וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשלוש נקודות: השבוע שהיה בכלכלה

הילה ויסברג

17.4.2015 / 9:51

טייקון לשעבר על דוכן העדים, עסקת ענק, ונתוני המדד. האירועים החשובים שהיו השבוע בכלכלה

נוחי דנקנר בהכרעת בית המשפט בעניין איי די בי, ינואר 2013. נמרוד סונדרס
נוחי דנקנר/נמרוד סונדרס

משפט דנקנר: מכחיש, מכחיש ומכחיש

איש העסקים נוחי דנקנר – מי שנחשב עד 2013 אחד הטייקונים החזקים במשק – העיד השבוע פעמיים במשפט המתנהל נגדו בגין הרצת מניות בחברת אי.די.בי. על-פי כתב האישום, בפברואר 2012, דנקנר היה מעורב בתוכנית שמטרתה להעלות את שער המניה של החברה באופן מלאכותי, בשיתוף עם מקורבו איתי שטרום, וזאת כדי לשפר את סיכויי ההפקה שערכה אז החברה. אי.די.בי גייסה בתקופה זו מהציבור 321 מיליון שקל.

הטקטיקה של דנקנר עד כה: הכחשה. "לא תיכננתי עם אף אחד תוכנית השפעה על מניות אי.די.בי", אמר על דוכן העדים ביום ראשון. "אני אדם ישר, מוסרי ושומר חוק (...) אני לא אכנס לסיוטים ולבלהות שכתב האישום הזה גורם לי מזה שנתיים וחצי. התואר 'הנפקת חברים' ניתן על-ידי התקשורת. כולם ידעו שאנחנו מעניינים את החברים שלי בהנפקה".

כעת יידרש שופט בית המשפט המחוזי, חאלד כבוב, להכריע אם הטענות מוצדקות – כלומר, אין בפעילותו של דנקנר משום עבירה פלילית (דנקנר לא מכחיש כי שטרום אמנם ייצר מצג שווא של ביקוש עבור המניה, אך לדבריו הוא מעולם לא ביקש ממנו לעשות זאת); או שמדובר, כטענת הפרקליטות, בעבירה פלילית לכל דבר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טלפון לומיה של נוקיה/מערכת וואלה!, צילום מסך

העסקה הגדולה ביותר בתולדות נוקיה: רכשה את אלקטל-לוסנט תמורת 16.6 מיליארד דולר

חברת ציוד התקשורת הפינית נוקיה – פעם יצרנית מכשירי הסלולר הגדולה בעולם, וכיום חברה המבססת את מעמדה מחדש – הודיעה השבוע כי תרכוש את החברה הצרפתית-אמריקאית המתחרה בה, אלקטל-לוסנט, בעסקת מניות בשווי 16.6 מיליארד דולר.

מיזוג זה, שייצא לפועל במחצית הראשונה של 2016, ייצור את החברה הגדולה בעולם לאספקת ציוד לרשתות סלולר. שם החברה החדשה: נוקיה קורפוריישן.

דרך עסקה זו ועוד עסקה שעל הכוונת (מכירת פעילות המיפוי, Here), מנסה נוקיה להתבסס מחדש כחברה מובילה בתחום ציוד הטלקום, אחרי שכשלה לצפות ולהשתתף במהפכת הסמארטפונים, ונהפכה לשחקנית שולית בעוד אפל וסמסונג כובשות את השוק. את פעילות הייצור של מכשירי הסלולר מכרה נוקיה ב-2013 למיקרוסופט.

כעת מקווה נוקיה ליהפך לאחת משתי החברות המובילות בעולם בתחום ציוד הטלקום, לצד אריקסון השוודית. אם להתבסס על נתוני השנה שעברה, "נוקיה החדשה" יכולה לחוש מעודדת: באופן פוטנציאלי היתה רושמת הכנסות של 25.9 מיליארד אירו - קצת יותר משל אריקסון השבדית ו-וואווי הסינית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
בשוק ממליצים לגרמנים: "תאכלו מלפפונים מהארץ". אבי כהן
בשוק ממליצים לגרמנים: "תאכלו מלפפונים מהארץ"/אבי כהן

המדד מדשדש: מדד המחירים לצרכן עלה במרץ ב-0.3%

על אף ציפייה לעלייה של 0.4% במדד המחירים לצרכן – הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פירסמה השבוע שהמדד לחודש מרץ (בהשוואה לחודש קודם), עלה ב-0.3% בלבד.

הסתכלות שנתית על מצב המדד מחדדת את הבעיה: ב-12 החודשים האחרונים רשם המדד ירידה מצטברת של 1% (ובלי סעיף הדיור, ב-2%) ומתחילת השנה ירידה של 1.3% - הרבה מתחת לגבול התחתון של יעד האינפלציה השנתי (3%-1%). במלים אחרות: ירידות מחירים בשיעורים החורגים מיעד האינפלציה, אינם מיטיבים עם המשק, אלא בדיוק להפך – הם מעידים על קיפאון מסוים בפעילות הכלכלית.

בבנק ישראל, בכל מקרה, צופים כי האינפלציה בישראל תשוב בתוך שנה לטווח הסביר. כך או כך, אפשר להניח כי בנק ישראל לא יעלה את הריבית בקרוב, המצויה כיום בנקודת שפל של 0.1%, בתקווה להמשיך ולעודד את הפעילות הכלכלית במשק.
הירידות הבולטות במדד מרץ היו במחירי ירקות טריים (4.2%) וכן חומרי כביסה ניקוי והדברה (3.7%). העלייה הבולטת היתה בסעיף הדלק והשמנים לכלי רכב (6.2%) ופירות טריים (1.7%).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully