וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סניף שני לרשת "אחד": "נהייה זולים כל השנה"

הילה ויסברג

27.4.2015 / 15:52

רשת הסופרמרקטים המוזלת "אחד" פותחת סניף שני בנתניה. מנכ"ל הרשת, אירי שחר: "היו תושבים שהתנגדו אבל עכשיו הם מחבקים אותנו ומתביישים בכך שהתנגדו"

סופר אחד. רון קמחי,
סופר אחד/רון קמחי

רשת השיווק המוזלת החדשה "אחד" פתחה סניף חדש בשכונת אגמים בנתניה, בהשקעה של כחמישה מיליון שקל, חודשיים אחרי שהוקם הסניף הראשון ברעננה, גם הוא בהשקעה גבוהה - כששה מיליון שקל. על-פי הרשת, אל הסניף ברעננה נכנסים בממוצע כ-1,000 לקוחות מדי יום והעלות של סל ממוצע היא כ-150 שקל.

ייחודה של "אחד" הוא בכך שהיא אינה מוכרת מותגי ספקים גדולים, כמו קוקה קולה, תנובה, שטראוס וכן הלאה – אלא רק מוצרים של ספק אחד בכל קטגוריה, ללא אפשרות בחירה (למשל, קפה שחור של מותג אחד בלבד – אלחסן). בשל שיטת השיווק הזו, שנהוגה גם בסופרמרקטים בחו"ל כמו אלדי ולידל הגרמניים, "אחד" מוזילה משמעותית את המחירים, ומוצריה נמכרים ב-15%-50% מהמחירים הנהוגים ברשתות השיווק הסטנדרטיות.

על-פי המנכ"ל והבעלים של "אחד", אירי שחר, הרשת שואפת לפתוח סניף חדש בכל רבעון – וסך הכל להגיע לכ-20 סניפים בתוך חמש שנים. בניגוד להשקת הסניף הראשון ברעננה, שהתקבל היטב בקרב התושבים, הסניף בנתניה עורר התנגדויות בשכונה. "התושבים בנתניה לא רצו שיכריחו אותם לקנות מוצרים לא ממותגים", מסביר שחר. "אך כעת התושבים מחבקים אותנו ומתביישים בכך שהתנגדו".

כיצד צרכנים מגיבים לקונספט החדש של "וואן"?

"יש כאלה שמחבקים ויש כאלה שלוקח להם זמן להסתגל. כולנו שועבדנו למותגים, והתרגלנו – זה דבר שאנו חולים בו בישראל. ההתרגלות היא לא זבנג וגמרנו. עד היום אף אחד לא העז לעשות את מה שאנחנו עשינו, ולהילחם ביוקר המחיה. הצרכן רגיל לראות את תנובה, שטראוס, אסם ועלית, ולא את מחלבות הערבה, מחלבות רמת הגולן ומאפיית אגמי".

למה החלטתם להציג רק מוצג אחד בכל קטגוריה?

"לא צריך לבלבל את הצרכן – אנחנו בוחרים עבורו את המוצר הכי טוב, וזוהי גם הדרך להוזיל את המחיר במידה המקסימלית".

אירי שחר. יונתן ניסים,
אירי שחר/יונתן ניסים

אתם מרוצים מהמכירות עד כה?

"אנחנו עומדים בתוכנית העסקית שלנו – והיינו רוצים הרבה יותר".

שחר, לשעבר מנכ"ל פישמן רשתות, מסביר כי הרעיון לפתיחת הרשת מתגלגל בראשו כבר 20 שנה, ומחאת יוקר המחיה של קיץ 2011 גרמה להצתתו המחודשת. "אבי היה טייס אל על ותמיד היה מביא אתו מחו"ל מוצרים טובים וזולים מחו"ל, מרשתות כמו אלדי ולידל. 'אחד' היא העתק של הרשתות האלה. הקונספט פשוט: נהיה הוגנים כלפי הצרכן, בכדי שיהיה גם הוגן כלפינו, וכך נשבור את המונופול של החברות הגדולות. לא אנצל את תושבי הפריפריה ואפקיע שם מחירים רק כי אפשר. המחירים אצלנו אחידים בכל הרשתות. בנוסף – אין מבצעים. המחירים נמוכים באופן קבוע".

אתם לא חוששים שהטעם של המוצרים הלא מוכרים יהיה טוב פחות מאלה הממותגים?

"מותגים אינם ערובה לאיכות. בתחום הגבינות הצהובות, למשל, אנו מציעים גבינה צהובה דמוית עמק לצד גבינות אחרות, מיובאות. במבחני טעימה עיוורת, מחלבות רמת הגולן ניצחו את המותגים המוכרים, כמו טרה ותנובה".

  • עוד באותו נושא:
  • אחד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully