וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סיכוי גבוה שהריבית תישאר ללא שינוי בחודשים הקרובים"

קובי ישעיהו

29.3.2015 / 12:08

אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של מיטב דש: "אם לא ייווצרו נסיבות חריגות, בנק ישראל ירצה להמתין עם הצעד הבא עד לפרסום מדד המחירים לחודש אפריל, שהפתיע מאוד כלפי מטה בשנה שעברה"

נגידת בנק ישראל ד"ר קרנית פלוג בטקס הדלקת המשואות בערב יום העצמאות. הר הרצל, 5 במאי 2014. יואב דודקביץ'
נגידת בנק ישראל, קרנית פלוג/יואב דודקביץ'

"כפי שכתבנו בתגובה להחלטת הריבית, ובעיקר לראיון שנתנה הנגידה לאחר ההחלטה, לבנק ישראל חשוב מצד אחד להדגיש שיש לו עדיין נשק בארסנל, אך מנגד, זאת לא התוכנית האופרטיבית והיא תופעל רק עם הנסיבות ישתנו לרעה. בנק ישראל לא רואה כעת שההתפתחויות מובילות לשם". כך כותב היום אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של מיטב דש, בסקירתו השבועית.

רף התנאים להחלטה על כניסה ל"שטח לא נודע" של שימוש בכלים לא קונבנציונאליים גבוה יותר מאשר בהחלטה שגרתית על הורדת הריבית. "אנחנו מעריכים שאם לא ייווצרו נסיבות חריגות, בנק ישראל ירצה להמתין עם הצעד הבא עד לפרסום מדד המחירים לחודש אפריל, שהפתיע מאוד כלפי מטה בשנה שעברה ובמידה רבה קבע את מגמת הריבית והאינפלציה להמשך השנה. לפי הערכתנו, מרבית הסיכויים שהריבית תישאר ללא שינוי בחודשים הקרובים ולא יופעלו כלים מוניטאריים לא קונבנציונליים מיוחדים", כותב זבז'ינסקי.

בהתייחסות לאירופה הוא מציין כי "אם נשווה את המכפיל החזוי של ה-DAX בגרמניה לעומת המכפיל החזוי של S&P 500, נראה שהמכפיל בארה"ב גבוה יותר מאשר בגרמניה, אך ההפרש הנוכחי בין המכפילים אינו שונה מהרמות שהיו בעשור האחרון. לעומת זאת, הפער בין המכפיל החזוי בארה"ב לבין המכפילים החזויים בספרד ובאיטליה נמוך משמעותית לעומת הממוצע של העשור האחרון. בתנאים אלה אנו עדיין ממליצים לרכז משקל גדול של החשיפה לאירופה לשוק הגרמני".

באשר לחשיפה מטבעית של ההשקעות באירופה לאחר התחזקות האירו לאחרונה, מציין זבז'ינסקי שכמות פוזיציות שורט על האירו הגיעה בשבוע שעבר לשיא מאז הקמת גוש האירו. לפיכך, העמדה של המשקיעים עדיין מאוד אנטי-אירו. "לאור ההערכה, שהדולר יתחזק בעולם ככל שיתקרב המועד של העלאת הריבית בארה"ב, אנו עדיין ממליצים על נטרול חשיפה מטבעית בהשקעות באירופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully