וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולמים על עצמאות? זה מה שאתם צריכים לדעת

שירות התעסוקה

22.2.2015 / 8:57

נמאס לכם להיות תלויים בבוס? רוצים לצאת ולהקים עסק עצמאי? כדאי לכם לדעת כמה דברים לפני

אישה בחורה אשת עסקים עובדת מחשב נייד. ShutterStock
אישה בחורה אשת עסקים עובדת מחשב נייד/ShutterStock

כמעט בטוח שהמחשבה הזו עלתה לכם לפחות פעם אחת בחיים המקצועיים שלכם (אם לא יותר...): להקים עסק משלכם, להיות אחראים לעצמכם, לא להצטרך לדווח לאף מנהל, להצליח בזכות עצמכם ורק בשביל עצמכם, לא להיות תלויים באף אחד, לעשות מה שבא לכם ומתי שבא לכם ובקיצור- להיות אדונים לעצמכם!

אין דרך אחרת להגשים את כל זה, אלא על ידי מעבר לעצמאות. אתם עשויים להקים עסק עצמאי או לתת שירותים כפרילנסרים- כך או כך המושג "עבודה" הופך להיות נזיל יותר. מצד שני, זה שעבודה כעצמאי מאופיינת בצורה אמורפית יותר מאשר עבודה כשכיר לא אומר כלל שמדובר בפחות עבודה, או בפחות השקעה (בדיוק להיפך), אלא בשינוי תבניתי. בשורה התחתונה זו עדיין עבודה, אבל כזו שבמבנה שלה איננה מתאימה לכל אחד...

למה?

בגלל הרבה סיבות, הנה 4 מהן שאתם חייבים לקחת בחשבון לפני ביצוע הצעד ולחשוב עליהן ברצינות:

כשאתם עצמאים אתם הרבה, הרבה יותר לבד: לפחות בהתחלה ובטח אם מדובר בעסק של אדם אחד אתם בעצם- בודדים במערכה. אם הייתם רגילים עד היום לעבוד בחברות בסדר גודל בינוני-גדול, עם קולגות מימינכם ומשמאלכם, עם שרשרת של מנהלים, עם קפה וחלב שממתינים לכם כבדרך קסם בכל בוקר יחד עם קופסת עוגיות בפינת הקפה, עם סדר יום יחסית קבוע ולקוחות שמתדפקים על הדלת, אזי... כנראה שתצטרכו לשכוח מכל זה ולהתרגל למשהו שונה לגמרי: רוב העצמאים מתחילים לבד, חלקם הגדול עובד מהבית. קפה ועוגיות? הצחקתם...! אם לא תקנו- לא יהיה... קולגות מעצבנים ונודניקים- גם אין וזה בהחלט משמח, אבל מצד שני גם אין על מי לסמוך- פרט לעצמכם ואין עם מי לחלוק וגם לא להתייעץ כשצריך.

כן, ו...גם עניין הלקוחות הוא נושא חשוב: כל עצמאי חייב לקחת בחשבון את העובדה שמרגע היציאה לעצמאות הוא הופך בין היתר גם למנהל מכירות. גם אם בתחילת הדרך דברים קורים במקרה ולקוחות וחברים של... מגיעים מפה לאוזן - מתישהו הברז נסגר ומה אז? הרי לא תרצו לסגור את העסק, נכון? אם אתם לא אוהבים מכירות, לא טובים בזה ולא רוצים לעסוק בזה יש לכם 2 אפשרויות: לחבור בשותפות או להעסיק בשכר אדם שיסייע לכם בזה, או פשוט לא לעשות את המעבר לעצמאות מלכתחילה!

אדונים לעצמכם ביקשתם- אדונים לעצמכם קיבלתם: משמעות העניין הזה הוא שאתם מנהלים את הזמן שלכם, מציבים לעצמכם יעדים, לוקחים על עצמכם מטלות ומתחייבים לעמוד בהבטחות ללקוחות. אין מנהל שבודק את ההתקדמות שלכם ואין מנהל שדוחף קדימה. האם אתם מסוגלים להפעיל את עצמכם? האם אתם מנוסים בעבודה באופן עצמאי? האם יש לכם משמעת עבודה? אם יש לכם נטייה לוותר לעצמכם, לנוח, למצוא תירוצים ואם קשה לכם לעמוד בזמנים וכל דבר הוא תירוץ להפסקת העבודה - עדיף שלא תצאו לעצמאות!

עד כמה אתם מנוסים בתחום שבו אתם חולמים להקים עסק? כשאתם עצמאיים אין לכם עם מי להתייעץ, אין מי שנותן הכוונה או חולק בידע ולכן קל יותר לטעות. חשוב לוודא לפני ביצוע המעבר לעצמאות שיש לכם את כל הידע הרלוונטי לניהול העסק בתחום שבחרתם. קראו עליו באינטרנט, לכו לקורסים, דברו עם מומחים מהתחום, בנו לכם רשת של קשרים מאותו המקצוע ומומלץ מאוד למצוא לעצמכם מנטור- כזה שכבר הצליח והוכיח את עצמו ויכול לסייע לכם בעצות טובות. עשו את כל זה עוד לפני הקמת העסק ולא תוך כדי או אחרי.

זכרו: לבצע את הצעד זה די פשוט, אבל להצליח בו לאורך זמן- זה כבר מורכב הרבה יותר. אם הגעתם עד לפה ועל ארבעת הנקודות עניתם בחיוב- מזל טוב, יש לכם בסיס טוב ליציאה לעצמאות וסיכוי טוב להצליח. עניתם בשלילה לאחת מהנקודות? עליכם לחשוב על העניין הזה שוב ולהמשיך לבחון אותו טוב- טוב לפני שתחליטו סופית.

לבלוג שירות התעסוקה

  • עוד באותו נושא:
  • עצמאיים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully