וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאחדות המלאכה והתעשייה: רק 10% יושפעו מהעלאת שכר המינימום

יובל אזולאי

31.3.2015 / 16:34

היצרנים הקטנים טוענים: 83% מהעובדים מרוויחים מעל שכר המינימום

פועל בריתוך ברזל. ShutterStock
פועל בריתוך ברזל/ShutterStock

ניתוח של התאחדות המלאכה והתעשייה, שמייצגת את היצרנים הקטנים, מעלה כי 83% מהמועסקים בה משתכרים מעל 4,650 שקל - שכר המינימום העדכני החל ממחר. מנתונים שנמסרו היום (ג') עולה כי מדובר בשכר בסיס, שאינו כולל תוספות.

הנתונים מבוססים על סקר שערכה ההתאחדות בקרב כ-50 יצרנים קטנים, טרם נחתם ההסכם בין ההסתדרות למעסיקים על העלאת שכר המינימום. מנתוני ההתאחדות עולה, כי 63% מהעסקים מעריכים כי לא יושפעו מהעלאת שכר המינימום; 22% מהעסקים דיווחו כי בתום תהליך עדכון שכר המינימום יצטרכו לעדכן גם את שכרם של עובדים המשתכרים כיום עד 5,000 שקל; ו-10% מהם אמרו כי יידרשו לעדכן את שכרם של המרוויחים עד לרמה של 5,200 שקל.

75% מהיצרנים הקטנים הודיעו כי המתווה המדורג להעלאת שכר המינימום לא יוביל אותם למצב של פיטורי עובדים. עם זאת, 25% מעסקים אלה העריכו כי עד 2017 יאלצו לפטר עובדים בעקבות התייקרות כוח העבודה לצד ירידות בביקוש ותחרות בשווקים. על פי הערכת ההתאחדות, בתקופה זו יפוטרו כ-2,800 עובדים.

נשיא התאחדות המלאכה והתעשייה, יהודה אלחדיף, אמר היום ל"גלובס": "השכר הגבוה יחסית בתעשייה, בניגוד לדימוי הציבורי השלילי שיש לעבודה במפעלים, מעיד גם על ההזדמנות של צעירים בעלי כישורים טכניים ללמוד מקצוע בעל עניין תוך אפשרות להתקדם ולהתפרנס היטב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully