וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוטלה מכירת ניו פארם ליאיר פיליפ: "לא תינתן ארכה נוספת"

אביב לוי

26.4.2015 / 16:59

ברקע עומדים כנראה גם דוחות 2014 של המשביר, שחשפו ירידה של עשרות אחוזים בשווי ניו פארם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

העסקה לרכישת רשת הדראגסטורים ניו פארם, שאותה רצה לבצע איש העסקים יאיר פיליפ מול קבוצת המשביר לצרכן, לא יצאה לפועל. המשביר, שבשליטת רמי שביט, עדכנה כי "לא התמלאו מלוא התנאים המתלים להשלמת העסקה", וכי "דירקטוריון החברה החליט שלא תינתן ארכה נוספת להשלמת העסקה".

המשביר לצרכן חתמה ב-30 בדצמבר 2014 על הסכם למכירת ניו פארם תמורת כ-165 מיליון שקל לחברת "קראוד מי", שבה מחזיק פיליפ יחד עם דב צימברג, אולם מאז לא התקדמה העסקה כמתוכנן. כעת היא ירדה מהפרק באופן סופי, ככל הנראה בשל חוסר היכולת להגיע להבנות מול הבנקים המממנים.

כמה שבועות לאחר שהצדדים חתמו על הסכם, עדכנה המשביר על עיכוב בעסקה, ובתחילת חודש מארס סיכמו הצדדים על הארכת המועד להשלמת העסקה עד 21.4, כדי "להשלים את המו"מ עם התאגידים הבנקאיים המעמידים מימון לניו פארם".

על רקע ההערכה כי העסקה של המשביר מול פיליפ לא תצא לפועל, החלו באחרונה גורמים נוספים להתעניין ברכישת הרשת, בהם חגי שלום, בעל השליטה ברשת המזון טיב טעם, שהתעניין בכניסה להשקעה בניו פארם כבר ב-2012.

ברקע לביטול העסקה הנוכחית עומדים כנראה גם הדוחות הכספיים לשנת 2014 שפרסמה המשביר בסוף חודש מארס, שחשפו ירידה של עשרות אחוזים בשוויה של ניו פארם. הערכת שווי שצורפה לדוחות המשביר העניקה לניו פארם בסוף 2014 שווי הוגן (בניכוי עלויות מכירה בהתאם להסכם מכר) של 182 מיליון שקל - שחיקה של 30% ביחס לשווי הרשת בסוף 2013. סכום זה נקבע לאחר הפסקת הסכם הקצאת שטחי המדף שהיה בין ניו פארם לבין רשת בתי הכל בו של המשביר.

בסיכום 2014 הציגה ניו פארם הפסד של 3.5 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של יותר מ-7 מיליון שקל ב-2013. הכנסותיה נחלשו ב-6% ל-732 מיליון שקל, והיא הציגה שחיקה דומה ברווח הגולמי, שעמד על 221 מיליון שקל, וצניחה של 77% ברווח התפעולי, ל-2.5 מיליון שקל.

רשת ניו פארם, שנוסדה ב-1992, מפעילה 67 סניפים, שבהם היא מציעה מוצרי קוסמטיקה, מוצרי טואלטיקה, מוצרים לתינוקות, כלי בית ועוד, וכן מחלקת בתי מרקחת וטבע. כמה חודשים לפני שעלתה עסקת ניו פארם על הפרק, השלימו פיליפ וצימברג רכישת שלושה מארבעת סניפי הסופרמרקטים קוסט 365 מידי המשביר, שנתיים לאחר הקמת הרשת, ולאחר שגרמה למשביר הפסד מצטבר של 35 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully