וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק המט"ח: הדולר נסחר ביציבות, האירו מטפס ב-0.4%

הלל קורן

26.3.2015 / 10:24

FXCM ישראל: במצב העניינים הנוכחי, נראה כי הדולר-שקל יתקבע לעת עתה בתוך הגבולות שבין 3.9 לבין 4 שקלים. פריקו: בנק ישראל המקפיד להתערב במסחר שב והוכיח לפעילים בשוק כי הוא אינו נוטש את משמרתו

אילוסטרציה. רויטרס
אילוסטרציה/רויטרס

השקל נסחר היום (ה') במגמה מעורבת מול המטבעות הזרים העיקריים, כאשר הדולר נסחר ביציבות סביב 3.94 שקלים, בעוד האירו מטפס 0.4% ל-4.353 שקלים. נציין כי בנק ישראל שב אתמול להתערב במסחר במט"ח ורכש על פי הערכות כ-250 מיליון דולר.

נגידת בנק ישראל קרנית פלוג התראיינה למגזין "בנקאות" של איגוד הבנקים, וציינה כי "המדיניות המוניטרית שלנו מכוונת למטרות שנקבעו בחוק - גם שמירה על יציבות מחירים וגם תמיכה בצמיחה ובתעסוקה. המדיניות שלנו צופה פני עתיד, וכאשר מסתכלים קדימה, היינו מוטרדים מהעובדה שמאז אותו פיחות שנרשם בין אוגוסט לדצמבר, ראינו שחיקה שלו. כאשר מסתכלים על שער החליפין האפקטיבי (ביחס לסל המטבעות של המדינות איתן ישראל סוחרת), ראינו שחיקה בשער החליפין, בין היתר על רקע המדיניות המאוד מרחיבה שננקטת במדינות שונות, כולל ריביות שליליות והרחבה כמותית בהיקפים גדולים. על הרקע הזה, נשחק הפיחות. המגמה הזו הטרידה אותנו, לאור הצורך של המגזר העסקי להתמודד בסביבה עולמית שהיא עדיין ממותנת. זה היה הרקע להפחתת הריבית (למארס), וכמובן שהאינפלציה עדיין מאוד נמוכה".

ביחס לצעדי הרחבה כמותית, ציינה פלוג כי "בהסתכלות קדימה, המטרה היא לתמוך בהמשך הצמיחה והתעסוקה, ובכלל זה של היצוא והתעשייה. מאז המשבר הגלובלי ראינו שמדינות שונות נוקטות בצעדי מדיניות מרחיבים גם כשהן מגיעות לריבית ברמה אפסית. בסופו של דבר, אם יידרשו צעדים נוספים, הבחירה איזה מהצעדים האלה יהיו מתאימים תהיה קשורה לנסיבות הספציפיות. אנחנו בוחנים אותם ומסתכלים על צעדים שננקטו במדינות אחרות, אבל ההחלטה איזה מהצעדים יתאימו תתקבל בהתאם לנסיבות".

"השוק במצב של בלבול"

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "השוק נמצא כרגע במצב של בלבול, וזאת על רקע אי ודאות הן לגבי כוונותיו של בנק ישראל והן לגבי כוונותיו של הפרדל ריזרב. בזירה המקומית, השוק ימתין לפרוטוקולים מישיבתו האחרונה של בנק ישראל, כדי ללמוד יותר על האפשרות שבנק ישראל יוציא לפועל הרחבה כמותית או יוריד את הריבית אל מתחת לאפס.

"כרגע ההערכה הרווחת בשוק היא כי הבנק הפדרלי יבצע את העלאת הריבית הראשונה רק ברבעון הרביעי. במצב העניינים הנוכחי, נראה כי הדולר-שקל יתקבע לעת עתה בתוך הגבולות שבין 3.9 לבין 4 שקלים, עד להתבהרות התמונה".

מפריקו נמסר כי "בנק ישראל המקפיד להתערב במסחר שב והוכיח לפעילים בשוק כי הוא אינו נוטש את משמרתו גם לאחר סיום הבחירות. בתקופת החג כאשר רבים יוצאים לחופשת חג ממושכת הירידה בהיקפי המסחר ומיעוט הפעילים תורמים לירידת רף הרגישות ולעליה בפוטנציאל התנודתיות. לאור דבקותו של בנק ישראל ביעד פיחות השקל הרי שבטווח הקצר ביכולת הבנק לגרור את שער החליפין לעבר רמת ה-4 שקלים ויותר, תנועה בתחום יעד השערים של הטווח הקצר 3.8-4.2 שקלים, אולם בראיה לטווח ארוך יכולת זו מוגבלת ולהערכתנו מבנה תנועות ההון הזר והמקומי לעבר השוק המקומי יגרור לייסוף מחודש שבשער השקל אל מל הדולר".

  • עוד באותו נושא:
  • שער הדולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully