וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפכנו לחברה בה שנאת עשירים הפכה לספורט לאומי"

חן מענית

11.3.2015 / 7:00

עו"ד יודי לוי קורא למשרד המשפטים לשמש "סמן ימני בהקטנת העוינות כלפי אנשי עסקים מצליחים וכלפי חברות ישראליות שעושות חיל". "שר המשפטים הבא יצטרך להוסיף שופטים ולהרחיב את ביהמ"ש הכלכלי"

אילוסטרציה. רויטרס
אילוסטרציה/רויטרס

"הגדלת מספר השופטים בטריבונאלים השונים, הקטנה מהותית של העומס על שופטים מכהנים וכן הרחבת בית המשפט הכלכלי - הם שלושה מהנושאים החשובים ביותר שיצטרך לקדם שר/ת המשפטים שייכנס לתפקידו לאחר הבחירות שיערכו בעוד שבוע. מדובר במשימות חשובות ביותר, שבשלה השעה לטפל בהן באופן שורשי ומיידי" - כך אומר עו"ד יודי לוי, השותף המנהל וראש הוועדה האקזקוטיבית של פירמת גולדפרב-זליגמן. "לצד אלה יצטרך שר המשפטים הבא להתמודד עם הדילמה - האם על היועץ המשפטי לממשלה הבא, שיחליף את יהודה וינשטיין, להגיע מתוך שורות המגזר הפרטי או מתוך השירות הציבורי".

במקביל לטיפול בנושאים האמורים, מקווה לוי ששר המשפטים הבא יעסוק גם בסוגיות הנתפסות כפופולריות פחות בעיני הציבור הרחב. "כמי שמלווה במשך שנים רבות את הסקטור העסקי, הייתי רוצה שמשרד המשפטים והעומד בראשו ישמשו סמן ימני בהקטנת העוינות שהתגבשה בשנים האחרונות כלפי אנשי עסקים מצליחים וכלפי חברות ישראליות שעושות חיל, בישראל ומחוצה לה", אומר לוי.

לדבריו, "הפכנו לחברה בה שנאת עשירים הפכה לספורט לאומי. אנחנו לא מבריחים רק מוחות של מדענים, אלא גם מוחות של אנשי עסקים שמכונים לעתים בבוז, 'טייקונים'. ה'טייקונים' האלה משמעותיים לכלכלת המדינה. כאשר מוסיפים לאווירה הציבורית הזו את הרגולציה המכבידה ואת הביורוקרטיה המסורבלת, מתקבל תמהיל מושלם לשיתוק הכלכלה בישראל. בהקשר זה אני מפנה את המעוניין לספרה האלמותי של איאן ראנד, 'מרד הנפילים'".

נושא נוסף, שלדברי לוי דרוש טיפול מהיר של שר המשפטים הבא, הוא הטלת אחריות פלילית על חברות בישראל. "אני מקווה שהכוונה להרחיב את האחריות הפלילית החלה על תאגידים תצומצם, כך שחברות ונושאי משרה ימצאו את עצמם תחת משטר של אכיפה מינהלית ולא תחת מטריה של סנקציות פליליות", הוא אומר. "תוכניות הציות והאכיפה הפנימית צריכות לקבל את מקומן הראוי מידי המחוקק. אנחנו צריכים לטפח את המשטר התאגידי של חברות ולהפסיק להתייחס אליהן באופן חשדני".

"שמירה על איכות וגיוון"

השנה החולפת לא הייתה פשוטה עבור משרד גולדפרב-זליגמן. כפי שעלה מדירוג משרדי עורכי הדין לפי גודל של "גלובס דנס 100", שפורסם לפני כחודש, בזמן שבפירמות גדולות אחרות ומתחרות חל בשנה החולפת גידול בכמות עורכי הדין, בגולדפרב-זליגמן חלה ירידה מסוימת. כיום מועסקים בפירמה, השלישית בגודלה בארץ, 210 עורכי דין - ירידה של 12 עורכי דין לעומת הנתון בתחילת 2013.

לוי טוען כי התופעה הזו לא מטרידה אותו יתר על המידה. "פעמים רבות טענתי כי גודלו של המשרד אינו מהווה לכשעצמו יעד של הפירמה", הוא אומר. "אנו רואים את עצמנו כחברים דומיננטיים בקבוצת המשרדים הגדולים מאוד בישראל, וממשיכים לנתב את היעדים והמשאבים המקצועיים שלנו לטובת מטרה אחת בלבד - שמירה על איכות וגיוון מקצועיים בלתי מתפשרים לטובת לקוחותינו".

לוי מציין כי מיקום הפירמה בדירוגי האיכות השונים מדבר בעד עצמו. "בשנה החולפת, למשל, ניצב משרדנו בראש טבלאות האיכות של דירוג 'גלובס דנס 100' ודירוג BDI", הוא מזכיר.

המשרד גולדפרב-זליגמן נוצר במאי 2011 כתוצאה ממיזוג בין המשרדים גולדפרב-לוי-ערן-מאירי-צפריר ומ.זליגמן. למרות הקשיים, במבט לאחור, אומר היום לוי כי "מדובר במופת למיזוג מוצלח לעילה ועילה. מיזוג הוא תהליך רב-שנתי של הטמעה וייצוב. בשנת 2014, שנתו השלישית של המיזוג, הגיע המיזוג לבשלות ולאפקטיביות מלאה, כולל טיפול נכון ביתירות, אשר בהכרח קיימת בכל מיזוג בנקודת ההתחלה שלו".

"התאוששות בגיוס הון"

הפירמה אמנם לא התרחבה בעת האחרונה ואף הצטמצמה, אך היא מקפידה להמשיך ולטפח את עורכי הדין המועסקים אצלה, וקידמה לאחרונה 11 עורכי דין שכירים למעמד של שותפים. לוי מציין כי קידום עורכי דין מצטיינים שגדלו במשרד, למעמד שותפים הוא חלק מתהליך הצמיחה וההתפתחות של המשרד.

"אנו משתדלים כל העת לקדם עורכי דין בפירמה, שמעוניינים לפתח את הקריירה, במסלולי הקידום השונים בתוך המשרד. חיזוק וגיבוש דור ההמשך המקצועי הוא חלק מההרחבה ומהעמקה של השירותים אותם אנו מעמידים לרשות לקוחותינו", אומר לוי. "השותפים החדשים, אשר תשעה מהם צמחו מתוך שורות הפירמה, ולצידם עורכי הדין שקודמו למעמד עורכי דין בכירים, הוכיחו מצוינות בעשייה המשפטית, שבצידה הישגים משמעותיים".

- האם ישנו תחום משפטי שהפירמה מתמקדת בו היום יותר מאשר בשנים קודמות, ומדוע?

"המשרד ממשיך להתמקד ב-3 תחומי ליבה - חברות ושוק הון בישראל ובעולם; ליטיגציה לסוגיה; ונדל"ן; ולצידם הוא מעניק שירותים בתחומי מומחיות ספציפיים, וביניהם מסים, מימון, בנקאות וביטוח, אנרגיה ותשתיות, דיני עבודה ועוד.

"לצד התמחויות שהיו במשרד בעבר, הרחבנו במהלך השנים האחרונות את סל השירותים שלנו בתחומי רגולציה, דיני סביבה וקיימות, יבוא ויצוא וסחר בינלאומי. אנו קשובים כל העת לרחשי השוק ופועלים לזיהוי תחומים, אשר ניכר שהם נדרשים על-ידי חברות ונושאי משרה, בין היתר כתוצאה משינויים רגולטורים חדשים המחייבים ליווי משפטי הדוק".

- האם ההאטה בפעילות הכלכלית במשק מורגשת בעבודת הפירמה?

"שנת 2014 הייתה שנה מאתגרת לסקטור העסקי בישראל. התחזיות הכלכליות האופטימיות שליוו את תחילת שנת 2014, שונו ללא היכר עם פרוץ מבצע 'צוק איתן', אשר הוביל לקיפאון זמני בפעילות המגזר העסקי. חוסר היציבות הפוליטית והמדינית נתנו את אותותיהם במשק".

- למשל?

"רק בחודשים האחרונים אנו מתחילים לראות ששוק הנדל"ן מפשיר מעט מהסטגנציה שאפיינה אותו בשנה החולפת. במקביל, השינויים הרגולטוריים המשמעותיים, וביניהם חוק הריכוזיות וחוק המזון, חייבו רבים מלקוחותינו להיערך מחדש ולבצע פעולות משמעותיות בקשר עם ניהול עסקיהם.

"יחד עם זאת, סקטור הטכנולוגיה וההיי-טק בישראל, לא רק שלא נפגע, אלא אף רשם שיאים חדשים של עסקאות ואקזיטים. משרדנו הוסיף גם השנה ללוות תאגידים רב-לאומיים גדולים, במסגרת רכישותיהם בישראל, ובהם גוגל ועליבאבא. במקביל, אני יכול להצביע על התאוששות משמעותית בגיוס הון ובהנפקות בחודשים האחרונים, ולא רק בגיוס חוב. בין היתר, בשנה החולפת ליווה משרדנו את חברת כי"ל (כימיקלים לישראל) במסגרת הנפקה משמעותית בארה"ב, באירופה ובישראל; את שתי הנפקות הזכויות המשמעותיות של אי.די.בי פתוח, את התעשייה האווירית לישראל במסגרת הנפקת אג"ח ועוד.

  • עוד באותו נושא:
  • יודי לוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully