וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוקה קולה עצרה את אספקת הסחורה למגה

אילנית חיות

21.4.2015 / 15:22

מדובר בהחרפה משמעותית של הסכסוך בין הצדדים שהחל לפני כחודש על רקע היקף האשראי לרשת מגה. הצעד עלול לפגוע במכירותיה של מגה

מגה בעיר. שרון בוקוב
מגה בעיר/שרון בוקוב

החברה המרכזית למשקאות (קוקה-קולה ישראל) קלים עצרה ביום ראשון השבוע כליל את אספקת הסחורה לרשת מגה בעקבות הסכסוך המסחרי בין הצדדים. כך נודע ל"גלובס". במסגרת זו הפסיקה החברה לספק לרשת מגה את מגוון המשקאות ובראשם את המותג קוקה-קולה. כמו כן, הפסיקה החברה לספק לרשת מגה גם את משקאות פריגת, נביעות, מותגי הבירה של החברה ואת כלל מותגי טרה.

מדובר בהחרפה משמעותית של הסכסוך בין הצדדים שהחל לפני כחודש על רקע היקף האשראי לרשת מגה. החרפה ראשונה נרשמה לפני שבוע כשרשת מגה החליטה להוריד באופן יזום מהמדפים את הגבינה הלבנה, החלב והקוטג' של חברת טרה הנמצאת בבעלות קוקה קולה ישראל. במקביל מגה צמצמה את ההזמנות של המותגים פריגת ונביעות. מגה בחרה להוריד מהמדפים את המותגים והמוצרים הפחות נחשקים של קוקה קולה ישראל כדי לא להיפגע במכירות.

אלא שבקוקה-קולה ישראל החליטו להשיב למגה מלחמה ולהפסיק לספק את גם את המותגים המובילים של החברה, צעד שעלול לפגוע במכירותיה של מגה.

במגה טוענים כי המחלוקת בין הצדדים מסחרית וכי קוקה קולה ישראל ביקשה לשנות את תנאי הסחר בין הצדדים, דרישה שמגה סירבה לה. על ההורדה היזומה מהמדפים מסר מקור במגה ל"גלובס" כי "רצינו לפגוע להם בנקודה רגישה, כיוון שטרה היא ספק גדול במוצרי חלב. אי אפשר לשנות תנאי סחר על חשבון הקמעונאים".

מקורות במגה מסרו ל"גלובס" כי כרגע יש במלאי של הרשת משקאות של קוקה קולה ישראל לכמה ימים, וכי הרשת נערכה לצעד כזה מצד קוקה קולה ישראל ותגברה מבצעים והזמנות מספקים אחרים.

מחלוקת גם עם עדן טבע מרקט

בתוך כך התגלעה מחלוקת מהותית גם בין מגה לשותף שלה ברשת המזון האורגני עדן טבע מרקט.

עדן טבע מרקט לא העבירה תשלומים שוטפים לחלק מספקי הרשת ואלה עצרו בתגובה את אספקת הסחורה לרשת המזון האורגני.

ברקע המחלוקת עומדת פנייתו של פרוביזור המחזיק במחצית מהמניות ומנהל את הרשת בפועל, לרשת מגה בבקשה כי תזרים כספים לרשת. מגה דרשה בתגובה כי פרוביזור יזרים במקביל את אותם סכומים כפי חלקו ברשת, או יסכים לדילול האחזקות שלו. פרוביזור ככל הידוע, סירב בטענה שההסכם בין הצצדים קובע שמניותיו לא ידוללו וכי גם בהזרמות הכספים הקודמות, מניותיו לא דוללו.

אלא שבהנהלת מגה חושבים אחרת. שם נטען כי אחרי הזרמה של עשרות מיליוני שלקים לרשת, הגיע הזמן לעשות סדר ולהפסיק את הנוהל.

לדברי מקורות במגה, "לפרוביזור יש אחריות מלאה על הניהול השוטף אבל כשצריך להזרים כסף, הוא לא מזרים. השקענו עשרות מיליוני שקלים ברשת בלי שפרוביזור השקיע מצדו. מכאן נובעים חילוקי הדעות. אין בעיה פיננסית להזרים כספים אבל מודל הניהול הנוכחי בעייתי - יש צד שמשקיע וצד שקוצר את הפירות. מגה תעמוד בכל התחייבויותיה כלפי הספקים".

בינתיים, בעקבות העיכוב בתשלומים, עצרו חלק מהספקים כאמור, את אספקת הסחורה לרשת ובראשם קבוצת שטראוס, קבוצת אוסם, טמפו, סנו ורספרטו. בסביבתו של פרוביזור נטען כי הוא משלם לספקים כמה שהוא יכול ומתי שהוא יכול - רמז לכך שכל עוד מגה לא תמשיך להזרים כספים, התשלומים לא יגיעו.

עצירת אספקת הסחורה לעדן טבע מרקט עלולה לפגוע בפעילות השוטפת של הרשת ובביצועיה הכספיים שככל הידוע, אינם מזהירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully