וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש העשיר בהודו מתעניין בסטארט-אפים ישראלים

רועי גולדנברג

31.3.2015 / 14:28

בלומברג: מוקש אמבאני בוחן השקעות בסטארט-אפים בישראל, בריטניה ובסיליקון ואלי כדי לשלב אותם בתחומי המסחר המקוון ושירותי טלפוניה בהודו

מוקש אמבאני. AP
מוקש אמבאני/AP

המולטי-מיליארדר ההודי מוקש אמבאני בדרך להשקיע בסטארט-אפ ניישן - כך עולה מדיווח של סוכנות הידיעות בלומברג.

על-פי הדיווח, אמבאני שנחשב להודי העשיר בעולם והונו מוערך על-ידי "פורבס" ב-19 מיליארד דולר, בוחן השקעות בסטארט-אפים בישראל, בריטניה ובסיליקון ואלי כדי לשלב אותם בתחומי המסחר המקוון ושירותי טלפוניה בהודו.

אמבאני, שנחשב לאחד מ-40 האנשים העשירים בעולם, הוא הבעלים של חברת האחזקות ההודית Reliance Industries, שפועלת בעולמות הנפט. לחברה יש קרן השקעות בשם GenNext Ventures, שעל-פי בלומברג, נמצאת בימים אלה בשיחות עם קרנות הון סיכון ומשקיעים פרטיים בישראל, ארה"ב ובריטניה כדי שיסייעו לאמבאני ולחברה שלו למצוא סטארט-אפים מתאימים להשקעה.

השוק ההודי נחשב לאחד השווקים החמים בעולמות האינטרנט והטכנולוגיה ולאחד המתפתחים שבהם וכך, מעבר לכסף הגדול של מובאני, היכולת להגיע למשתמשים רבים דרך הקשרים של Reliance אמור לקסום ללא מעט יזמים.

לדברי ראי גופטה, השותף המנהל של קרן GenNext, "זה יכול להיות יתרון לשני הצדדים. הסטארט-אפים יכולים לקבל הזדמנות להגיע לשוק גדול כמו הודו ואנחנו יכולים לקבל גישה לרעיונות הטובים ביותר שיש".

ראג'אונט מאשלקר, יו"ר GenNext, אמר לבלומברג כי בכוונת החברה לרוכש אחזקות מיעוט בסטארט-אפים שפועלים בתחומים שקשורים לעסקיה השונים של Reliance. "ישנו מגוון רחב של עסקים בתוך קבוצת Reliance ונחפש סטארט-אפים שיש להם חיבור טבעי לאקו סיסטם הזה", הוא ציין.

באמצעות החברה הבת Reliance Jio, אמבאני משקיע בימים אלה כ-13.6 מיליארד דולר בפריסת רשת דור רביעי ברחבי הודו, כך שמדובר ביתרון מהותי עבור יזמים שפועלים בתחום. בחודש מאי אשתקד נרכשה חברה שתספק שירותי תוכן חדשותי ובידורי עבור Jio. בהקשר של המסחר המקוון במדינה, בבלומברג מציינים כי לאחרונה מורגן סטנלי העריכו שהמכירות בתחום יגיעו עד 2020 ל-100 מיליארד דולר.

קרן GenNext מפעילה בהודו אקסלרטור לסטארט-אפים - חלק משיתוף פעולה של החברה האם Reliance עם קרן ההשקעות של מיקרוסופט, Microsoft Ventures.

עד היום, GenNext השקיעה בשתי חברות - Videonetics Technologies, שמתעסקת בטכנולוגיות וידיאו, ו-Covacsis, שמציעה שירותי אנליטיקס למפעלי ייצור. על-פי בלומברג, ל-Reliance יש מזומנים וכסף זמין בהיקף של 10.6 מיליארד דולר ומלבד עיסוקי בשוק הנפט והזיקוק, היא מחזיקה בחברה בת, Reliance Retial, שהיא הבעלים של רשתות שיווק ולייף סטייל בהודו ומתכננת להיכנס לעולם המסחר המקוון.

אמבאני מחזיק באחד הבתים היקרים בעולם - בניין שמתנשא לגובה של 27 קומות, שהיה אמור לשמש את משפחתו. הבית מצויד בשלושה מנחתי מסוקים, אולם נשפים, אולם קולנוע וסדרת גנים צפים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully