וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה יכול להציע הסלולר בתחום הבנקאות?

מערכת וואלה! בשיתוף בנק הפועלים

12.3.2015 / 16:05

הטלפונים החכמים הופכים ליותר ויותר חיוניים בחיי היום יום. שימוש נכון בסמארטפון בתקשורת עם הבנק יכול להיות נוח יותר וחכם יותר כלכלית

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

הסמארטפון הפך, כידוע, למכשיר מרכזי בחיים של רובנו ויש המדמים אותו לאיבר נוסף שמחובר לגופנו. לכן, אין זה מפתיע שהישראלים, כמאמצי טכנולוגיה מושבעים, למדו לגלות את היתרונות שניתן להפיק מהסמארטפון גם בהתנהלות הפיננסית שלהם.

החידושים בבנקאות הסלולארית מכוונים בין השאר לפיתוח שירותים שמייחדים אותה בהשוואה לבנקאות האינטרנטית הרגילה. כלומר, לניצול הנגישות הקיימת בטלפון החכם, לעומת האפשרויות המוצעות בחיבור באמצעות מחשב. דוגמאות: אם שכחתם כרטיס אשראי ואתם זקוקים למזומן, בזכות היכולות המתקדמות של הטלפון החכם אתם יכולים לבחור את הסכום ואפילו את השטרות המתאימים לכם, ולמשוך את הכסף מהבנקט בלי צורך בכרטיס. אם אתם צריכים להעביר כסף ואין לכם פרטי חשבון, אתם יכולים לבצע העברה בנקאית לאחד מאנשי הקשר בסמארטפון על-פי מספר הטלפון שלו בלבד. אתם בדרך לסניף ורוצים לחסוך זמן? אפשר להזמין תור לסניף מהסמארטפון כבר מהבית או מהדרך ולעקוב אחרי התקדמותו.

הדוגמאות האלה מלמדות כיצד הטכנולוגיה יכולה לעשות את החיים קלים יותר. אבל הסמארטפון הופך יותר ויותר גם למכשיר שיכול לשפר את היכולת שלנו להתנהל בצורה חכמה יותר. לדוגמה, אם אתם נמצאים ביתרות חובה וחוששים מגלישה מחוץ למסגרת האשראי, אפשר להשתמש בשירות התראות ב-SMS שיזהיר אתכם בזמן, בהתאם להגדרות שתקבעו מראש.

גם המצלמה בטלפון הופכת לחלק בלתי נפרד מהשירות. היא יכולה לסייע לכם בביצוע תשלומים והפקדת צ'קים (באמצעות צילום שוברי תשלום וצ'קים בטלפון), או באפליקציות ניהול תקציב, כמו אפליקציה בנקאית שמאפשרת תכנון פיננסי של הטיול בחו"ל, תוך צילום חשבוניות, תיוג הוצאות, הכנת רשימת קניות, ומעקב תוך כדי הטיול אחר ההוצאות לעומת התכנון.

לאיזה כיוון הולכת הבנקאות הסלולרית? אנחנו רואים יותר חיבורים בין שירותי הבנקאות בסמארטפון לבין הרשתות החברתיות, פתרונות לשיפור ההתנהלות הפיננסית על בסיס שילוב של נתונים פיננסיים והתנהגותיים ודגש על שירותים מבוססי מיקום, שמשכללים את היכולת שלנו לבצע רכישות יעילות וזולות יותר.

כאשר החל עידן הבנקאות הישירה, תחילה בטלפון ואחר-כך באינטרנט, נדמה היה שהטכנולוגיה תפגע בקשר האישי בין הלקוח לבנק. אבל המעבר לשימוש בסמארטפון והתפתחות הרשתות החברתיות, משנים את התמונה הזו לחלוטין. הם יוצרים הזדמנויות לקשר אישי יותר, תוך כדי תנועה ומותאם לסיטואציה. זו גם הציפייה לעתיד – הסמארטפונים והטאבלטים ימשיכו להיות כלי מרכזי בניהול התקציב האישי, המשפחתי והעסקי, ויגבירו את הנגישות שלנו לפעילות הפיננסית.

מירב ספקטורובסקי ששון, מנהלת אגף בנקאות ישירה בבנק הפועלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully