלה הגדולה ביותר באפריקה.

מאז המלך סלמן ירש את כסאו של עבדאללה לפני כחודש, הוא ערך שינויים רבים בממלכת הנפט העשירה: פיטר שרים שונים וסגר גופים ממשלתיים לא יעלים. עם זאת, הצעד שיצר את הבאזז הגדול ביותר הוא ההחלטה שלו לשתף חלק נרחב מהציבור ברווחים של המדינה.

מעבר לכך שחלק מהמענקים יושקעו במועדוני ספורט, מוסדות חינוכיים ובתשתיות של מים וחשמל, כל עובדי הממשלה, החיילים, הפנסיונרים והסטודנטים יזכו לבונוס בגובה שתי משכורות. יש לציין כי לפחות 3 מיליון עובדים מתוך כוח העבודה של סעודיה, המונה 5.5 מיליון עובדים, מועסק ע"י בית המלוכה. המשכורת החודשית הממוצעת של עובדי הממשלה בסעודיה עומדת על כ-2,400 דולר.

אומנם חלק מהכספים יושקעו בציבור במשך מספר שנים, אך רוב הכסף, כולל הבונוסים המיידיים, יוענקו כבר בחודש הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully