וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטיפ היומי: מניית תרופות שלא שמתם לב אליה - והיא לוהטת

שירות גלובס

6.3.2015 / 9:06

גולדמן זאקס מספק המלצה חמה על מניית מיילאן ומעריך שהיא תזנק השנה ב-17%

חברת התרופות מיילן נסחרת בנאסד"ק בשווי של כ-27 מיליארד דולר. מיילאן, שהוקמה ב-1961, היא אחת מחברות התרופות הגנריות הגדולות ביותר בעולם, ובמקביל היא גם מפתחת ומשווקת תרופות ייחודיות וחומרי גלם פעילים. החברה מעסיקה כ-30 אלף עובדים, ומוכרת את מוצריה ב-145 מדינות.

אנו מעדכנים את התחזיות שלנו בעקבות הדוחות הכספיים שמיילאן פרסמה לרבעון הרביעי של 2014, שהיו בהתאם לתחזיות, ולתחזית החברה ל-2015, שמשקפת צמיחה של 16.5%. להערכתנו, הרווח הנקי השנתי למניה יסתכם ב-4.14 דולר, כאשר טווח התחזיות של החברה הוא 4-4.3 דולר.

בין הגורמים המרכזיים לתחזית הרווח של החברה - השקה צפויה של הגרסה הגנרית של מיילאן לקופקסון של טבע במחצית השנייה של השנה. בנוסף, ישפיעו לטובה על הרווח גם השלמת העסקה עם אבוט (שבמסגרתה נרכשו נכסים בתחום הגנרי מחוץ לארה"ב) ורכישת Famy Care; ומנגד, תחרות גנרית לתרופה EpiPen במחצית השנייה תשפיע לרעה.

מיילאן הולכת ומתפתחת לחברה מאוזנת היטב בעסקיה הגנריים והייחודיים, שאינה תלויה באף מוצר יחיד, וזאת באמצעות רכישת נכסים וצמיחה אורגנית. לאחר השלמת העסקה עם אבוט, למיילאן יש אפילו גמישות פיננסית רבה יותר מתזרים המזומנים החזק שלה. בעקבות העסקה, למיילאן יש יחס חוב ל-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) נמוך של 2.3 ושיעור מס נוח יותר.

אנחנו מצפים שמיילאן תייצר תזרים מזומנים חופשי של 1.3 מיליארד דולר ב-2015 ותוכל לגייס חוב בסכום של עד 5 מיליארד דולר, מה שמייצר לה "כוח אש" של 6 מיליארד דולר לביצוע עסקאות שיתרמו לרווח ב-2015.

מיילאן נסחרת במכפיל נמוך יחסית (13.2 ל-2015) בהשוואה למשל ל-Valeant. אנחנו קובעים את מחיר היעד שלנו למניית מיילאן לפי מכפיל 16 ל-2015, ומעלים את מחיר היעד מ-63 דולר ל-65 דולר, פרמיה של כ-17% על מחיר המניה.

אנו לא מכניסים למחיר היעד מרכיב שיכלול את האפשרות של רכישת החברה, משום שלהערכתנו ככל שמיילאן רוכשת עוד נכסים, היא הופכת למורכבת יותר ולכן היא כבר אינה מועמדת לרכישה. המלצתנו למניה היא "קנייה".

* נכתב ע"י מחלקת המחקר, גולדמן זאקס

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully