וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוסעי פלטינום באל-על מציגים: טיסה מהגיהנום שלעולם לא נשכח

22.2.2015 / 16:55

המטוס נחת בשדה חלופי בקליפורניה; הנוסעים המתינו שעות - המזון והמים נגמרו, השירותים הוצפו ■ יעל קרול: "זה היה יום ההולדת הגרוע בחיי" ■ אל-על: הכל בגלל ערפל בשדה בלוס אנג'לס ונהלי הרשויות בארה"ב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד טיסה שהנוסעים בה ירצו לשכוח: זאב ויעל קרול, חברים במועדון הפלטינום בחברת אל-על, מאשימים את החברה בחוויה קשה שעברה עליהם ועל הנוסעים האחרים בטיסת אל-על ללוס אנג'לס בתחילת החודש. לדבריהם, הדלק אזל במטוס, והוא נאלץ לנחות בשדה חלופי כדי לתדלק - ואז החלו הבעיות.

"כאשר המטוס התקרב לנחיתה בשדה התעופה LAX בלוס אנג'לס, נמסר לנוסעים כי עקב תקלה לא ניתן לנחות כרגע, ועלינו להמתין, אך מאחר שאין במטוס מספיק דלק להמתנה, ניאלץ לנחות בשדה חלופי ONTARIO, ומשם לאחר תדלוק מהיר נחזור לנחות ב-LAX. בשלב זה עוד היינו אופטימיים לגבי העיכוב הבלתי צפוי", כותבים בני הזוג קרול במכתב תלונה לאל-על. הם נסעו לרגל יום הולדתה ה-40 של יעל קרול.

במכתבם מתארים בני הזוג את הסיוט שעבר עליהם בעת תדלוק המטוס: "מרגע שנחתנו לא ניתן כל מידע מתי נמריא שנית. לפתע נשמעה הודעה כי הטייסים עברו את מכסת השעות, ולכן יש להמתין לצוות חלופי שיצא מלוס אנג'לס. נמסר לנו כי הצוות החלופי יצא לדרכו רק 4.5 שעות לאחר שנחתנו בשדה אונטריו. מדוע לא נתנו מיד את הדעת לכך שהטייסים יעברו את מכסת השעות שלהם, ויהיה צורך בצוות חלופי? מדוע מנהל התחנה לא טיפל בכך מיידית?

"בשלב מסוים נגמרו המים במטוס וכן המזון (למעט עוגות שכמובן אינן מתאימות לכל אחד ובוודאי לא לחולי סכרת כמו בעלי). גם בתי השימוש עלו על גדותיהם! מדובר במטוס עמוס ובו תינוקות ואנשים מבוגרים, וכל זאת לאחר 16.5 שעות טיסה!".

השניים מספרים כי לאורך שעות רבות לא הורשו הנוסעים לרדת מהמטוס, וכי "לאחר זמן רב איפשרו לנו לרדת לאולם הנוסעים, ושם סוף-סוף חולקו מים לנוסעים... אך למעשה הוחזקנו בשבי. הפסדנו את טיסות ההמשך, כל התוכניות להמשך היום בוטלו, וכל זאת כאשר אנו במרחק של שעה נסיעה מיעד הנחיתה המקורי. השלומיאליות והחפיפניקיות הישראלית הורגשו בטיפול שנעשה כלאחר יד ועבודה ללא נוהל או כל יד מכוונת שתיקח אחריות ותנהל את המשבר לטובת הנוסעים".

כשהגיעו בסופו של דבר לשדה בלוס אנג'לס, הם הופתעו לגלות בעיה נוספת בטיסת ההמשך: "הופתענו לגלות שעל אף האישור של אל-על שאנו רשומים על הטיסה - בחברת וירג'ין אמריקה אנו לא רשומים. נאלצנו לחזור לדוכן אל-על, ורק כאשר נציגת אל-על הצטרפה אלינו נמצאה דרך סוף-סוף לרשום אותנו על הטיסה. הגענו ללאס וגאס באיחור של למעלה מ-10 שעות. כל תוכניות יום ההולדת שלי לחגוג בווגאס נגוזו. זה בוודאי היה יום ההולדת הגרוע ביותר בחיי".

מחברת אל-על נמסר בתגובה: "בשל ערפל כבד אשר הוביל לסגירת שדה התעופה בלוס אנג'לס, נאלצה הטיסה לנחות בשדה תעופה חילופי באונטריו – קליפורניה. אי לכך נדרשה אל-על ליישם הנחיות של הרשויות האמריקאיות, לרבות אישורי מכס, בגינם לא ניתן היה לאשר ללקוחות ירידה בשדה החילופי והעברה קרקעית ליעד. על מנת להעביר את הנוסעים בבטחה ללוס אנג'לס, צוות מיוחד של טייסים הועבר לשדה החלופי. אל-על עשתה כל שניתן על מנת להקל על נוסעיה במהלך ההמתנה הממושכת בטיסה זו. נציגי שירות הלקוחות של אל-על יצרו קשר עם הנוסעים, ופנייתם טופלה. אלפי טסות של חברות תעופה זרות בוטלו, ואילו אל-על הצליחה להוציא את הטיסה אם כי אכן בעיכוב".

  • עוד באותו נושא:
  • אל על

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully