וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מט"ח: האירו צונח עוד 1% מול השקל לשפל של 13 שנה

יוסי ניסן

11.3.2015 / 11:48

האירו נסחר תמורת 4.297 שקלים ■ הדולר נחלש קלות ל-4.037 שקלים

דולרים ויורו. ShutterStock
דולרים ויורו/ShutterStock

האירו ממשיך היום (ד') בצניחה מול השקל בשוק המט"ח המקומי ויורד גם מול הדולר בזירת המט"ח בעולם. שער האירו צונח היום עוד 1% ל-4.297 שקלים - שפל מאז 2002, ומול הדולר נחלש ב-0.6% ל-1.064 דולר לאירו - שפל של כשנתיים.

הדולר נחלש היום קלות מול השקל אבל עדיין נסחר מעל 4 שקלים. שערו יורד בכ-0.1% ל-4.037 שקלים.

אתמול הדולר היציג ננעל בהתחזקות של 0.6% ל-4.041 שקליןם והאירו צנח ב-0.7% ל-4.341 שקלים.

בחדר עסקאות המט"ח של אקסלנס אומרים היום, כי "האירו בדרכו לירידה הרבעונית החדה ביותר מאז הושק המטבע בשנת 1999. שערו של האירו מול הדולר ירד ב-12% מתחילת השנה על רקע ההידרדרות בצמיחה באירופה והשקת תוכנית התמריצים של הבנק המרכזי האירופי אשר נועדה להזרים כסף רב לשוק בתקווה להניע את הכלכלה. עוד גורם שתרם לירידת האירו הוא המשך אי הוודאות בנוגע ליוון בשל חוסר ההתקדמות במו"מ והדרישה החדשה של האיחוד האירופי לבחון את ההתנהלות הפנימית של היוונים בכל הנוגע לתקציב המדינה וניהול החוב". היום ינאם נשיא הבנק המרכזי האירופי, מריו דרגי.

ביחס למסחר בשוק המט"ח המקומי אומרים באקסלנס כי "בנק ישראל התערב במסחר אתמול ורכש סכום מוערך של 125 מיליון דולר. ההתערבות של בנק ישראל באה דווקא כאשר הדולר היה בעלייה ונתנה לו דחיפה עד רמה של 4.048 שקלים, אך הבוקר המסחר נפתח שוב נמוך יותר סביב רמת 4.04 כאשר רמת 4.05 נותרת רמת התנגדות קרובה ואחריה רמה של 4.085", לדבריהם.

בחברת "מט"ח 24" מציינים כי "התנודות במו"מ בין ממשלת יוון לבין האיחוד האירופי והשילוב עם תכנית ההקלה הכמותית של דארי ונתוני התעסוקה הטובים בארה"ב מובילים באופן עיקש את השוק לפגישת המטבעות והצמד אירו-דולר. המגמה באירו הינה עדיין דובית ותנודתית אך הערכות לממשק בין האירו לדולר הינן קרובות ובעלי היתכנות גבוהה וממשיות".

באשר לדולר מציינים בחברה, כי "המומנטום האינטנסיבי שחווה הדולר יצר היצע שוק שהינו פרו מכירתי ונטייה לרגיעת השער. נקודת ההתנגדות הבאה שהדולר צפוי להתנגש הינה ב-4.05 שקלים, שמהווה עבור עיני המשקיעים והסוחרים חסם פסיכולוגי משמעותי שיתרום לעצירת המומנטום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully