וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: כך נקברו כספי משקיעי נדל"ן בבית קברות בראשל"צ

גור מגידו

20.4.2015 / 21:28

חשד: יצחק בריל החשוד בהונאה של מאות משקיעי נדל"ן השקיע את כספיהם במיזם להקמת בית עלמין בראשל"צ

בית עלמין. איל יצהר, גלובס
בית עלמין/גלובס, איל יצהר

הנאמנים בתיק פשיטת הרגל של יצחק בריל, החשוד בהונאה שיטתית של מאות משקיעי נדל"ן, טוענים שגילו היכן "קבר" בריל חלק מהכספים - בבית קברות בראשון לציון. לא מדובר בקבורה ממש - אלא בהשקעה של מיליוני שקלים בקרקע שעליה עתיד לקום בית קברות פרטי, באמצעות חברה ש-50% ממניותיה רשומות על שם אמו בת ה-83 של בריל. בית המשפט הורה על הקפאת הליכים בקשר לחברה והעביר את השליטה בה לידי הנאמנים.

בריל חשוד בכך שעמד בראש רשת שהונתה כביכול מאות משקיעים, ביחס ליכולותיה למכור דירות של נכי משרד הבטחון לפי נוהלי מכרז מיוחדים, במחירי "מציאה". זאת, לפי החשד, על בסיס טענות לקשרים במינהל מקרקעי ישראל שלא היו ולא נבראו מעולם. לפי החשד, באמצעות הבטחות אלו, גבו חברי הרשת מאות אלפי שקלים מכל משקיע והסתלקו עם הכסף. חלק מהכספים, כפי שמסתבר, "הוטמנו" במיזם בית הקברות.

עוה"ד יריב שי ישינובסקי ורונן נאוי ממשרד אפשטיין-קנולר ושות' ועו"ד רונן בצלאל, שמשמשים כנאמנים בתיק פשיטת הרגל של בריל, פנו אל ביהמ"ש המחוזי בלוד לאחרונה, בבקשה למתן צו הקפאת הליכים לחברת "ב.ב. רגבים" המחזיקה בקרקע, שעליה עתיד לקום בית הקברות, בהיותה נכס של בריל. אימו של בריל ושותפו לעסקים, עו"ד נאור בשארי, החזיקו במניות חברה זו בחלקים שווים.

"על-פי כל הממצאים והראיות שנאספו, בין היתר בעשרות חקירות (בהן חקירת משטרת ישראל וחקירת כונס הנכסים הרשמי והצלבת מידע), גב' בריל, שהנה קשישה בת 83, מחזיקה ב-50% ממניות החברה כאשת קש בעבור בנה החייב פושט הרגל, מתוך מטרה להסתיר מעמדו בה ולהבריח נכס זה מנושיו הרבים", כתבו הנאמנים בבקשה שהגישו לביהמ"ש.

בעקבות הבקשה, ביהמ"ש הורה, כאמור, על הקפאת הליכים בחברת "ב.ב. רגבים", מינה את עוה"ד ישנובסקי ובצלאל כנאמני החברה והותיר להם להזרים כספים להשלמת עסקת רכישת הקרקע על-ידי החברה, כדי למנוע אובדן כספים לקופה שתשמש את נושיו הרבים של בריל. את הכספים הללו הזרימה משקיעה חיצונית, חברת "בשביל הכבוד", שהגיעה להסכם עם "ב.ב. רגבים", לפיו היא תפעיל את בית הקברות, עוד קודם להגשת הבקשה על-ידי הנאמנים.

רוכשי קברים ככיסוי?

"ב.ב. רגבים" נוסדה ב-2014, ארבע שנים לאחר שהחל הליך פשיטת הרגל נגד בריל, במטרה להירשם כבעלת המקרקעין בקרקע בת 12 הדונמים שנרכשה מהאחים הקבלנים אריה וארנון פרשקובסקי. עד כה שילמה החברה כ-7.5 מיליון שקל מתוך התמורה של 12 מיליון שקל בעסקה. את היתרה היה על החברה לשלם עד לסוף מארס השנה, כמה ימים לאחר מתן צו הקפאת ההליכים ומינוים של עורכי הדין לנאמני החברה. לפי ההסכם, חברת "בשביל הכבוד" התחייבה להזרים את יתרת הכספים לביצוע העסקה כמשקיע בתנאים שביהמ"ש אישר.

בבקשה שהוגשה לבית המשפט, נטען כי כספים שהועברו לאח השלישי למשפחת פרשקובסקי, יצחק פרשקובסקי, במאמץ לרכוש 6 דונמים נוספים בקרקע שמצויים בבעלותו, מקורם בצ'קים של רוכשים מ"עוקץ המשקיעים". זאת לטענת הנאמנים, תוך שבריל ובשארי "מתרצים שהכספים ניתנו להם מרוכשים שביקשו לרכוש חלקות קבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully