וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל כלל ביטוח איזי כהן צבר 90 מיליון שקל ב-12 שנים

אביב לוי

25.3.2015 / 18:37

יו"ר כלל ביטוח, דני נוה, זכה לשכר של 4.3 מיליון שקל אשתקד. 3.5 מיליון שקל לענת לוין, שפרשה מניהול מגדל. 7.5 מיליון שקל למנכ"ל שיכון ובינוי

מנכ"ל אפריקה ישראל איזי כהן בבית המשפט. אורי לנץ
איזי כהן/אורי לנץ

דוחות כלל ביטוח לשנת 2014 שפורסמו הבוקר (ד') הציבו שיאן שכר חדש בענף הביטוח - איזי כהן, מנכ"ל החברה, שעלות העסקתו הצטברה ל-9.4 מיליון שקל. כהן נהנה אשתקד ממענק של 4 מיליון שקל, עלות שכרו הגיעה ל-3.3 מיליון שקל, ובנוסף הוא זכה לתגמול מנייתי בהיקף של 2.1 מיליון שקל. מספרים אלה ממקמים את כהן במקום טוב באמצע העשיריה השנייה של שיאני השכר בבורסה ל-2014, עד כה.

התגמולים שקיבל כהן אשתקד אמנם מפנקים, אולם מהווים שחיקה של כ-50% ביחס לעלות העסקתו ב-2013, שהצטברה ל-18.1 מיליון שקל - אז התגמול המנייתי ממנו נהנה הגיע ל-8.4 מיליון שקל והמענק הצטבר ל-5.9 מיליון שקל.

הסכם ההעסקה של כהן בכלל ביטוח אושר בנובמבר 2012, רגע לפני כניסת חוק שכר הבכירים (תיקון 20) לתוקף, במסגרת שורה של "מחטפי שכר" שביצעו מספר חברות בשוק ההון. בסיכום רב שנתי, כהן הוא מבין צוברי השכר המרשימים ביותר בשוק ההון המקומי. מבדיקת "גלובס" עולה כי עלות העסקתו מצטברת לסכום עתק של כ-90 מיליון שקל בתקופה של 12 שנה (2003-2014), במהלכן עמד בראש החברות כלל ביטוח, אפריקה ישראל ומגדל.

מי שניצב אחרי כהן בטבלת השכר של כלל ביטוח ל-2014 הוא דני נוה, שר הבריאות לשעבר, שבתפקידו כיו"ר החברה, בהיקף משרה של 85%, נהנה מתגמולים של 4.3 מיליון שקל. סך עלות העסקתם של חמשת בכירי כלל ביטוח התקרבה ל-24 מיליון שקל.

חברת הביטוח מגדל אחזקות שבשליטת שלמה אליהו, מציגה שיאנית שכר מבין בכיריה - המנכ"לית לשעבר ענת לוין, שעזבה את התפקיד באוקטובר האחרון, והספיקה ליהנות משכר של 3.5 מיליון שקל בתקופת כהונתה במגדל, שארכה כתשעה חודשים.

בנו של בעל השליטה, עופר אליהו, מנכ"ל החברה הבת מגדל ביטוח, נהנה אשתקד משכר של 2.7 מיליון שקל; מנהל הכספים של מגדל, ערן צ'רנינסקי (שמונה אמש במקומה של לוין כמנכ"ל מגדל אחזקות) זכה לשכר ומענק בסך 2.15 מיליון שקל.

עוד בפיננסים, עלות העסקתו של אילן רביב, מנכ"ל בית ההשקעות מיטב-דש, הגיעה אשתקד ל-3.6 מיליון שקל, ועלות העסקתו של המשנה למנכ"ל רונן טוב - ל-2.8 מיליון שקל. צבי סטפק, מבעלי השליטה בבית ההשקעות ודירקטור בו, קיבל תגמולים של 1.6 מיליון שקל, ובנו, סגן היו"ר אבנר סטפק, הסתפק ב-1.5 מיליון שקל. שיאן השכר בבית ההשקעות אי.בי.אי ל-2014 הוא עופר לב, סמנכ"ל מסחר בחברה בת, שנהנה מתגמולים בסך 3.9 מיליון שקל - בזכות מענק של 3.15 מיליון שקל שקיבל.

שכר גבוה זה באופנה

חמשת בכירי השכר בחברת החשמל נהנו משכר בהיקף של 1.1-1.2 מיליון שקל כל אחד, בהם היו"ר יפתח רון-טל והמנכ"ל אלי גליקמן. עלות העסקת שלושת בני משפחת רביד - בעלי השליטה ברשת קמעונאות המזון ויקטורי, שסיכמה שנה חיובית, הצטברה ל-6.2 מיליון שקל: 2.3 מיליון שקל למנכ"ל אייל רביד; 2.2 מיליון שקל לסמנכ"ל התפעול והפיתוח העסקי אברהם רביד; ו-1.7 מיליון שקל לנשיא, חיים (ויקטור) רביד. עלות העסקת מנכ"ל חברת א.מ.ת מיחשוב, יואב וינברג, הגיעה ל-4.5 מיליון שקל.

מדוחות חברות האופנה שפורסמו היום, עולה כי בעלי השליטה והמנכ"לים המשותפים של רשת קסטרו - אתי וגבי רוטר, נהנו אשתקד מתגמולים (דמי ניהול, מענק ודמי שכירות) של 8.2 מיליון שקל - מחצית הסכום לכל אחד. עלות העסקת הראל ויזל, מנכ"ל פוקס ומבעלי השליטה ברשת, עמדה על 4.1 מיליון שקל. שם בולט נוסף שהצטרף לרשימת שיאני השכר הוא מנכ"ל שיכון ובינוי, עופר קוטלר, שנהנה אשתקד מתגמולים של 7.5 מיליון שקל. עלות העסקת יו"ר שיכון ובינוי, משה לחמני, הגיעה ל-5.1 מיליון שקל, ובסך הכול שילמה החברה שבשליטת שרי אריסון קרוב ל-26 מיליון שקל לחמשת בכיריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully