וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהי חשיבותו של יעוץ פיננסי נכון?

27.4.2015 / 9:59

למשקיעים שונים יש צרכים שונים ומגוונים - יש כאלה השונאים סיכונים ויש כאלה המוכנים להסתכן בשביל רווח. ייעוץ פיננסי טוב יודע לגלות את צרכי הלקוח ולהתאים את המלצותיו אליו

הבורסה בוול סטריט. M. Spencer Green, AP
הבורסה בוול סטריט/AP, M. Spencer Green

הנכס החשוב ביותר שרובנו מחזיקים בו הינו תיק ההשקעות שלנו. מדובר בנכס, שבמקרים רבים בהגיענו לגיל פרישה היקפו (הכולל את התיק הפיננסי והתיק הפנסיוני) גבוה אף משווי הדירה או הבית שבו רובנו מתגוררים. מכאן עולה החשיבות הרבה בבחינה תקופתית של התיק הפיננסי (קרי – תיק ההשקעות לטווח הבינוני-קצר) והפנסיוני (הכולל את ההשקעות ארוכות הטווח שלנו, ובכלל זה קופ"ג, קרנות הפנסיה והביטוחים הפנסיוניים השונים) והתאמתו לצרכיו האישיים של כל לקוח. הפעם נתייחס רק לתיק ההשקעות הפיננסי שלנו.

חשוב לזכור, כי המשקיעים שונים מאוד זה מזה, ואין דינו של האחד דומה לדינו של האחר, אפילו אם היו אחים תאומים. לכל אדם יש את אוסף הצרכים שלו, ואת המבנה האישיותי שלו. למשל, שנאת הסיכון: יתכן מאוד שהלקוח א' (נקרא לו אבנר) הינו לקוח שונא סיכונים קיצוני, בעוד שלקוח ב' (בועז) אדיש לכך. בטווח הקצר, עקב התנודות הנורמליות בשווקים, יתכן שתיקי ההשקעות של שניהם יפגע, אולם בעוד שבועז יבין כי מדובר ברעש חולף ולכן לא ייגע בתיק ההשקעות, אבנר ייבהל ויממש את אחזקותיו בתיקים, וכך גם יסבול מהפסדים וגם לא יהנה מהתשואות העתידיות. לפיכך, על תיק ההשקעות של אבנר להיות סולידי יחסית, עם רכיב מנייתי נמוך, בעוד שעל בועז להחזיק בתיק בעל חשיפה מנייתית גבוהה יותר.

הבדל נוסף שיתכן בין אבנר לבועז הוא אורך חיי התיק: ייתכן כי אבנר מייעד את תיק ההשקעות שלו למטרה קצרת טווח (תשלום עתידי שמועדו קרב, למשל), בעוד שבועז מחזיק תיק שייעודו לטווח ארוך (בעוד מספר שנים או ללא מטרה מוגדרת). ההסתכלות על שני התיקים שונה אפוא לחלוטין – אבנר יחזיק יותר נכסים בעלי תנודתיות נמוכה (אך תשואתם נמוכה אף היא), בעוד שבועז יחזיק בתיק יותר נכסים תנודתיים, אשר פוטנציאל התשואה שלהם גבוה יותר (למשל מניות).

השונות בין המשקיעים השונים מדגישה את הצורך בתפירת תיק השקעות ההולם את מידותיהם. מאחר ומדובר בנכס שכאמור חשיבותו היא הגבוהה ביותר מבין נכסינו, גם ההתייחסות אליו צריכה להיות בהתאם. מאחר ורובנו איננו אנשי מקצוע בשוק ההון, חשוב מאוד לפנות לאנשי מקצוע בתחום – יועצי ההשקעות ומנהלי התיקים, להם הכשרה מתאימה, נסיון וכלי עזר כגון מערכות תומכות החלטה מתקדמות, באמצעותם הם יכולים לסייע בבניית תיק השקעות מיטבי בהתאם לצרכינו.

כפי שהסברנו, חשובה מאוד ההתאמה האישית של תיק ההשקעות לצרכינו. יועץ ההשקעות בהקשר זה הוא כמו הרופא האישי שלנו, אשר על מנת להעניק לנו את הטיפול הטוב ביותר חייב לבדוק את מצבנו האישי, להתחשב בצרכים שלנו – ורק אז להחליט על דרך הטיפול המיטבית. כך גם יועץ ההשקעות – עליו לבחון היטב את צרכינו ואת מצבנו הפיננסי, ולהתאים לנו במדויק את תיק ההשקעות, אשר עתיד ללוות אותנו עד לפרישה בשעה טובה (עם ההתאמות המתבקשות לאורך הדרך, כמובן).

ירון פרידמן, בנק הפועלים
  • עוד באותו נושא:
  • השקעות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully