וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנדל"ן בוער: מכירות דירות חדשות נותרו ברמת שיא בפברואר

אורי חודי

16.4.2015 / 13:35

הישראלים ממשיכים להתנפל על דירות חדשות אחרי ביטול תוכני תמע"מ אפס: זינוק של 22% ברכישת דירות בהשוואה לפברואר 2014

פועל באתר בנייה. ShutterStock
פועל באתר בנייה/ShutterStock

יציבות נרשמה בחודש פברואר במכירת הדירות החדשות על ידי קבלנים ברחבי הארץ בהשוואה לחודש הקודם, אך עלייה ניכרת בהשוואה לחודש המקביל אשתקד, - כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו היום (ה') במסגרת הסקירה השבועית הנוגעת לביקוש ומכירת דירות חדשות.

על פי הנתונים, בחודש פברואר האחרון נמכרו 2,608 יחידות דיור חדשות לעומת 2,633 דירות חדשות שנמכרו בינואר. מדובר בירידה זניחה של פחות מ-1% בהשוואה לפברואר, המעידה על יציבות. עם זאת, יש לציין כי עדיין מדובר ברמת שיא היסטורית וזאת בעקבות התפרצות הביקושים לאחר שתוכנית מע"מ אפס ירדה לטימיון.

עם זאת, בהשוואה לחודש המקביל אשתקד ניתן לראות כי מספר הדירות החדשות שנמכרו עלה בשיעור ניכר של כ-22%, כאשר בפברואר 2014 נמכרו 2,132 דירות חדשות, וסקירת החודשים הקודמים מעלה כי נתוני מכירת הדירות החדשות על ידי קבלנים בחודשים ינואר-פברואר 2015 היא הגבוהה ביותר בשנים האחרונות.

נזכיר כי בחודש מארס 2014 הכריז שר האוצר דאז, יאיר לפיד, על תוכנית מע"מ אפס, מה שהוביל לירידה חדה במספר הדירות החדשות שנמכרו עד סוף השנה, אז בוטלה התוכנית, שר האוצר פוטר וישראל הלכה לבחירות. כך, החל מחודש נובמבר 2014 עלה מספר הדירות החדשות שנמכרו ללמעלה מ-2,000 בחודש.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully