וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליות בשווקים לאור ההסכם המסתמן עם איראן; הנפט נופל

30.3.2015 / 8:22

בסין מכינים את הקרקע לתמרוץ ממשלתי נוסף לכלכלה - והמניות הסיניות טסות בהונג קונג. מחיר הנפט ממשיך ליפול על רקע הערכות כי הסכם אם איראן יביא להגדלה נוספת של ההיצע העולמי. עליות בחוזים בארה"ב

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

שוקי המניות בעולם עולים היום (ב') לאור הדיווחים על הסכם המסתמן בין 6 המעצמות לבין איראן על תוכנית הגרעין שלה. בורסות אסיה עולות והחוזים העתידיים על מדדי המניות בוול סטריט מטפסים כ-0.3%. במקביל, מחיר הנפט ממשיך ליפול והיום הוא יורד ב-1.8% ל-48 דולר לחבית בהמשך לצניחה של 5% ביום שישי. הדולר מתחזק מול המטבעות העיקריים.

הבורסה בסין קופצת לאור ספקולציות לפיהן הממשל הסיני יקל על חברות סיניות שרוצות להנפיק בבורסת הונג קונג. נגיד הבנק המרכזי של סין אמר שהצמיחה הכלכלית במדינה ירדה "מעט" יותר מדי וכי לממשל יש דרכי פעולה כדי להאיץ את הצמיחה. בכך הוא הגביר את ההערכות לתמרוץ כלכלי נוסף בכלכלה השנייה בגודלה בעולם.

לפי סוכנות הידיעות בלומברג, אנליסטים מעריכים שהבנק המרכזי הסיני ימשיך להוריד את הריביות במשק ויוריד גם את יחס רזרבות ההון שהבנקים צריכים להקצות כנגד מתן אשראי, בדומה לצעדים בהם נקט בחודשים האחרונים.

מחיר הנפט צונח לאור הדיווחים על הסכם המסתמן עם איראן, מה שיוביל להקלה בסנקציות והלגדלת יצוא הנפט מהמדינה, מה שיוביל להגדלה נוספת של היצע הנפט בעולם במצב שבו כבר היום יש עודף היצע של 1.6-1.8 מיליון חביות ביום.

מבין המניות הבולטות היום באסיה, מניות התשתיות והרכבות הסיניות בהונג קונג קופצות, כגון China Railway Group, China Railway Construction ו-Zhuzhou CSR Times Electric.

גם מניות משלוחים סיניות מזנקות כמו למשל China Shipping Container Lines או China Cosco Holdings.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully