וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתון מפתיע בארה"ב: כ-295 אלף משרות נוספו למשק בפברואר

שירות גלובס

6.3.2015 / 15:23

קונצנזוס האנליסטים בשוק הצביע על תוספת של כ-240 אלף משרות וירידה בשיעור האבטלה לרמה של 5.6%. בינואר נוספו יותר מ-200 אלף משרות ושיעור האבטלה הסתכם ב-5.7%

שוק העבודה ארה"ב. צילום: רויטרס, גלובס
האבטלה יורדת/גלובס, צילום: רויטרס

המשק האמריקאי יצר בחודש פברואר 295 אלף משרות חדשות בעוד שיעור האבטלה ירד לרמה של 5.5% לעומת 5.7% בינואר. כך ע"פ דוח התעסוקה שפרסם היום (שישי) הממשל האמריקאי. לאחר פרסום הנתונים התחזקו העליות בחוזים העתידיים בוול סטריט בעוד הדולר מזנק לשיא חדש של 12 שנים מול האירו.

קונצנזוס האנליסטים בשוק הצביע על תוספת של כ-240 אלף משרות וירידה בשיעור האבטלה לרמה של 5.6%.

בנוסף, הממשל עדכן מטה את נתוני התעסוקה של חודש ינואר לרמה של 239 אלף, לעומת הנתון המקורי שעמד על 257 אלף. הנתונים של דצמבר נותרו ללא שינוי ברמה של כ-330 אלף משרות חדשות.

נתוני התעסוקה מפתיעים למדי משום שבשוק ציפו לירידה מסוימת בקצב יצירת המשרות בשל פגעי מזג האוויר בחודש החולף. אולם, למרות התוספת המרשימה של המשרות החדשות, אחד הנתונים המאכזבים בדוח התעסוקה היה ממוצע השכר השעתי, שעלה רק ב-3 סנט ל-24.78 דולר והצביע על קיפאון מתמשך בשכר. ב-12 החודשים האחרונים השכר הממוצע לשעה עלה ב-2%. אנליסטים בשוק ציפו לעלייה חדה יותר מאחר והקיפאון בשכר העובדים מהווה את אחד מאבני הנגף המונעים התאוששות מלאה של שוק העבודה והצריכה הפרטית, מנועי הצמיחה המרכזיים של כלכלת ארה"ב.

ההתפתחויות בשוק התעסוקה הן בין הגורמים המרכזיים אותם בוחן הפד בבואו להחליט לגבי המועד שבו הוא ישנה את המדיניות המוניטארית ויתחיל להעלות את הריביות. אנליסטים בשוק אומנם סימנו את חודש יוני כמועד שבו הבנק המרכזי יתחיל לבצע הידוק מוניטארי אך אחרים סבורים כי הפד ידחה את העלאת הריביות בשל הלחצים הדפלציונים והקיפאון בשכר העובדים. בכל מקרה, הסוחרים דרוכים לקראת פגישת הריבית הקרובה שתתקיים ב-17 במארס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully