וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין בכיר מגבה החיילים ששיסו כלב בפלסטיני: "צעד מידתי"

3.3.2015 / 0:55

הקצין הסביר כי הסרטון לא היה אלא מארב מתוכנן למתפרעים שמשליכים בקבוקי תבערה באופן שיטתי. הוא טוען כי היו באירוע חלקים שלא תועדו בסרטון: "לאחר מכן הם שחררו אותו, הוגש לו טיפול והוא פונה"

צילום: סרטון חובבים שעלה לרשת, עריכה: יאיר דניאל

"לא מדובר בהפרת סדר, אלא במארב מתוכנן נגד זורקי בקבוקי התבערה" – כך הסביר אתמול (שני) קצין בכיר בפיקוד המרכז, בהתייחסו לסרטון שפורסם שלשום בעמוד הפייסבוק של יו"ר עוצמה יהודית, מיכאל בן ארי, ובו נראים חיילי צה"ל משסים שני כלבים בנער פלסטיני תוך שהם מקללים אותו. האירוע המתועד התרחש בדצמבר האחרון במהלך עימות בין כמה עשרות פלסטינים ובין חיילים בשטח "הביטחוני המיוחד" של ההתנחלות כרמי צור, סמוך לבית אומר. שטח זה אמור לשמש אזור חיץ, אליו יכולים להיכנס רק אנשי כוחות הביטחון או מי שמקבלים את האישור המתאים לכך. בשנתיים האחרונות, הופעלו כלבים באופן דומה רק במספר בודד של מקרים.

הקצין הסביר כי קיימים חלקים מהאירוע שלא מופיעים בסרטון – כמו הגשת הטיפול הרפואי לילד לאחר ששיסו בו את הכלב. "לאחר מכן הם שחררו אותו מהר, הוגש לו טיפול רפואי והוא פונה להמשך קבלת טיפול". לטענתו, הפעלת הכלב בסיטואציה הייתה נחוצה. "יש שתי אלטרנטיבות מעוגנות בפקודות הוראת הפתיחה באש: לירות על מנת לפגוע והפעלת הכלב. לדעתי, הפעלה של כלב בסיטואציה הנוכחית היא צעד מידתי, אפקטיבי, מוכח כמוצלח ועם סיכוי נמוך לפגיעה בלתי הפיכה".

עוד ידיעות בוואלה חדשות:
ארה"ב מזהירה: חשיפת מידע מההסכם בנאום - תהיה בגידה באמון
"פרשת המתכות" מוכיחה: השקט זמני, חמאס נערך למלחמה הבאה
תיעוד: אורבים לרכבת הקלה בשועפאט ומיידים אבנים

ח"כ מיכאל בן ארי  ממפלגת עוצמה לישראל בדיון ועדת הבחירות המרכזית, דצמבר 2012. עומר מירון
ראש מפלגת עוצמה יהודית/עומר מירון

לדברי הקצין הבכיר, המארב נעשה בעקבות אותה השלכה שיטתית של בקבוקי תבערה. "מדובר בהשלכת בקבוקי תבערה פעם אחרי פעם בצורה שיטתית נגד תושבי כרמי צור והאזרחים שנעים על הציר", אמר. "לאחר שמזהים, מפעילים את הכלב וזה תופס את הילד. הפעולה הסתיימה".

עם זאת, הקצין הבכיר סייג את דבריו ואמר כי ברקע השימוש בכלב, נשמעים החיילים נוהגים בצורה לא תקינה שתטופל. "תבחינו בין שליחת הכלב לבין ההתנהגות של הכוח לאחר מכן", אמר. "שם יש דברים לא תקינים. נשמעות קללות, וחייל שמעודד את המעשה. אנחנו לא יודעים בשלב זה מי החייל, אנחנו יודעים מי הכוח. נמצא את האדם ונבוא איתו חשבון".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

הרמטכ"ל הורה על השלמת תחקיר בנושא עד ליום חמישי

דובר צה"ל, תת-אלוף מוטי אלמוז, התייחס לנושא אמש ואמר כי הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, הורה על השלמת התחקיר בנושא עד יום חמישי. "הרמטכ"ל הנחה לבצע תחקיר ולסיימו עד יום חמישי במקביל לפתיחת חקירת מצ"ח בנושא", הודיע אלמוז, והוסיף: "זו תהיה טעות להסיק מסקנות טרם סיום התחקיר, אך אין ספק שהאירוע חמור ואינו תואם את המצופה מחיילנו. אנו מתייחסים במלוא הרצינות לאירוע ונפעל למנוע הישנותו בעתיד. נמשיך לפעול למען ביטחון אזרחי ישראל ונזכור תמיד את הערכים על בסיסם בנוי צה"ל".


לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

(עדכון ראשון: 23:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully