וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגה הורידה מהמדפים גבינה לבנה, החלב והקוטג' של טרה

אילנית חיות

19.4.2015 / 10:27

ככל הידוע, קוקה קולה ישראל שלא היתה מעוניית בהגדלת החשיפה שלה למגה, ביקשה ממגה להקדים תשלומים ומגה סירבה

מגה בעיר. שרון בוקוב
מגה בעיר/שרון בוקוב

רשת מגה הורידה מהמדפים את הגבינה הלבנה, החלב והקוטג' של חברת טרה. ההורדה מהמדפים התבצעה כבר בשבוע שעבר ברקע מחלוקת מסחרית ארוכה הניטשת בין מגה לחברה המרכזית למשקאות (קוקה קולה ישראל) שהיא הבעלים של טרה. בנוסף, מגה צמצמה את ההזמנות של המותגים פריגת ונביעות, גם הם בבעלות קוקה-קולה ישראל.

תחילת הסכסוך כבר לפני למעלה מחודש כשמגה מיצתה את האשראי שהיא קיבלה מקוקה-קולה ישראל לרכישת סחורה. ככלל, רשתות השיווק משלמות על הסחורה מהספקים בתשלומים דחויים - שוטף 60, שוטף 90 - תלוי בסיכומים המסחריים בין הצדדים. הספקים מגדירים אשראי לרשתות והאשראי משקף את היקף החשיפה שלהם לרשת בשל התשלומים הדחויים.

ככל הידוע, קוקה קולה ישראל שלא היתה מעוניית בהגדלת החשיפה שלה למגה, ביקשה ממגה להקדים תשלומים ומגה סירבה. ברשת מגה לא רצו לפגוע בפעילות הרשת ולוותר על מותגים מובילים כמו קוקה-קולה, ולכן, הפסיקו לפרק זמן להזמין את המותגים נביעות ופריגת וגם חלק ממוצרי החלב הבסיסיים של טרה.

המחלוקת בין הצדדים החריפה כשבשבוע שעבר הודיעה מגה למנהלי הסניפים שלא להזמין יותר גבינה לבנה, חלב וקוטג' של חברת טרה. מקורות במגה אומרים כי פריגת ונביעות לא ירדו מהמדפים אבל גם הזמנת הסחורה שלהם צומצמה. כמו כן, כי מגה הכניסה לפני שבוע מותג פרטי במים מינרלים שיחליף את נביעות.

מקור במגה אומר ל"גלובס" כי "הם (קוקה קולה ישראל - א"ח) באים לדרישות בתנאי הסחר. מגה לא מוכנה. הסתיימה התקופה שבאצטלות כאלה ואחרות מבקישם לשנות את תנאי הסחר. אנחנו נותנים להם מכה בבטן הרכה כיוון שטרה היא ספק גדול במוצרי חלב. אי אפשר לשנות תנאי סחר על חשבון הקמעונאים". החברה המרכזית למשקאות לא מסרה את תגובתה לידיעה.

  • עוד באותו נושא:
  • מגה
  • טרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully