וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלצות חמות: 4 מניות אירופאיות לקנייה מיידית

קובי פלר

5.3.2015 / 7:05

פעילות הבנק המרכזי ביבשת ושיפור בנתוני מקרו שונים הזניקו מתחילת השנה את המניות האירופיות, שדחקו אחרי שנים את השוק האמריקאי מהבכורה. מגזר חומרי הבנייה באירופה, ומספר חברות בו בפרט, צפוי להמשיך להניב רווחים למשקיעים

חדר עסקאות. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
חדר עסקאות/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

שינוי הובלה בשווקים מתרחש אמנם רק לעתים נדירות, אך נראה כי מתחילת השנה אנחנו עדים לכזה. אחרי שש שנים, שבהן הובילו המניות בארה"ב בתשואות ובאלוקציית כספי המשקיעים, פרצו המניות באירופה בסערה, כשהן נדחפות על ידי העמקת התערבות הבנק המרכזי האירופי (ECB) והשיפור במומנטום הכלכלי.

כבר בתחילת השנה, עוד לפני הודעת ה-ECB ב-22 בינואר, העלנו כאן את ההמלצה למניות ביבשת הישנה למשקל יתר. באחרונה אף העלנו את ההמלצה למניות בינונית וקטנות, ובמגזרים מחזוריים למחצה, כצריכה מחזורית ותעשייה.

לפעילות ה-ECB השפעה מכרעת על התנהגות המשקיעים, והשיפור בסנטימנט היצרנים והצרכנים הוא רק דוגמה לכך. בהודעתו מחר (ה') יחשוף הבנק פרטים נוספים על התוכנית, וכן הערכות מעודכנות לצמיחה ולאינפלציה לשנים 2015-2017.

פעילות הבנק לא הייתה הסיבה היחידה לזינוקים, ושלל פרמטרים חשובים מראים באחרונה שיפור בכלכלת אירופה: מדד מנהלי הרכש המצרפי לחודש פברואר עלה ל-53.5 נקודות (מ-52.6 נקודות בינואר), וגם רכיב ההזמנות החדשות השתפר לרמה של 52.7 נקודות (לעומת 51.4 נקודות).

בנתוני האשראי האחרונים שפורסמו, לחודש דצמבר, רואים שיפור דרמטי: ההלוואות הלא-פיננסיות זינקו בדצמבר ב-11.3 מיליארד אירו, לאחר התכווצות מצטברת דומה בשלושת החודשים שלפני כן; גם האשראי הצרכני עלה ב-1.6 מיליארד אירו.

נתוני התוצר גם הם משתפרים: צמיחת הרבעון הרביעי עמדה על 0.3% והסתכמה ב-0.9% ב-2014. להערכתנו, צמיחת השנה תעמוד על 1.2%, ובשנה הבאה על 1.6%.

שינוי הובלה נוסף, אשר לו אנו עדים, הוא בין מגזרים. המשקיעים עוברים ממגזרים דפנסיביים למחזוריים - מעבר שנובע מהפער הגבוה שנפתח בשנים האחרונות בין ביצועיהם, וכן בשל פער המכפילים שהוא הגבוה מאז מארס 2009 ומשבר 2011. תרם לכך גם השיפור בתחזיות הרווח בקרב החברות שדיווחו במגזרים המחזוריים.

כדי לצנן מעט את ההתלהבות נציין, כי מתוך כמחצית חברות מדד יורוסטוקס 600, שפרסמו עד סוף השבוע האחרון, רק 49% הכו את התחזית - נתון נמוך מהממוצע ההיסטורי; חשוב מכך, הרווח המצרפי ירד ב-7%, ובניכוי חברות אנרגיה ירד הרווח השנתי בכ-3%. רק שלושה מגזרים הגדילו הרווח - צמיחת רווח גבוהה נרשמה במגזר חומרי הגלם (33%), בחברות התשתיות הציבוריות (Utilities, 32%), ובקרב חברות הטכנולוגיה (7%). החברות מהמגזרים הללו נהנו מירידה משמעותית בעלויות האנרגיה ומהיחלשות האירו. שיפור רווח במגזרים נוספים הוא מבחן חשוב בכדי להבטיח כי העליות האחרונות הן בנות-קיימא.

שנים של חולשה

את העליות באירופה ניתן לממש בכמה תזות השקעה - דרך מוצרי יוקרה הנהנים מפיחות האירו, דרך מניות בגרמניה המהוות מנוף לשיפור כלכלי בכלכלת אירופה, וכן דרך מניות בינוניות וקטנות שעדיין נסחרות בדיסקאונט לחברות הגדולות והדפנסיביות.

לפני שנה בדיוק הצבענו כאן על מגזר הנדל"ן כאחד הנהנים המרכזיים מהריבית הנמוכה ומהאפשרות להגברת פעילות ה-ECB, שאכן התממשה. מאז עלו שערי קרנות הריט האירופיות, ורבות מהן נסחרות כיום בפרמיה של עשרות אחוזים על ערכן הנקי (NAV) ובשיעורים ניכרים מעל מקבילותיהן בארה"ב.

אחד המגזרים המחזוריים, שצפוי להראות שיפור, אחרי שנים של חולשה, הוא חומרי הבנייה. השיפור בביקוש למשכנתאות צפוי לעודד את הבנייה הפרטית, וגם קרן ההשקעות החדשה שהוכרזה, בסך 315 מיליארד אירו, צפויה לשפר את ההשקעות החל ב-2015. כבר בדוחות הרבעון הרביעי של חברות רבות בתחום ניכר שיפור שהיתרגם בחלק מהמקרים גם להעלאת תחזיות לשנה זו.

בחלק מהמקרים העליות האחרונות הפכו חלק מהחברות ליקרות, והמלצתנו להן היא "החזק", אולם לא מהנמנע כי המשך שיפור יביא בשנתיים הקרובות להעלאה במחירי היעד (ביניהן Wienerberger, Lafarge, Sanitec, Kingspan ועוד).

CRH - CRH:L היא יצרנית מלט, אספלט וחומרי בנייה נוספים, הפועלת ב-34 מדינות, והכנסותיה נחלקות כמעט שווה בשווה בין ארה"ב ואירופה. החברה, שמתרחבת לאורך השנים באמצעות רכישות, קנתה באחרונה נכסים בשווי כ-6.5 מיליארד אירו מחברת Lafarge-Holcim. מחיר המניה אמנם עלה באחרונה, אך החברה, שפרסמה דוחות בסוף פברואר, העלתה תחזיות רווח וצפויה להגדיל רווחיה השנה בעשרות אחוזים לאור הרכישה.

BRAAS Monier - BMSA:DE היא חברה קטנה יחסית מגרמניה, אך מובילת שוק בתחום הרעפים. כ-90% ממכירותיה באירופה - בדגש על גרמניה (27%), צרפת (12%) ובריטניה (9%). החברה מייצרת מזומן בלי להזדקק להשקעות מהותיות, ורכשה באחרונה חברה הפועלת בספרד ובפורטוגל. החברה פרסמה אתמול (ג') את דוחותיה השנתיים, שעלו על תחזיותינו, וצפויה להגדיל השנה את רווחיה בשיעור דו-ספרתי.

Sika - SIK:VX השוויצרית פעולת בתחומי הבנייה, בדגש על אספלט ורעפים. כמחצית מהכנסות החברה נובעת מאירופה, 19% מאסיה, 13% מצפון אמריקה ו-11% מאמריקה הלטינית. אנו צופים לחברה צמיחה דו-ספרתית בהכנסות באסיה ובאמריקה הלטינית, ולהערכת החברה סך השוק שאליו היא פונה בעסקיה המגוונים עומד על 60 מיליארד פרנק שוויצרי. התחזקות המטבע הזה תפגע בצמיחת ההכנסות במטבע המקומי, אך אנו צופים לחברה גידול של 18% ברווח השנה.

SIG - SHI:L משווקת מוצרי בנייה, חומרי בידוד, חיפוי ועוד, שכמחציתם לשוק הדיור. החברה מוכרת בעיקר לבריטניה (כמחצית מהסך) והשאר נחלק בין צרפת (24%) גרמניה ואוסטריה (17% כל אחת) ועוד. החברה צפויה לדווח בשבוע הבא על תוצאותיה, ומהן ניתן אולי יהיה ללמוד על הצפי להתאוששות, אם בכלל, במכירות באירופה. רווחי החברה צפויים להערכתנו לצמוח השנה בכ-10%.

לסיכום, תוכנית הרכישות, אשר עליה הודיע ה-ECB, בשילוב שיפור בנתוני המקרו, הביא לעליות חדות באירופה, שעלו על אלו שבארה"ב לראשונה מאז המשבר.

היחלשות מומנטום השיפור בנתונים הכלכליים בארה"ב, והפער הגדול שנוצר בין ביצועי המדדים בשנים האחרונות, מבליטים הזדמנויות במגזרים המחזוריים באירופה שפיגרו לעומת אלו ההגנתיים. פתרון חוסר ההסכמות עם יוון, המשך רגיעה במתיחות עם רוסיה וכן שיפור רחב ברווחי החברות בכלל המגזרים - כל אלו חשובים על מנת לשמר את המומנטום החיובי כלפי המניות ביבשת.

הכותב הוא מנהל השקעות ראשי ב-UBS Wealth Management Israel Ltd. לכותב המאמר ו/או לחברה עשוי להיות עניין אישי בנושא. האמור בכתבה אינו מהווה תחליף לשיווק השקעות ו/או ייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם

חברות אירופאיות מומלצות. גלובס
חברות אירופאיות מומלצות/גלובס
  • עוד באותו נושא:
  • מניות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully