וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזהרת רווח ללאומי: צופה רווח אפסי ברבעון הרביעי של 2014

יוסי ניסן

25.2.2015 / 8:34

הסיבות: ההסכם הקיבוצי עם העובדים וההנחיה להציג את הקיטון בהתחייבויות, פיצול מניות החברה לישראל והפחתת שווי קנון, וכמובן הפחתת הענק בגין ההסדר עם הרשויות בארה"ב בפרשת הסיוע להעלמות המס של לקוחות

אדם ניסה להצית את עצמו בסניף בנק לאומי בחולון. דרור עינב
אדם ניסה להצית את עצמו בסניף בנק לאומי בחולון/דרור עינב

מספר ימים אחרי שבנק דיסקונט פירסם אזהרת רווח, גם בנק לאומי מפרסם היום (ד') אזהרת רווח לרבעון הרביעי של 2014 שבו הוא צופה כי לא ירשום רווחיות. בשנת 2014 כולה בנק לאומי מעריך כי הרווח יסתכם ב-1.6 מיליארד שקל - ירידה של 17% לעומת הרווח הכולל בשנת 2013 שעמד על 1.94 מיליארד שקל.

בנק לאומי ( 1,354 ) הודיע הבוקר (ד') לבורסה, כי הרווחיות האפסית תגיע בשל ההסכם הקיבוצי שנחתם עם ועד עובדי הבנק שבגינו בוצעה הפחתה של 600-700 מיליון שקל שתשפיע על הרווח לפני מס ב-400-500 מיליון שקל.

בנוסף, המפקח על הבנקים הנחה את הבנקים להציג את הקיטון בהתחייבויות בגין זכויות העובדים החל מתחילת 2015 וההפחתה שתיעשה בגין זאת נאמדת ב-450 מיליון שקל ברוטו לפני מס.

עוד דיווח הבנק, כי בגין פיצול מניות החברה לישראל שבהן מחזיק הבנק והפחתת שווי מניות קנון, צפויה השפעה של 220 מיליון שקל על התוצאות הכספיות של לאומי ברבעון הרביעי.

הבנק מעדכן גם, כי בגין הנחיית הפיקוח על הבנקים מינואר להגדלת ההפרשה להפסדי אשראי בהלוואות למשקי-בית, צפויה הפרשה של 110 מיליון שקל ברבעון. בנוסף, ההפרשה בגין הפסדי האשראי ברומניה תסתכם ב-50 מיליון שקל נטו.

וכמובן, לכל זאת נוספה הפרשת הענק בגין ההסדר של לאומי עם הרשויות בארה"ב בהיקף 1.4 מיליארד שקל בפרשת הסיוע להעלמות המס ללקוחות לאומי בארה"ב. לדברי הבנק, ללא ההפרשה הזו הרווחיות בשנת 2014 היתה מסתכמת ב-2.6 מיליארד שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • בנק לאומי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully