וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנפט יצנח או יזנק? תפוקת הנפט של סעודיה בשיא

קובי ישעיהו

8.4.2015 / 14:42

היום נרשמות ירידות במחירי הנפט לאחר עליות חדות ביומיים האחרונים, וחוזה ברנט נסחר בירידה של 1.3% לרמה של 58.33 דולר לחבית

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

מחירי הנפט צנחו אמנם בחודשים האחרונים, אולם בסעודיה לא מודאגים ככל הנראה וגם לא מתכננים לצמצם תפוקה.

שר האנרגיה הסעודי, אלי אל-נעימי, אמר היום כי תפוקת הנפט של סעודיה הסתכמה בחודש שעבר בכ-10.3 מיליון חביות בממוצע ליום. מדובר בשיא היסטורי עבור הממלכה. השיא הקודם עמד על כ-10.2 מיליון חביות ליום והושג בחודש אוגוסט 2013.

היום נרשמות ירידות במחירי הנפט לאחר עליות חדות ביומיים האחרונים, וחוזה ברנט נסחר בירידה של 1.3% לרמה של 58.33 דולר לחבית.

עוד אמר אל-נעימי כי התפוקה בסעודיה צפויה להישאר סביב 10 מיליון חביות נפט ליום בתקופה הקרובה.

כלכלני גולדמן זאקס פרסמו אתמול (ג') סקירה, לפיה הם מעריכים כי ירידה במלאי הנפט בארה"ב יכולה להרים מעט את מחיר הנפט בטווח הקצר, אולם הם סבורים כי על מנת שהשוק ימצא איזון בין הביקוש להיצע, יש צורך במחירי הנפט נמוכים עד השנה הבאה. "אמנם הירידה במספר אסדות הקידוח מהירה מכפי שצפינו, אך אנו עדיין סבורים כי השוק יתאזן רק ב-2016", נכתב בסקירה. "מחירי הנפט צריכים להישאר נמוכים לזמן רב יותר כדי להשיג ירידה בת-קיימא בתפוקת הנפט בארה"ב".

מחיר היעד של גולדמן זאקס לנפט עומד על 40 דולר בשנה הקרובה. האנליסטים סבורים כי המחיר הזה עשוי אמנם להתעדכן מעלה מעט, אך לדעתם הסבירות שהנפט יגיע ל-40 דולר לחבית גבוהה יותר מזו שהוא יגיע ל-65 דולר לחבית.

  • עוד באותו נושא:
  • מחיר הנפו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully