וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקיץ בא: כך תחסכו משמעותית את צריכת החשמל שלכם

הדי כהן

9.4.2015 / 8:46

סימינה ברטשניידר, מהנדסת במחלקה לניהול הצריכה בחברת החשמל, נותנת 6 טיפים שיחסכו לכם כסף מיותר

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

בשבוע שעבר הזזנו את השעון שעה אחת קדימה, ובכך בישרנו על בואו של הקיץ בצורה רשמית. עם בוא הקיץ, מגיעה גם העלייה בצריכת החשמל. על פי נתוני משרד האנרגיה, צריכת החשמל במשקי הבית עולה בכ-3.5% מדי שנה, וכיום עומד חשבון חשמל של משפחה ממוצעת על 300-500 שקל בחודש. הוצאות אלו מהוות כ-25% מסך ההוצאות החודשיות של תחזוקת הבית.

ואולם, יישום של מספר טיפים "יכול להוביל לחיסכון משמעותי בצריכת החשמל הביתית", כך טוענת סימינה ברטשניידר, מהנדסת במחלקה לניהול הצריכה בחברת החשמל.

1. לבחור מכשירים בעלי יעילות אנרגטית גבוהה - "למרות שהם יקרים יותר, הם זולים לטווח ארוך".

לפני שרוכשים מכשיר חשמלי, רצוי לבחון את המכשיר היעיל ביותר, בעל הדירוג האנרגטי הגבוה ביותר האפשרי. על תווית המכשיר יופיע דירוגו של המכשיר המסומן באותיות A עד G, כך ש-A מסמן את היעילות הגבוהה ביותר. "המכשיר היעיל יותר הוא גם יקר יותר, אך הצרכן צריך לדעת שככל שהמכשיר יעיל יותר, כך הוא גם צורך פחות חשמל. לכן הוא מחזיר את ההשקעה בזמן קצר יחסית", כך מציינת ברטשניידר.

2. להחליף את נורת הליבון לנורות פלורסנט. אלו מאפשרות חיסכון משמעותי בצריכת החשמל לתאורה.

אורך החיים של נורה פלואורסצנטית גדול פי 15-6 מזה של נורה רגילה, ולכן תדירות החלפת הנורות תצטמצם וכך גם החיסכון. "כמו כן, נורות הליבון פולטות חום רב, בערך 90% חום ורק-10% אור, ולכן מקשות על פעולת הקירור של המזגן. שימוש בנורות פלואורסצנטיות הפולטות פחות חום, מקטינות משמעותית את צריכת החשמל למיזוג אוויר בעונת הקיץ".

3. להתאים את סוג המזגן לאופן השימוש בו. את המזגן בחדרים לכוון ל-25 מעלות.

"כל הפחתה של מעלה אחת מגדילה את צריכת החשמל של המזגן בכ-5%, ורצוי שהטמפרטורה בחדרים תהיה 25 מעלות. כמו כן, חשוב להתאים את המזגן לגודל החדר ולאופן השימוש בו. ככל שיש יותר אנשים בבית שמשתמשים במזגן בו זמנית, עדיף לרכוש מזגן מיני מרכזי. ככל שהשימוש במזגן הוא יותר מפוצל, כלומר חברי המשפחה משתמשים בו בשעות שונות, עדיף מזגן מפוצל בכל חדר. אפשר גם לשקול שילוב של שני סוגי המזגנים".

4. לכבות את התנור 10 דקות לפני תום השימוש.

"החום שנותר בתנור יסיים את תהליך הבישול. לכן, ניתן לכבות את התנור כמה דקות לפני ובכך לחסוך בחשמל. כמו כן, אם כמויות האוכל אינן גדולות, עדיף להשתמש במכשירים אחרים לחימום, כמו מיקרו או טוסטר אובן".

5. למי שעדיין יש דוד חשמלי להחליף מהר לדוד שמש.

"חבל לשלם בקיץ על חימום מים באמצעות חשמל, אם השמש עושה זאת בחינם", אומרת ברטשניידר.

6. לתת לכביסה להתייבש בשמש.

"ממש כפי שאמרתי לפני רגע, חבל לשלם על חשמל אם השמש תעשה זאת בחינם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully