וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניחוח מבצע: כמה עולים הבשמים החדשים לפני חג הפסח?

מיכל רז חיימוביץ'

2.4.2015 / 7:11

התחרות על מחירי הבשמים לקראת החג מניבה מחירים אטרקטיביים. בדיקת "גלובס" מגלה שהבטחת הדיוטי פרי למחירים נמוכים מתממשת, אך גם מי שלא טס יוכל למצוא הנחות נאות באתרי האינטרנט וברשתות הגדולות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כבר הורגלנו כי בתקופות החגים מחירי הבשמים נחתכים עד כדי מחצית ויותר. מי שרוצה להצטייד בניחוחות חדשים או להעניק בושם מתנה, יוכל כעת לקבל עודף מ-100 שקל על בשמים מוצלחים (שלא משתייכים לקולקציות עדכניות), וב-150-200 שקל להגדיל משמעותית את המבחר ולצאת עם בושם נחשק.

כל רשת מציעה מבצעים עמוקים על בשמים משתנים - לעתים הנחה מהפריט הראשון שמגיעה עד 50% מהמחיר המלא (כמו בסופר-פארם); לעתים מבצעי כמות (כמו מבצע 2 ב-300 שקל באפריל, כשרוב הבשמים שבמבצע הזה נמכרים ב-170 שקל ליחידה), ולעתים כפל מבצעים (כמו לחברי מועדון המשביר).

ומה באשר לבשמים חדשים? "גלובס" בדק בסניפי ארבע רשתות - סופר-פארם, אפריל, המשביר לצרכן וניו פארם - רשימה של תשעה בשמים, ביניהם שאנל bleu לגבר (100 מ"ל) , מון בלאן לג'נד, לה וי א-בל מבית לנקום (100 מ"ל אדט), ומודרן מיוז שיק מבית אסתי לאודר (100 מ"ל). הרשימה כוללת בשמים חדשים לגברים ולנשים, כולם מותגים מובילים הנמכרים בכל הרשתות המוזכרות.

אותה רשימה הושוותה לדיוטי פרי ולמחירים באתרי אינטרנט (באמצעות זאפ).

המסקנות הן שהיוצאים לחו"ל ייהנו בדרך כלל מהמחירים הנמוכים ביותר על הבשמים שנבדקו, לעתים בפערים גדולים בהשוואה לרשתות בארץ. לדוגמה, לה וי א-בל עולה בדיוטי פרי כ-270 שקל, לעומת כ-350 שקל ברשתות.

ככלל, בדיוטי פרי החליטו לחתוך מחירים. באתר האינטרנט שהושק לאחרונה ניתן לראות את המחירים, אם כי לא תמיד הם מוצגים על כל מבחר הגדלים של כל בושם - ההתרשמות הזו תעזור להשוות. מבצע שכרגע תקף בדיוטי פרי (more for less) עשוי להוביל לכך שבשמים עם תכולה גדולה יותר יהיה זולים מבשמים זהים וקטנים יותר.

לצד המחירים הללו, מבצעים נוספים מאפשרים לרכוש שלושה בשמים ב-100 דולר.

גם אתרי האינטרנט נותנים תחרות מצוינת לרשתות הגדולות. בחלק מהבשמים החדשים, המחירים ברשתות הגדולות בארץ דומים ואפילו זהים. כך למשל נמכר הבושם מודרן מיוז בארבע הרשתות בכ-400 שקל, אחרי הנחה. במקרים אחרים יש הבדלים: הבושם מון בלאן לג'נד לגבר נמכר ב-250 שקל בסופר פארם ובאפריל, ובניו פארם מחירו כ-300 שקל.

מבין הרשתות, מחירי סופר-פארם (שלא מותנים לחברי מועדון או במבצעי כמות), היו הנמוכים באופן יחסי - אבל לא תמיד ביחס למחירים שמציעים אתרי אינטרנט לממכר מוצרי קוסמטיקה: יש מקרים שבאתרי האינטרנט מצאנו את המחיר הנמוך (תוך התחייבות לבשמים מקוריים), כשלא נמצאה עקביות לאתר זול לאורך כל הדרך. לדוגמה: הבושם לנווין ארפז' לגבר שבאתר Just4u נמכר ב-190 שקל לעומת 200 שקל בדיוטי פרי ו-250 שקל ברשתות.

מי שבולט הוא המותג שאנל, שלא מציע מבצעים. שאנל bleu לגבר נמכר בכל ארבע הרשתות ב-540 שקל (ל-100 מ"ל), ללא הנחה או מבצע כלשהו. באתרי אינטרנט מצאנו מחיר נמוך יותר: 427 שקל ב- Bcenter.co.il, ו-450 שקל ב- Just4you. בדיוטי פרי הבושם נמכר ב-400 שקל - המחיר הזול שמצאנו.

שווה להיות חבר מועדון?

בסופר-פארם כל המבצעים (האטרקטיביים על רוב הבשמים) מיועדים לכלל הצרכנים ולא לחברי מועדון בלבד.

במשביר לא מסתירים את העובדה כי חברי המועדון, קלאב 365, הם הקונים העיקריים ברשת. על חלק מהמבצעים של 30% הנחה הניתנים לכלל הציבור, תתווסף הנחה של 15% לחברי מועדון. לכן, מי שאינו חבר ימצא ברוב המקרים את המחירים הנמוכים אצל המתחרים. אחרי הנחת המועדון, במרבית המקרים משתווים המחירים למחירי המתחרים (והמיועדים לכלל הציבור).

כך למשל הבושם La vie est belle של לנקום, שמחירו אחרי הנחה בסופר-פארם ובניו פארם הוא 350 שקל, נמכר במשביר לכלל הציבור ב-377 שקל ולחברי מועדון ב-344 שקל - דומה למחיר ללא התניות ברשתות האחרות.

בניו פארם, חברי אותו מועדון (קלאב 365) מקבלים ברוב המקרים הנחה סמלית (של 5 שקלים) מעבר למחיר המבצע. ברשת אפריל, מקבלים חברי המועדון הנחה של 50 שקל על קנייה ב-275 שקל, אך המבצע אינו תקף על מבצעי הזוגות (2 ב-300) ועל מותגים מסוימים (כמו שאנל). חברי המועדון מקבלים גם בושם מתנה (Clean) בקנייה ב-500 שקל.

האינטרנט רותח

זירת המסחר האינטרנטית לא פוסחת על עולם הבישום, כך שאפשר להתבשם בחנויות ולקנות באתרים. באתר השוואת המחירים זאפ ניתן לקבל מידע על מאות בשמים.

בין האתרים המוכרים: תותית, בלה, וואלה שופס, just4you, Callperfume, Perfume.com, StrawberryNET ועוד רבים. בחלקם אפשר להוזיל את המחיר בבחירת טסטר, אולם בכל מקרה יש לחשב את השורה התחתונה לאחר דמי משלוח (שהם חינמיים בחלק מהאתרים).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

עודף מ-100 שקל?

אילו בשמים נמכרים ב-100 שקל ופחות? DKNY באפריל, יופ לגבר בסופר-פארם, אזארו לגבר ולוליטה למפיקה לאישה ב-88 שקל לחברי מועדון ניו פארם, ובושם של אדידס (ביבוא מקביל) ב-44 שקל לחברי מועדון המשביר.

כיצד בוצעה הבדיקה?

הבדיקה בוצעה בסניפי סופר-פארם, אפריל והמשביר בדיזנגוף סנטר ובסניף ניו פארם ברחוב בן יהודה בתל אביב, כשהמחירים נאספו בהתאם למדבקות המחיר של המוצרים. נקודת המוצא הבסיסית הזו, כי זהו המחיר התקף, התבררה במשביר למשל כלא כמובנת מאליה, אחרי שנציגת המכירות במקום הדגישה ש"כדאי לבדוק את המחיר בקופה בכל מקרה משום שהמחירים מתעדכנים". בכל מקרה, נזכיר כי אם המחיר המופיע על גבי המוצר נמוך מזה שהקופה קובעת - החוק מחייב את בית העסק לכבד את המחיר שמופיע על המוצר.

מחירי בשמים. גלובס
מחירי בשמים/גלובס

5 עצות ריחניות למתבשמים

1. ראש פתוח: לצד הבשמים הנפוצים, לכל רשת כמעט יש יבוא עצמאי או הסכמים עם מותגי בשמים הנמכרים רק אצלה, כך שמי שבא עם "ראש פתוח" לניחוחות, יוכל לבחור מבין אלה שעל המדף וללכת אחרי המחיר.

2. הגודל לא קובע: רוב הבשמים מגיעים בכמה גדלים, אלא שהמחיר לא מושפע ביחס ישר לתכולה: בחלק מהמקרים, בושם המכיל 100 מ"ל זול מזה שמכיל מחצית התכולה - הודות למבצע נקודתי.

3. בדקו באינטרנט: אל תחפשו רק ברשתות הגדולות. מכירות הבשמים באינטרנט משגשגות, והמחירים שם אטרקטיביים במקרים רבים - לא רק לפני חגים, אלא לאורך כל ימות השנה. לצורך כך אפשר להיעזר באתר זאפ, המשווה מחירי בשמים האתרים שונים, אבל לא להסתפק רק בו.

4. ישן וטוב: אם אינכם מתעקשים על בושם ממודל חדש, ואוהבים ניחוחות בשמים טובים וישנים של מותגים מוכרים, מדובר בזמן טוב להצטייד בבושם ותיק ואהוב, או לפנק את הקרובים.

5. חברי מועדון: אל תקנו על אוטומט, גם אם אתם חברי מועדון. בחלק מהרשתות זכאים חברי מועדון להנחה עמוקה (כמו במשביר או באפריל), ובחלק להנחה סמלית (ניו-פארם).

בשמים חדשים לחג / גליה שפרינג

המבחר הגדול של הבשמים המושקים בימים אלה מבלבל לא רק בגלל מחירי ההשקה והמבצעים המשתלמים, אלא בגלל שפע הריחות המסחרר ומגוון הבקבוקים המעוצבים. הנה כמה בשמים מומלצים

נינה ריצ'י: L'air du Temps L'extase

הניחוח: פרחוני אוריינטלי, עם נוכחות מורגשת של ורדים, מושק, ארז ואמבר. עשיר ומלא נוכחות.

למי? לחובבות ניחוחות מתובלנים ועשירים שנשארים לאורך כל היום ואינם מתנדפים.

מחיר: 500 שקל ל-50 מ"ל, להשיג ברשתות השיווק והפארם.

פראגמו: Emozione

הניחוח: פרחוני אך לא מתקתק, הודות לניחוחות עציים ומתובלנים שמאזנים ויוצרים שילוב מדויק, מוצלח ונעים במיוחד.

למי: לכולן. ישמש כמתנה מוצלחת לחג.

מחיר: 550 שקל ל-50 מ"ל (330 שקל במבצע). להשיג ברשתות השיווק והפארם.

ויקטוריה'ס סיקרט: Scandalous

הניחוח: פרחוני-פירותי מתקתק. משלב ליקר פטל, אדמונית ופרלינים.

למי? למי שאוהבים בשמים מתוקים במיוחד. בשלב זה רלבנטי בעיקר לטסים לחו"ל

מחיר: 84 דולר ל-50 מ"ל, בדיוטי פרי ובמתחם שחקים בטרמינל 3.

טום פורד: Costa Azzurra

הניחוח: בושם יוניסקס, לחובבות ניחוחות "גבריים". מבוסס על רעננות של הדרים עם מתובלנות עשירה של לענה, הדס, בזיליקום, לבונה מעושנת, קטורת ושמן ווטיבר. *למי? למי שמעדיפות את מדפי הבשמים הגבריים.

מחיר: 860 שקל ל-50 מ"ל. להשיג ברשת אפריל.

רוברטו קוואלי: Paradiso

הניחוח: פרחוני-עצי מעודן. מבוסס על הדרים, יסמין ברוש, דפנה ואורן. הפרחוניות קלילה וחפה ממתיקות והתווים העציים מאזנים ומוסיפים עושר ומורכבות לניחוח.

למי? לחובבות ניחוחות פרחוניים קלילים שמשאירם תחושה של חופשה קיצית.

מחיר: 370 שקל ל-50 מ"ל (מחיר מבצע - 250 שקל). להשיג ברשתות השיווק והפארם.

סיסלי: Soir d'Orient

הניחוח: אוריינטלי עשיר ומתובלן. משלב לימון, זעפרן, גרניום, ורד, קטורת וניחוחות עציים.

למי? לנשים ששומרות אמונים לניחוח אחד ומוכנות להשקיע בבקבוק שהוא יצירת אומנות ובבושם שתמיד יישאר קלאסי.

מחיר: 990 שקל ל-50 מ"ל. להשיג ברשתות הפארם.

טיירי מוגלר: INNOCENT

הניחוח: רענן וקליל יותר מגרסתו הקודמת. למרות שיש בו מרכיבים מתוקים, הוא אינו גולש למתיקות מכבידה ומותיר שובל ניחוחות אוורירי ונעים במיוחד.

למי: לחובבות המותג ולמי שרוצה להתחדש בניחוח פרחוני אביבי ורענן.

מחיר: 350 שקל ל-75 מ"ל. להשיג ברשת אפריל בסופר פארם ובפרפומריות מובילות.

אסתי לאודר: Modern Muse Chic

הניחוח: פרחוני-עצי עם נוכחות מורגשת של יסמין וארומטיות דומיננטית של עץ לבונה, פטצ'ולי, מושק ווניל.

למי: לחובבות ניחוחות עשירים, מלאי נוכחות, מתובלנים ומתוחכמים.

מחיר: 400 שקל ל-100 מ"ל. להשיג ברשתות הפארם, אפריל והמשביר לצרכן.

לאוקסיטן: Arlesienne

הניחוח: זר פרחים רענן של זעפרן, ורד, שושנת העמקים וסיגליות עם ארומטיות עדינה של אלגום ופולי טונקה.

למי? לכולן. תמיד כיף לנסות ניחוח חדש של המותג ולדמיין שאת באמצע שדה פרחים בפרובאנס.

מחיר: 209 שקל ל-75 מ"ל. להשיג בחנויות המותג.

קנזו: By Kenzo L'eau Originelle Flower

הניחוח: פרחוני רענן, עם ניחוחות פרחי אדמונית ופרזיה ומושק מעודן לתוספת ארומטיות קלה.

למי? לחובבות הניחוח האייקוני שרוצות להתחדש אך לא יכולות להפרד מהבקבוק המוכר.

מחיר: 500 שקל ל-50 מ"ל (מחיר השקה - 300 שקל). להשיג ברשתות השיווק והפארם.

כדאי לנצל את מבצעי החג גם לרכישה של תכשירי טיפוח ואיפור בנוסף לבשמים. חלק מהמוצרים נמכרים בהנחות גדולות וזו הזדמנות לרכוש מוצר אהוב במחיר יותר נמוך, או לנסות מוצר קוסמטי חדש. חלק מהמותגים מציעים מתנות אטרקטיביות, כדוגמת מוצר נוסף על כל קניה או תיק איפור עם מוצרים בגודל מיוחד בקניה מעל סכום מסוים. אם אתם כבר בסיבוב קניות לחג, בדקו גם את מדפי הטיפוח והאיפור וחפשו את המבצעים המשתלמים שמציעות הרשתות.

  • עוד באותו נושא:
  • בשמים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully